„Mazda“ pasiryžusi toliau tobulinti rotorinį variklį

“Mes niekada nepasiduosime”, - sako Mitsuo Hitomi, Mazda variklių padalinio vadovas. Toks pasiryžimas turėtų džiuginti visus Vankelio variklio gerbėjus.

Tačiau tai reiškia, kad yra ir kam “nepasiduoti”. Rotorinio variklio kūrėjai susiduria su rimtomis problemomis.

Vankelio variklis turi keletą didelių privalųmų. Lengvas ir kompaktiškas, jis sugeba lengvai išvystyti didelį apsisukimų skaičių.

Tačiau nepasižymi ekonomiškumu ir yra gana taršus.

Pagal naujausią informaciją, ateinančios kartos Mazda kuriamas rotorinis variklis, žinomas kodiniu pavadinimu 16X, kol kas nesugeba patenkinti Mazda inžinierių užsibrėžtų taršos reikalavimų, nors jis yra pastebimai ekonomiškesnis už iki šiol gamintą Renesis.

Hitomi pareiškė, kad šis 1,6 l tūrio rotorinis variklis yra ekonomiškesnis nei standartinis Mazda 2,0 benzininis variklis.

Atrodo, kad kuro taupymo srityje progresas pasiektas, tačiau kol nepavyks patenkinti taršos reikalavimų, 16X gamyboje nepamatysime. Hitomi kol kas davė aptakų atasakymą: “galbūt per kitus dvejus metus pasakysime, kada galime jį pradėti gaminti”.


Šiame straipsnyje: Mazda

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių