Projektas „Svajonių komandos“ skatina lyderystę ir pagarbą

  • Teksto dydis:

Trejus metus įvairių Klaipėdos regiono mokyklų moksleiviai pasitelkdami sportą ugdė lyderystės įgūdžius, mokėsi komandinio darbo ir bendradarbiavimo. Ketvirtąjį projekto „Svajonių komandos“ sezoną prie pajūrio moksleivių prisidės ir Visagino bei Šalčininkų mokyklos.

„Svajonių komandos“ (angl. „Dreams & Teams“) – jau trejus metus Britų tarybos Lietuvoje kartu su Lietuvos tautiniu olimpiniu komitetu organizuojamas unikalus projektas. Jo metu per sportines veiklas ugdomi mokinių lyderystės įgūdžiai, organizaciniai gebėjimai, bendradarbiavimo, darbo komandoje įgūdžiai.

„Projektas „Svajonių komandos“ unikalus ir tuo, kad skatina lietuviakalbių ir rusakalbių mokyklų bendradarbiavimą. Moksleiviams tai galimybė plėsti akiratį ir susirasti naujų draugų už savo mokyklos ribų. Pedagogai taip pat aktyviai įsitraukia. Mokymuose įgytos žinios vėliau jiems padeda prisidėti prie moksleivių lyderystės ugdymo“, – sakė Britų tarybos Lietuvoje direktorė Ona Marija Vyšniauskaitė.

Dirba komandose

Iniciatyvos organizatoriai skaičiuoja, kad per tris sezonus iš viso į edukacines veiklas įsitraukė per 1700 dalyvių iš Klaipėdos regiono. Sezono pradžioje moksleiviai suskirstomi į komandas, kurias sudaro vaikai iš skirtingų mokyklų. Tai ne tik galimybė praplėsti draugų ratą, bet ir išbandyti save, išeiti iš komforto zonos.

Komandos patirties ir žinių semiasi per praktinius užsiėmimus. Vėliau renkasi socialines sporto temas, tokias kaip lyčių lygybė, stereotipų laužymas, negalios įveikimas. Remdamiesi įgyta patirtimi bei įgūdžiais, vėliau jaunieji lyderiai patys kuria ir veda sportinius užsiėmimus savo mokyklų jaunesnių klasių mokiniams.

Kiekvieną projekto sezoną ilgalaikiuose mokymuose dalyvauja ir pedagogai, vyksta bendri pedagogų ir mokinių mokymai bei interaktyvūs mokiniams skirti sportiniai užsiėmimai.

Susitiko su olimpiečiais

Sėkmingos projekto veiklos paskatino organizatorius iniciatyvą plėsti ir į kitus šalies regionus. Ketvirtąjį sezoną prie „Svajonių komandos“ prisidės Visagino bei Šalčininkų mokyklos.

„Sulaukėme neįtikėtinai daug gerų atsiliepimų, o ir patys matome pokytį: ne vienerius metus projekte dalyvaujantys moksleiviai – drąsesni, nebijo iššūkių ar imtis iniciatyvos. Projekto dalyvių bendruomenė auga ir tvirtėja, o patys moksleiviai tampa vis aktyvesniais savo mokyklos ir miesto bendruomenės nariais. Tikimės, kad ateityje galėsime aprėpti dar daugiau šalies regionų“, – sakė LTOK prezidentė Daina Gudzinevičiūtė.

Projekto „Svajonių komandos“ dalyviai kasmet turi galimybę pabendrauti su olimpiečiu. Šį pavasarį mokiniai nuotoliniu būdu bendravo su olimpine čempione D.Gudzinevičiūte, o per baigiamąjį projekto etapą su moksleiviais apie lyderystę kalbėjosi dviratininkas Gediminas Bagdonas.

„Lyderis turi būti pavyzdys visur: tiek sporte, tiek asmeniniame gyvenime. Turi būti visada pasitempęs ir atiduoti visas jėgas, kad laimėtum kiekvienas varžybas. Turi turėti svajonę ir nesiblaškydamas jos siekti. Lyderis net pargriuvęs keliasi, stojasi ir žengia pirmyn. Jei vyksta pasiruošimas rimtoms varžyboms, privalai važiuoti per lietų, vėją, sniegą ar net pūgas.

Man patinka šis posakis: „Jeigu ir nesiseka, vis tiek kažkada ateis ta diena, kai pasiseks.“ Turi dirbti sukandęs dantis, tik tada artėsi savo svajonės link“, – su moksleiviais mintimis apie lyderio savybes dalijosi G.Bagdonas.

Mokėsi suteikti savarankiškumo

Projekto „Svajonių komandos“ poveikio tyrimas parodė, kad veiklos, veiklų forma bei pats projekto formatas, kai užsiėmimuose dalyvauja ir lietuviškai, ir rusiškai kalbantys moksleiviai bei pedagogai, padėjo kitaip pažvelgti į olimpines draugystės, pagarbos ir tobulėjimo vertybes.

Projekte dalyvavę pedagogai mokėsi suteikti moksleiviams daugiau savarankiškumo, leisti suklysti bei pajausti savininkiškumo jausmą. Tyrimai rodo, kad tokiu atveju moksleivių įsitraukimas į veiklą, aktyvumas ir motyvacija pastebimai išauga.

„Mes turime leisti jiems suklysti ir pasimokyti iš savo klaidų. Būtent šis dalykas man buvo sunkiausias. Juk iki tol visą laiką stengiausi, kad vaikai patirtų sėkmę. Taip pat supratau, kad visus tuos metus aš, kaip pedagogas, dirbdamas su vaikais, buvau gana globėjiškas, ir tiesiog norėdamas jiems padėti kai kuriuos dalykus už juos net padarydavau pats. Jaučiu, kad manyje įvyko virsmas“, – įspūdžiais dalijosi mokymuose dalyvavęs pedagogas.

Didesnė pagarba mokytojams

Moksleiviai pastebėjo, kad ėmė labiau pasitikėti savimi, įgavo drąsos veikti, įgijo savarankiškumo jausmą. Taip pat ėmė dar labiau gerbti pedagogus.

„Po to, kai patys turėjome vesti užsiėmimus kitiems mokiniams, manau, daug geriau pradėjome suprasti mokytojų darbą. Stovėti prieš klasę bandant sudominti, o įsisiautėjusius nuraminti – nebuvo lengva. Dabar, atrodo, daug geriau suprantu, kaip sunku mokytojams vesti pamoką, kai mokiniai triukšmauja. Mes dirbome penkiese, o mokytojas pamokoje juk vienas“, – pasakojo moksleivė.

Vienas projekto rezultatų – pasikeitęs požiūris į konkurenciją. Mokytojai pastebėjo, kad mažinant konkurenciją į klasės veiklas lengviau įtraukti įvairių gebėjimų turinčius moksleivius.

„Vis garsiau kalbama, kad sportas – galinga priemonė ugdant sąmoningesnę visuomenę. Ir mūsų, ir tarptautinė praktika rodo, kad sportas padeda ugdyti empatiją, socialinę atsakomybę, spręsti opias visuomenės socialines problemas, ugdyti olimpines vertybes – pagarbą, draugystę, tobulėjimą. „Svajonių komandos“ pajūryje subūrė socialiai atsakingo ir aktyvaus jaunimo bendruomenę, į kurią, tikiuosi, laikui bėgant įsilies visos Lietuvos jaunimas“, – sakė olimpinė čempionė D.Gudzinevičiūtė.


Šiame straipsnyje: projektas Svajonių komandos

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių