Lenktynininkas A. Juknevičius: sapnavau, kad Dakaro ralis vyksta Kinijoje

Ateinančių metų Dakaro ralis keliasi į Arabijos dykumą – 2,3 mln. kv. km. ploto karščio ir smėlio oazė taps Lenktynininkų namais beveik dviem sausio savaitėms. Į 11-ą savo Dakarą iškeliaujantis dykumų vilkas Antanas Juknevičius puikiai žino, ko reikia norint išgyventi dykumoje net ir sunkiausiomis sąlygomis.

„Varžybos pradeda naują etapą Saudo Arabijoje, taigi tai puikus laikas ir mums šiek tiek atsinaujinti ir įkvėpti Artimųjų Rytų dvasios. Visi, kas mane pažįsta žino, kad estetika man – labai svarbu, net ir tokiame techniniame sporte. Toks išvaizdos pakeitimas tikrai žiauriai sudėtingas procesas – tiek sprendimo prasme, tiek pačio įgyvendinimo, bet su komanda nusprendėm, kad atrodys tikrai vau, todėl turim padaryti. Dizainas įkvėptas dykumų safario tematikos, jame panaudotos kamufliažo technikos ir net trys skirtingos plėvelės. Kai dirbi su geriausiais savo srities specais, tada ir rezultatas ateina. Dabar būsime ne tik tyliausia komanda, bet ir gražiausia, vienareikšmiškai“, – juokavo labiausiai patyręs Lietuvos dykumų lenktynininkas A. Juknevičius.

Be kardinalių išvaizdos pokyčių Antano „Toyota Hilux“ bolidas patobulintas ir techniškai – po praėjusiame Dakare įvestų naujų reikalavimų pakabos eigai, šiemet juos pritaikė ir Lietuvos misteris Dakaras. Prailgintą pakabą jis rudens pradžioje išbandė Ruklos poligone.

„Praėjusiais metais nenorėjome skubėti ir įsitikinti, jog sprendimas neturi ilgalaikių padarinių ar silpnų vietų. Kitos komandos tai išbandė, tačiau iki maksimalios leistinos 30 milimetrų ribos nepriėjo. Mūsų technikams turbūt pirmiesiems ant šio modelio pavyko maksimaliai išnaudoti naujas taisykles. Automobilis dabar kur kas smagiau valdosi, ypač sudėtingo paviršiaus trasose“, – pasakojo A. Juknevičius.

– Kokie iššūkiai laukia ir kuo gali nustebinti 2020 metų Dakaras?, – žurnalistai paklausė A. Juknevičiaus.

– Visi mes labai tikėjomės, kad Saudo Arabijoje turėsime daug kopų. Jau šių metų Dakaras Peru toks, kaip praeityje Sacharos dykumoje. Dabar jau išlenda visokia informacija ir panašu, kad Dakaras bus greitas, „ralinis“ ir panašus į tokį, kaip vykdavo Argentinos ruožuose. Panašu, kad 80 proc. trasos bus Pasaulio ralio čempionato (WRC) tipo ir tik dvi dienos realiai bus kopose. Visi tikėjomės, kad ralis vyks didžiausioje pasaulyje smėlėtoje dykumos dalyje, bet tos vietos buvo išvengta. Kol kas šiais metais organizatoriai nelenda į tą dalį, bet mes esame pasiruošę bet kokiam Dakarui. Ir lengvam, ir sunkiam. Dakaras yra mūsų aistra ir mes jo laukiame.

– Ką patobulinote bolide?

– Svarbiausias patobulinimas yra pakaboje. Jos eigą pasididinome tiek, kiek leidžia taisyklės. Išdrįsome tą padaryti. To šio modelio automobiliui dar niekas nebuvo padaręs. Tam reikėjo įdėti daug pastangų, bet dabar viską ištestavome ir esame patenkinti.

– Ką šis patobulinimas suteikia?

– Jis padidina automobilio greitį nelygiose vietose. Esant lygiam paviršiui, tai nelabai ką keičia, bet nelygiame paviršiuje greitis padidėja 10-20 km/val. dėl tokio dydžio pakabos. Tikėkimės, kad randų ant šturmano galvos bus mažiau, nes anksčiau gerokai pasikratydavome, važiuodami per nelygumus. Bet kokiu atveju, turime kažkiek „išlošti“. Svarbu, kad neišlįstų kokie netikėtumai. Lietuvoje yra labai gerų inžinierių ir mechanikų, bet svarbu viską ištestuoti. Tikimės, kad tą padaryti pavyko.

– Dariau, kalbant apie navigaciją, kiek ji bus kitokia nei ankstesniais metais?

(Darius Vaičiulis) – Žada, kad bus sudėtinga. Viena iš naujovių – kelio knyga keturias dienas bus išduodama tik prieš pat startą. Tai suvienodina komandų galimybes. Labai sveikinu šį sprendimą. Dabar turėsime bent keturias dienas lygias sąlygas su didžiosiomis komandomis.

– Šiemet atnaujinote bolido dizainą. Kokia jo mintis?

– Dakaro ralis po daugiau nei 10 metų persikelia į kitą žemyną, visiškai naujas teritorijas, naujas erdves. Mes irgi norime atsinaujinti. Mūsų naujienos nėra tokios didelės, kaip naujo automobilio įsigijimas arba šturmano pakeitimas, todėl norėjome šiek tiek atsinaujinti ir turėti dizainą, kuris mums patinka.

– Kaip vyksta pasiruošimas Dakarui?

– Labai svarbu yra pasiruošti moraliai. Virtualiai D. Vaičiulis turbūt kiekvieną vakarą pravažiuoja Dakarą ir pataiko į tas vietas, kuriose ralis vyks. Šiais laikais technologijos leidžia žemėlapį prisiartinti ir išnagrinėti kiekvieną akmenį. Šiandien sapnavau sapną, kad Dakaro ralis vyksta Kinijoje. Mes startuojame ir mums neužsiveda automobilis. Visi nuvažiuoja, o mes vis tvarkomės. Teisėjai jau nebeleidžia startuoti, sako, kad visi jau seniai finišavo, o aš reikalauju startuoti ir galiausiai mums leido. Ir tuo metu prasideda didžiulė audra ir visas maršrutas pradeda skęsti pelkėje. Važiavome labai lėtai ir tada prabudau.

(D. Vaičiulis): Tai gali būti pranašiškas sapnas, nes Saudo Arabijoje yra ir kalnai iki 2 km aukščio, o naktimis ten gali būti neigiama temperatūra. Gali net pasnigti. Iš palydovinių nuotraukų matosi, kai kurios vietos dykumoje gali būti užsemtos, todėl taškytis balose dykumoje yra įmanoma.

(A. Juknevičius): Mes visiems sunkumams esame pasiruošę ir net tame sapne pasidžiaugiau, kad nepasidavėme ir kovojome iki galo. Tokie mes esame. Svarbiausia, kad nebūtų techninių gedimų. Tikimės, kad klaidų skaičius mums minimalus.

– Ar turėsite dar testų prieš Dakaro ralį?

– Prieš pat Dakarą Saudo Arabijoje organizatoriai duoda teritoriją, kurioje galima testuoti automobilį. Manau, kad mes tikrai tą darysime, visada tą darome, nes kelionės metu jis būna nejudinamas arba judinamas ne komandos narių, todėl visada jį reikia patikrinti.

– Po šių metų Dakaro minėjote, kad ieškosite kito automobilio. Kodėl nepavyko?

– Mes suprantame, kad šitas automobilis yra labai geras, bet nebėra toks konkurencingas. Noras buvo labai logiškas, bet šiemet tos galimybės pasikeisti automobilį mes neturėjome. Norai ne visada sutampa su realybe. Tą atidedame į ateitį ir džiaugiamės tuo, ką turime. Ir su šiuo automobiliu mes galime parodyti labai daug.

– Ar jau esate surinkę biudžetą?

– Taip, biudžetą turime. Jis toks pat, kaip ir pernai – 300 tūkst. eurų.

– Kokie lūkesčiai ateinančiame Dakare?

– Lūkesčiai visada tie patys – pravažiuoti sklandžiai ir ne tik finišuosi. Noriu pasakyti, kad pirmas uždavinys Dakare yra finišuoti. Net jeigu esi paskutinis, įveikti Dakarą yra labai svarbu. O šiaip apie lūkesčius – tai visi norime finišuoti geriau nei esame lietuviai finišavę. Kaip minimum tai būtų 10 pozicija. Tai labai sunkus uždavinys, bet tikslas yra toks. Jeigu jį pavyks įgyvendinti, būsiu labai laimingas.

– Ką rodo gerėjantys lietuvių rezultatai Dakare?

– Tai rodo, kad lietuviai yra ne tinginiai. Žmonės labai palaiko Dakaro ralio dalyvius. Labai svarbu, kad dalyviai sugeba ne tik svajoti, bet po truputį įgyvendinti savo tikslus. Tikrai gražu iš tokios mažos šalies turėti penkis ekipažus Dakare. Pagal Dakaro dalyvius gyventojų skaičiui, Lietuvai tikrai yra „Top“ penketuke ar trejetuke. Čia yra labai džiugu. Manau, kad dėl to kada nors ir laimėsime Dakarą. Visa tauta yra vieninga ir dalyvauja kartu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių