Po pirmosios pasaulio autoralio čempionato septintojo etapo - "LOTOS 71st Rally Poland" - Lenkijoje ir Lietuvoje dienos Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas pirmauja savo klasėje, o bendrojoje įskaitoje užima 29-ą vietą.
Tačiau per pirmuosius tris greičio ruožus ketvirtadienį problemų lietuviams išvengti nepavyko.
"Kai važiuoji greitai, natūralu, kad tenka susidurti su sunkumais. Visada sakiau, kad tai ne šachmatai. Šįkart šis priežodis tiko kaip niekad tiksliai", - po pirmos lenktynių dienos juokavo ,,Juta Racing" lenktynininkas V.Švedas.
Pirmą greičio ruožą lietuvių V. Švedo ir Ž. Sakalausko ekipažas pravažiavo atsargiai, bandydami automobilį ir nepažįstamą kelio dangą. Jie finišavo 26-oje vietoje ir tapo nugalėtojais savo klasėje.
"Antrajame greičio ruože tikėjausi šiek tiek spustelėti ir padidinti tempą. Deja, pravažiavus kiek mažiau nei pusę distancijos, viename posūkių trajektorijoje gulėjo didelis priekyje važiavusio automobilio iškastas akmuo. Mes trenkėmės į jį ir pažeidėme automobilio pakabą. Tai išmušė mane iš vėžių, o mašina tapo sunkiai valdoma", - pasakojo V. Švedas.
Smūgis buvo stiprokas - nuo jo sulinko vairo traukė - "Mitsubishi" vairas persikreipė. Dėl to į vieną pusę automobilis posūkyje sukosi lengvai, o į kitą priešingai - niekaip nenorėjo pasisukti.
"Taip ir žaidžiau likusią greičio ruožo dalį - vis ieškojau tų ribų, kada galima važiuoti į posūkį. Vis bandydavau pataikyti - tiksliai pasukti vairą. Aišku, ne visada pavyko", - sakė V. Švedas.
Ši nesėkmė atsispindėjo ir rezultatuose - antrą ir trečią greičio ruožus jis įveikė 30-oje vietoje. Po pirmos lenktynių dienos lietuviai klasifikuojami 29-oje pozicijoje, tačiau svarbiausia, kad jie išlaiko lyderių poziciją RC2 R4 klasėje. Artimiausi konkurentai liko toli už nugaros.
"Dabar svarbiausia, kad atlaikytų technika, nes rytoj (penktadienį - BNS) laukia gerokai ilgesnė diena su trumpa serviso zoną Druskininkuose, taigi lengva tikrai nebus", - po finišo sakė V. Švedas.
Sportininkus kamavo ir pernelyg didelis padangų nusidėvėjimas - po trijų greičio ruožų iš naujų padangų nieko nebeliko - jos tiesiog sudilo į skutelius.
"Manau dėl to kaltos pirmuose dviejuose greičio ruožuose buvusios asfalto atkarpos. Nors mūsų laukia ilgesnė diena, tačiau asfalto greičio ruožuose nebus, todėl tikiuosi, kad padangos atlaikys" ,- sakė geriausiai po pirmos lenktynių dienos iš lietuvių pasirodęs V. Švedas.
Tiesa, penktadienį ralis žada būti itin varginantis ne tik ekipažui, bet ir jų technikai. Lenktynių viduryje Druskininkuose dalyvių laukia vos 15 minučių serviso zona. Jame bus galima naudoti tik tas detales, kurias lenktynininkai vežasi savo automobilyje.
Tai įprasta praktika pasaulio ralio čempionatuose, tačiau mūsų šalyje tokie servisai nėra naudojami, tad laukia papildomas rūpestis komandai. Čia svarbu tinkamai suplanuoti ekipažo strategiją: ką vežti su savimi.
"Mūsų naudojamas automobilis ir taip yra vienas sunkiausių šiose lenktynėse, todėl kiekviena papildoma detalė tampa tikra našta. O kiekvienas papildomas kilogramas svorio, reiškia papildomai sugaištą laiką greičio ruože. Aišku, galima prisigrūsti pilną bagažinę detalių, bet per 15 minučių, kurios leidžiamos serviso zonoje, nedaug ką įmanoma pakeisti", - pasakoja "Juta Racing" komandos vadovas, pats buvęs lenktynininkas Žilvinas Juršys.
Pasak pranešimo, komanda nutarė, kad ekipažas su savimi pasiims tik būtiniausias detales ir įrankius kosmetiniam remontui, vieną papildomą vairo traukę ir keletą smulkių detalių stabdžių sistemai ar pakabai paremontuoti.
Naujausi komentarai