Dakaro ralio organizatoriai planuoja šiandien užbaigti 2016-ųjų sausį Argentinoje ir Bolivijoje vyksiančio legendinio maratono dalyvių registraciją, tačiau jau žinoma – lenktynėse dalyvaus trys Lietuvos ekipažai.
Netrukus – į Pietų Ameriką
Kartu su ryškiausiomis automobilių ir motociklų sporto žvaigždėmis – prancūzais Stephane'u Peterhanseliu, Sebastienu Loebu ir Cyrilu Despres'u, ispanu Carlosu Sainzu, suomiu Mikko Hirvonenu 37-ajame Dakaro ralyje startuos Benedikto Vanago, Antano Juknevičiaus ir Vaidoto Žalos komandos.
B.Vanagas su nauju šturmanu lenku Sebastianu Rozwadowskiu, o A.Juknevičius – su Mindaugu Slapšiu važiuos "Toyota Hilux" visureigiais, V.Žala su Sauliumi Jurgelėnu vairuos Dariaus Biesevičiaus sukonstruotą "SEAT Leon Dakar".
Dakaro ralio reglamente numatyta, kad jau lapkritį europiečių automobiliai laivu išplauks į Pietų Ameriką.
Pirmo etapo startas Buenos Airėse – 2016-ųjų sausio 3-iąją, finišas Rosarijuje – 16-ąją.
"Preliminariomis žiniomis, šįkart trasa bus sudėtingesnė nei praėjusį maratoną, o didžiausi išbandymai laukia būtent pirmuose etapuose", – sakė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas.
Jis į Dakaro ralį vyks su B.Vanago komanda, tačiau palaikys ryšius bei padės ir kitiems Lietuvos ekipažams.
Smėlio bus mažiau
B.Vanagui priklauso kol kas geriausias visų laikų Lietuvos lenktynininkų rezultatas Dakaro maratone – 24-oji vieta 2015-aisiais.
Būtų keista, jeigu ambicingas sportininkas 2016-iesiems planuotų kuklesnę poziciją, juo labiau kad šiemet po varžybų B.Vanagas užsiminė: noras patekti tarp penkiolikos greičiausiųjų neatrodo neįgyvendinama užduotis.
"Nenoriu prognozuoti, kokią vietą užimsime. Pagrindinis tikslas – išvengti klaidų, techninių nesklandumų ir finišuoti. Jei tai padarysime, esu įsitikinęs, kad rezultatas tenkins visus", – kalbėjo B.Vanago šturmanas, Lenkijos ralio čempionas S.Rozwadowskis.
Tarp šio ekipažo konkurentų bus ir A.Juknevičius su M.Slapšiu.
"Nauja trasa – su visais šiam raliui įprastais elementais. Greičio ruožas Bolivijoje vėl bus surengtas didžiausioje pasaulyje druskos lygumoje, kur šiemet iš kovos pasitraukė labai daug dalyvių. Bus gal kiek mažiau smėlio, tačiau kaip ir kasmet lauks daug kalnų, akmenų ir bus tikrai velniškai įdomu", – neabejojo A.Juknevičius, 2015-ųjų maratoną su šturmanu Edvardu Duoba baigęs 60-ojoje vietoje, o kitąmet sieksiąs pagerinti B.Vanago rezultatą.
Ujūnio druskos lyguma – dalis buvusio priešistorinio ežero, Bolivijos pasididžiavimas. Skaičiuojama, kad ten sukaupta maždaug 10 milijardų tonų druskos atsargų.
Kovos ir su savimi
V.Žalos ir S.Jurgelėno tikslas – penkiasdešimtukas.
"Mes nesieksime varžytis su Antanu ar aplenkti Benediktą. Sieksime savo grupėje – T3 – būti tarp prizininkų", – teigė S.Jurgelėnas.
T3 grupei priskiriami lengvasvoriai automobiliai, kaip kad dviviečiai bagiai. Jų galimybės yra labiau apribotos (pavyzdžiui, maksimalus greitis trasose – iki 150 km/val.) nei pagrindinės – T1 grupės, kurioje važiuos B.Vanagas ir A.Juknevičius.
"Neabejoju, kad Vaidotui ir Sauliui bus sunkiau nei B.Vanago ar A.Juknevičiaus ekipažams, nors visi mūsiškiai automobilių sporte yra matę ir karšto, ir šalto. Tačiau, pripažinkime, ne tiek, kiek Dakaro ralio senbuviai.
Svarbu, kaip vyrai paskirstys jėgas – savo ir technikos, kaip susitaikys su išoriniais veiksniais, ar susitelks vien varžyboms. Patarčiau jiems – neskubėkite, bet kas iš to – juk greitis užprogramuotas jų kraujyje.
Įveikti šio maratono išbandymus – labai sunku, kaip ir kiekvienam jo dalyviui – save. Tačiau tai būdinga bet kuriai elitinio sporto šakai", – sakė LASF vadovas R.Austinskas.
"Peugeot" komandoje – asai
37-ojo Dakaro maratono intriga – kaip susiklostys lenktynės žymiajam debiutantui, devyniskart pasaulio ralio čempionui S.Loebui.
"Neslėpsiu – truputį bijau paklysti dykumoje, bet tai – rizikingo ir azartiško žaidimo dalis, – kalbėjo 41-ų prancūzas, vairuosiantis patobulintą "Peugeot 2008 DKR 16" bolidą. – Esu pripratęs apvažiuoti kliūtis, o dabar galėsiu lėkti tiesiog per jas."
"Peugeot" komandai kartu su S.Loebu atstovaus jau 11 kartų Dakaro ralį laimėjęs S.Peterhanselis, penkis kartus motociklu triumfavęs C.Depres'as ir buvęs dukart pasaulio ralio čempionas C.Sainzas.
Liepos mėnesį apie karjeros pabaigą paskelbęs penkiskart Dakaro ralio čempionas motociklininkas ispanas Marcas Coma vis dėlto nepajėgė atsiriboti nuo pragaru vadinamų lenktynių – tapo jų sporto direktoriumi, dešiniąja organizacinio komiteto prezidento Etienne'o Lavigne ranka.
"Noriu šioms varžyboms grąžinti viską, ką jos suteikė man", – teigė M.Coma.
Naujausi komentarai