Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ nutarė nutraukti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“projekto konkursą dėl rangos darbų geležinkelio ruože Marijampolė - Kazlų Rūda. Geležinkelių teigimu, konkurso dalyvių pasiūlytos kainos daugiau nei 50 proc. viršija rinkos kainas.
Nutraukę pirkimo procedūras „Lietuvos geležinkeliai“ skelbs pakartotiną rangos darbų pirkimo konkursą. Jis bus skelbiamas artimiausiu metu, pranešė geležinkelių bendrovė.
„Nustebome pamatę, kad konkurso dalyvių kainos gerokai pranoksta šiam pirkimui numatytąsias. Tiekėjų pasiūlytos kainos nuo techninio projekto rengėjo “Kelprojektas„ paskaičiuotų sąmatinių rinkos kainų, galiojusių iki šių metų birželio mėnesio, yra daugiau nei 1,5 karto didesnės. Suprantame, kad infliacija ir kiti faktoriai brangina medžiagas, darbų kainas. Norėdami įvertinti pateiktų pasiūlymų pagrįstumą atlikome papildomą rinkos tyrimą. Tačiau ir po pakartotinio rugsėjį galiojusių rinkos kainų tyrimo matosi, kad pasiūlymuose esančios kainos gerokai viršija esančias rinkoje“, - pranešime spaudai sakė „Rail Baltica“ projekto direkcijos vyriausiasis ekonomistas Saulius Poškus.
Jo teigimu, kai kurios tiekėjų pateiktos medžiagų kainos ir darbų įkainiai yra penktadaliu, o kiti ir daugiau nei 1,5 karto didesni nei esantys rinkoje.
„Apmaudu, kad Europos Sąjungos prioritetiniam ir ypatingos valstybinės svarbos statusą turinčiam ir visai Lietuvai svarbiam projektui kyla grėsmė būti neįgyvendintam numatytais terminais vien dėl konkurso dalyvių per didelio “apetito„. Tačiau praktika parodė, kad antrame konkurse norą dalyvauti pareiškia ir daugiau potencialių rangovų, o kainos gali žymiai sumažėti“, - sakė „Rail Baltica“ projekto direkcijos direktoriaus pavaduotojas Vidas Žvinys.
Pasiūlymus konkursui pateikė trys dalyviai - jungtinės veiklos pagrindu veikiančios „Eurovia Lietuva“ ir „Eurovia CS“, „Panevėžio keliai“ bei „Kauno tiltai“.
Mažiausią kainą konkurse pasiūlė viena didžiausių šalyse kelių tiesimo bendrovių „Panevėžio keliai“ - 183,979 mln. litų (su PVM - 222,615 mln. litų). Po to sekė didžiausia Baltijos šalyse kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“ - 189 mln. litų (228,69 mln. litų) bei Prancūzijos koncerno „Eurovia“ ir jo padalinio Lietuvoje „Eurovia Lietuva“ konsorciumas - 198,921 mln. litų (240,694 mln. litų).
Anksčiau skelbta, kad preliminari konkurso vertė yra apie 114 mln. litų.
Konkurso laimėtojas turėjo parengti projektą, įrengti naują 1435 mm pločio kelią, rekonstruoti Kazlų Rūdos ir Vinčų geležinkelio stotis, rekonstruoti 25,9 kilometro ilgio dabartinį 1520 mm pločio kelią, įrengiant sankasą, pervažas, tiltus, pralaidas, peronus, elektros sistemas, telekomunikacijas ir kitus įrenginius.
Šiuo metu Lietuvoje nutiesta apie 7 kilometrų ilgio siauros vėžės tarp Šeštokų ir Mockavos, o liepos pradžioje paskelbtas ir konkursas atlikti darbus nuo Lenkijos sienos iki Mockavos - šioje atkarpoje numatoma nutiesti apie 14 kilometrų ilgio europinę vėžę.
Europinę vėžę iki Kauno norima nutiesti dar šioje finansinėje perspektyvoje - iki 2014 metų.
„Rail Baltica“ geležinkelio linija yra viena iš strateginių Baltijos šalių transporto jungčių.
Bendras trasos ilgis Lietuvoje - 335 kilometrų, geležinkelis sujungtų Lenkiją, Baltijos šalis ir Suomiją. Numatoma bendra projekto vertė Lietuvoje - apie 1,9 mlrd. litų, o atkarpos nuo Lenkijos sienos iki Kauno - apie 850 mln. litų.
Lietuvoje geležinkelis yra rusiškos vėžės, kurios plotis - 1520 milimetrų. Tuo tarpu europinė geležinkelio vėžė yra siauresnė - 1435 milimetrai.
Pernai birželį „Lietuvos geležinkeliai“ dėl per didelių tiekėjų kainų buvo priversti nutraukti projekto Vilniaus aplinkkelio Kyviškės-Valčiūnai antrojo kelio statybos rangovo konkursą, kurį paskelbus pakartotinai, gauti kur kas mažesni pasiūlymai.
Naujausi komentarai