Greičiausios lietuvės vienija jėgas

  • Teksto dydis:

Iki oficialaus 2019-ųjų žiedinių lenktynių sezono pradžios dar liko laiko, bet būsimųjų Lietuvos, Baltijos šalių bei NEZ (Šiaurės Europos Zonos) dalyvių garažuose pats pasirengimo darbų pikas.

Šis laikas kasmet pažeria spėlionių, kas kokią techniką atvairuos į startą, kokius inžinerinius senų bolidų patobulinimus atliks komandų mechanikai, tačiau viena naujiena kelia išskirtinį susidomėjimą: apie sprendimą suvienyti jėgas paskelbė dvi greičiausios mūsų šalies lenktynininkės – Ernesta Globytė ir Indrė Senkutė-Gedgaudienė.

Merginos susibūrė į ištvermės lenktynių serijoje NEZ 6H dalyvausiantį duetą #SpeedSistersLT. Tokios komandos šiuo metu nėra nė viename kitame Senojo žemyno krašte. Tradiciškai automobilių lenktynės laikomos vyrišku sportu, nors akivaizdu, kad norint suvaldyti bolidą nereikia kalno raumenų – svarbiausi dalykai, lemiantys greitį trasoje, vyksta lenktynininkų galvose. Moterys čia niekuo nenusileidžia vyrams, vis dėlto profesionaliai lenktyniaujančias damas galima suskaičiuoti ant rankų pirštų. Antai per 68-erius "Formulės 1" gyvavimo metus įvyko beveik 1000 "Grand Prix" lenktynių, bet tarp jose startavusių beveik 900 vairuotojų, buvo tik dvi moterys. Paskutinį kartą dailiosios lyties atstovė prie F1 bolido vairo sėdėjo 1976 m.

Kad moterys gali trasoje lėkti taip pat nutrūktgalviškai kaip ir vyrai, įrodymų netrūksta.

Kita vertus, kad moterys gali trasoje lėkti taip pat nutrūktgalviškai kaip ir vyrai, įrodymų netrūksta. 1982-aisiais tik dėl nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių pasaulio ralio vicečempionės titulu turėjo tenkintis virtuoziškai "Audi Quattro" vairavusi Michele Mouton. 2001-aisiais "Dakaro" maratoną su "Mitsubishi Pajero" visureigiu laimėjo Juta Kleinschmidt. Kad moterys puikiai vairuoja itin sėkmingai praėjusiais metais įrodė abi naujai kuriamos #SpeedSistersLT komandos narės: Ernesta tapo Baltijos šalių žiedinių lenktynių 2018-ųjų čempione, o drauge su "GSR Motorsport" komanda (tiksliau – drauge su kolega estu Mikk Maaten) vairuodami "VW Golf GTI TCR" bolidą) triumfavo NEZ 6 valandų ištvermės lenktynėse. Indrė pernai iškovojo Baltijos šalių žiedinių lenktynių vicečempionės titulą.

Kitaip nei kai kurie pasipuikuoti titulais mėgstantys vyrai, merginos pergales iškovojo itin aštrioje konkurencinėje kovoje (čia varžėsi 26 komandos iš 5 šalių), trasoje fiksuodamos pačius greičiausius rato laikus. T.y. lenkdamos analogiško pajėgumo automobilius vairuojančius vyrus. Tokie rezultatai stebina tik iki tos akimirkos, kai pradedi atidžiau nagrinėti jų pasiruošimo startams ypatumus. E.Globytė profesionaliai lenktyniauja jau daugiau nei 10 metų (pirmą kartą Lietuvos ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempione ji tapo dar 2009-aisiais), yra išbandžiusi jėgas keliose europinėse "žiedo" serijose bei pavyzdingai vadovauja visai "GSR Motorsport" komandai. I.Senkutė-Gedgaudienė automobilių greituminio slalomo varžybas pradėjo sulaukusi16 metų, o pirmą kartą ant aukščiausio garbės pakylos laiptelio užkopė 2014-aisiais, laimėjusi GSKL seriją. Keletą pastarųjų metų ji kiekvieną savaitę mažiausiai po trejetą kartų lieja prakaitą "Fitness for race" treniruočių salėje ir "Simuliatorių akademijoje". Ruoštis startams Indrei padeda ir geriausias Lietuvos automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius. Šiais metais "NEZ 6H" ištvermės lenktynėse #SpeedSistersLT komandos merginos startuos "VW Golf GTI TCR" keturiuose etapuose Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių