„Aurum 1006 km lenktynės“: laimi ne tik finišavę pirmi

  • Teksto dydis:

Jau nuo ateinančios savaitės vidurio į Palangą važiuos ne tik tie, kurie pasiilgo saulės ir jūros, bet ir tie, kurie neabejingi automobilių sportui. Liepos 17–20 d. Palangoje vyks didžiausias Baltijos šalyse automobilių žiedinių lenktynių festivalis – "Aurum 1006 km lenktynės".

Jubiliejinės lenktynės

Šiemet rengiamos jau 20-osios lenktynės. Be daugelio kitų naujovių, šiose lenktynėse atsiras ir naujos automobilių klasės, į kurias bus suskirstytos ir kuriose varžysis skirtingo galingumo sportinius automobilius turinčios komandos.

"Visi "Aurum 1006 km lenktynėse" dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius. Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos ir techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia komandos vairuotojų ryžtas ir meistriškumas. Todėl čempionais galime vadinti ne tik pirmosios į finišą savo automobilį atvairavusios ekipos sportininkus, bet ir kukliausios klasės nugalėtojus", – sako lenktynių organizatorius Darius Jonušis.

Pernai, o ir anksčiau maratoninėse varžybose Palangoje dalyvių automobiliai būdavo skirstomi į šešias klases – GT, A3000+, A3000, TCR, X1 ir D (dyzeliniai). Šįmet klasių sumažėjo iki penkių, tačiau išsiplėtė jų aprėptis. Tad netrukus prasidėsiančiose lenktynėse sportiniai automobiliai į klases bus skirstomi taip: GT (GT3, GT4 ir GT Open); TC (TC1-TC4); SP (SP1-SP3, SPE); D (dyzeliniai); TCR.

Klasių skirtumai

Bene labiausiai išplėsta galingiausių, GT klasei priskiriamų automobilių priklausomybės sąvoka.

Šioje klasėje pagal FIA klasifikaciją varžysis GT3 automobiliai, R-GT ir automobiliai, pagaminti pagal SRO "GT4 European Series" techninius reikalavimus (su galiojančia arba pasibaigusia homologacija) ir automobiliai, atitinkantys GT klasės principus, bet jie nebuvo gaminami pagal FIA / SRO homologacijos reikalavimus, pavyzdžiui, kai paprastas automobilis perdaromas į serijinės gamybos sportinį automobilį ("Porsche", "Ferrari" ar kt.). Varžybų komisarų kolegijai palikta teisė skirstyti automobilius į du arba tris pogrupius (GT3, GT4 ir "GT Open"), jei lenktynėse užsiregistravo būtinas atskirai klasifikacijai suformuoti juos vairuosiančių skaičius.

TC klasei priskiriami kėbuliniai automobiliai, paruošti pagal FIA taisykles, taikomas A- ir N- grupėms, FIA taisykles R- grupei ir šias taisykles TC klasei. TC klasė bus skirstoma į pogrupius TC1–TC4 pagal apskaičiuotą variklio darbinį tūrį.

SP klasei priskiriami specialūs automobiliai ir automobiliai, nepriskiriami jokiai kitai klasei bei rėminės konstrukcijos automobiliai. Elektriniai ir hibridiniai automobiliai gali dalyvauti "Aurum 1006 km lenktynėse" tik pateikus specialų prašymą, kuris organizatoriui privalo būti įteiktas ne vėliau, kaip likus trims mėnesiams iki lenktynių. SP klasės automobiliai bus skirstomi į SP1–SP3 ir SPE elektrinių  / hibridinių automobilių pogrupius pagal jų variklio darbo tūrį. D klasei, kaip ir anksčiau, priskiriami automobiliai su dyzeliniais varikliais.

Svarbūs reikalavimai

Neseniai atsiradusioje TCR klasėje varžysis sportininkai, vairuojantys pagal "TCR International Series" reikalavimus paruoštus automobilius ir atitinkančius "Aurum 1006 km lenktynių" techninių reikalavimų priedus bei TCR ilgų nuotolių lenktynių sąlygas.

"Nors šie punktai gana griežtai apibrėžia priklausomybės vienai ar kitai grupei sąlygas, tačiau organizatoriams ir kovinių ginklų parengtį varžyboms vertinančiai techninei komisijai palikta irgi tam tikrų teisių bei galimybių", – teigia D.Jonušis.

Varžybų vadovo ir sporto komisarų kolegijos sprendimu leidžiama priskirti automobilį kitai klasei, jei jis yra per lėtas arba per greitas, palyginti su kitais tos klasės automobiliais.

Pasak D.Jonušio, nemažai ginčų yra kilę dėl degalų sistemos įrangos ir talpyklų. Patvirtintose taisyklėse sportiniame automobilyje leidžiama naudoti ne daugiau kaip du degalų bakus, kurių bendra talpa neviršija 120 litrų ir kurių įpylimo angos pritaikytos standartiniams degalų kolonėlių čiaupams. Daugiau apribojimų degalų bako talpai gali būti taikoma atskiroms klasėms, pagal lenktynių biuletenius. Lenktynių techninei komisijai aiškiai matomoje vietoje ant visų bakų turi būti originali identifikavimo etiketė ir bako gamintojo originalus pasas (homologacija).

Organizatoriai tikisi, kad komandų vadovai ir patys sportininkai atidžiai išnagrinės šį svarbų dokumentą ir griežtai laikysis jo reikalavimų, o jubiliejinės, 20-osios, lenktynės visiems dovanos nepamirštamų įspūdžių.

Svarbi informacija

Automobilių kelių direkcija perspėja apie eismo ribojimus Vydmantų sankryžoje, magistralėje Klaipėda–Liepoja. Čia vyksta pasiruošimas "Aurum 1006 km" lenktynėms.

Magistralinio kelio A13 Klaipėda–Liepoja ruože nuo 24,50 iki 24,80 km susiaurėjusi važiuojamoji kelio dalis ir ribojamas greitis iki 50 km/val., o jungiamajame kelyje nuo Kretingos į Klaipėdą ribojamas greitis iki 30 km/val. Liepos 17–20 d. dėl "Aurum 1006 km" lenktynių bus draudžiamas eismas magistralinių kelių ruožuose: A13 Klaipėda–Liepoja nuo 19,50 iki 24,70 km ir A11 Šiauliai–Palanga nuo 143,94 iki 144,92 km.

Vykstantiems iš Klaipėdos Liepojos kryptimi ir atgal, eismas kreipiamas apylanka rajoniniais keliais: Nr. 2253 Palanga–Graudūšiai, Nr. 2336 Kunigiškiai–Palanga ir Nr. 2309 Palanga–Lazdininkai. Vykstantiems pro Kretingą Palangos kryptimi ir atgal, eismas kreipiamas magistralinio kelio A13 Klaipėda–Liepoja jungiamuoju keliu Kretinga–Liepoja ir rajoniniu keliu Nr. 2309 Palanga–Lazdininkai. Prieš nuorodas į apylankas greitis apribotas iki 50 km/val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių