Italai džiaugiasi pagaliau nebematysiantys „Costa Concordia“

  • Teksto dydis:

Inžinierių komandos pirmadienį pradėjo precedento neturinčią sudužusios kruizinio laivo „Costa Concordia“ plūdrumo atkūrimo operaciją, darbininkams mėginant atkelti aprūdijusį lainerį nuo uolų prie vienos Toskanos salos krantų.

„Šiek tiek nervinuosi“, – sakė operacijos vadovas Nickas Sloane'as (Nikas Slounas), prieš išplaukdamas į „Costa Concordia“ vadovauti pirmajam mėginimui iškelti tokio dydžio laivą. Jis vadovaus operacijai iš štabo, įkurto laive, kuris prieš pustrečių metų užplaukė ant uolų ir pusiau nuskendo per naktį įvykusią katastrofą, pareikalavusią 32 žmonių gyvybių.

Žiniasklaidos komandos iš viso pasaulio būriavosi uoste, norėdamos nufilmuoti, kaip išplaukia N.Sloane'as – specialistas iš Pietų Afrikos Respublikos, dėvintis įprastus mėlynus džinsus ir raudoną gelbėjimosi liemenę ant juodų marškinėlių.

Laineris bus atkeltas nuo jūros dugno per 6–7 dienas, o vėliau nutemptas į Genujos uostą šiaurės Italijoje, kurį turėtų pasiekti vėliau šį mėnesį. Ten „Costa Concordia“ bus supjaustytas kaip metalo laužas.

114,5 tūkst. tonų talpos laivas pirmadienį bus pakeltas du metrus virš dirbtinės platformos, ant kurios stovėjo nuo praeitų metų rugsėjo, kad buvo atkeltas nuo šono ir pastatytas stačiai.

Nuogąstavimai, kad operacija gali būti atidėta dėl blogų orų, išsisklaidė, kai paryčiais liovėsi lietus, o buksyrai, gabenantys narus ir inžinierius, nuplaukė prie „Costa Concordia“, kurs bus pasiruošę suteikti pagalbą, jeigu prireiktų.

Oras bus pumpuojamas į 30 metalinių rezervuarų – sponsonų – pritvirtintų prie abiejų 290 metrų ilgio

„Costa Conncordia“ bortų, išstumiant vandenį ir iškeliant laivą.

Vėliau laineris bus nutemptas toliau nuo Džilijo salos kranto ir pritvirtintas inkarais bei lynais. Sponsonus laikys 36 plieniniai trosai ir 56 grandinės.

„Esama pavojaus, kad laivas gali išlinkti, kai bus keliamas, arba po juo esančios grandinės gali nutrūkti“, – N.Sloane'as sakė naujienų agentūrai AFP prieš pradedant operaciją.

„Per pirmąjį manevrą laive bus 42 žmonės. Jeigu ištiktų nelaimė, mes evakuosimės per avarinius išėjimus priekyje ir gale“, – pridūrė jis.

Visa operacija turėtų trukti apie šešias valandas.

Jeigu viskas vyks kaip planuota, visi sponsonai bus sustatyti į vietas antradienį ir trečiadienį.

„Tai bus negrįžtamas momentas“, – vyriausiasis inžinierius Franco Porcellacchia (Frankas Porčelakija) sakė žurnalistams operacijos išvakarėse.

Pagrindinė plūdrumo atkūrimo operacija vyks nuo ketvirtadienio iki šeštadienio, kai tie rezervuarai bus pripumpuoti oro ir iškels laivą. Tuo metu nuo išnyrančių denių bus pašalinti visi nepritvirtinti daiktai, taip pat bus patikrinta, ar laivo konstrukcijos neapgadintos.

Paskutiniai patikrinimai bus atlikti prieš „Costa Concordia“ išplaukiant į paskutinę kelionę per Viduržemio jūrą.

Šis laivas sudužo vienoje iš didžiausių Europos jūrinių saugomų teritorijų, kuri yra delfinų ir banginių prieglobstis. Ekologai perspėjo dėl pavojaus, kurį gali sukelti nuodingos nuotekos arba degalai, galintys pasklisti jūroje, keliant lainerį arba jį tempiamt.

„Tai precedento neturinti operacija. Kaip ir per bet kurį pirmąjį kartą, esama rizikos. Tačiau mes pasitikime savimi“, – F.Porcellacchia.

„Costa Concordia“, kuris yra dukart didesnis už legendinį „Titanic“, sudužo prie Džilijo salos 2012 metų sausio 13-ąją. Daugelis iš 4 229 keleivių ir įgulos narių – 70 šalių piliečiai – buvo priversti šokti iš laivo į jūrą, sugedus gelbėjimosi valčių nuleidimo mechanizmams.

Laivo kapitonas Francesco Schettino (Frančeskas Sketinas) yra teisiamas dėl netyčinio nužudymo, laivo sudužimo, taip pat dėl to, kad paliko laivą, kai iš jo nebuvo evakuoti visi keleiviai.

Keturi įgulos nariai ir laivo operatorės „Costa Crociere“ vadovas iš dalies pripažino kaltę, kad jiems būtų taikomos švelnesnės bausmės. Bendrovė taip pat prisiėmė dalį kaltės kaip F.Schettino darbdavė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių