Veteranams – mirties nuosprendis? Pereiti į pagrindinį turinį

Veteranams – mirties nuosprendis?

2010-02-24 23:59

Europos oro susisiekimo verslas išgyvena sunkius laikus. Į ypač keblią padėtį pateko tokie senas tradicijas turintys milžinai kaip "Lufthansa" ir "British Airways".

"Šios dvi bendrovės turi senas tradicijas ir joms sunku prisitaikyti prie gyvenimo XXI a.", – paaiškino konsultacijų bendrovės "JLS Consulting" direktorius Johnas Stricklandas.

Recesija privertė verslininkus mažinti išlaidas kelionėms ir rinktis ekonominę klasę arba pigių skrydžių bendroves, tokias kaip "Easyjet" ir "Ryanair". O "Lufthansa", "British Airways" ir panašūs milžinai priversti galvoti ne apie tai, kada žmonės vėl pradės skraidyti verslo klase, o apie tai, ar apskritai tai įvyks. Kai kurie ekspertai pripažįsta, kad ankstesnis verslo modelis, kai už užuolaidos keliaujantys verslininkai iš esmės subsidijuoja ekonominės klasės keleivius, jau tapo atgyvena. Todėl siekdami išgyventi oro susisiekimo veteranai privalo iš pagrindų peržiūrėti savo veiklą, tikino J.Stricklandas.

Tačiau tai padaryti labai sunku, nes darbuotojai atkakliai priešinasi naujovėms ir rengia streikus. Pastarųjų dienų protesto akcijos Vokietijoje ir Prancūzijoje – tai tik keli iš gausybės pavyzdžių.

"Air France", "Lufthansa", "British Airways" ir "Alitalia" dėl streikų patyrė daugybę nuostolių, – teigė bendrovės "FBE Aerospace" analitikas Sajas Ahmadas. – Klientai esant tokioms aplinkybėms linkę rinktis pigių skrydžių bendroves arba Artimųjų Rytų bendroves, kurios atrodo patikimesnės. Tolimų kelionių rinkoje arabų oro bendrovės ketina užimti dominuojančias pozicijas vykdant skrydžius iš Europos į Pietų pusrutulį ir toliau."

Be to, pasak J.Stricklando, tranzitu keliaujantiems keleiviams patogiau persėsti Artimuosiuose Rytuose nei Europoje.

O Europos rinkoje oro susisiekimo veteranų keleivius pervilioja pigių skrydžių bendrovės. "Ryanair" šiandien skraidina dukart daugiau žmonių nei "British Airways".

Senosios oro bendrovės nesėdi rankų sudėjusios ir bando suvienyti jėgas. 2004 m. susijungė Prancūzijos "Air France" ir Nyderlandų KLM. "Lufthansa" nupirko kelis smulkius konkurentus. "British Airways" ketina susijungti su Ispanijos "Iberia" ir sudaryti aljansą su "American Airlines". Bendrovių jungimasis leidžia sumažinti išlaidas, tačiau personalas labai priešinasi, kad mažinama darbo vietų.

Pigių skrydžių bendrovės gudraudamos naudojasi įdarbinimo agentūrų siūlomų ir jokioms profesinėms sąjungoms nepriklausančių darbuotojų paslaugomis. Tai leidžia joms išvengti ne tik organizuotų streikų, bet ir įmokų į pensijų fondus.

Stambios Europos oro bendrovės sudaro sutartis su partneriais kituose žemynuose ir jungiasi į aljansus, tokius kaip "SkyTeam", "Star Alliance" ir "Oneworld Alliance". Klientas, nusipirkęs vieną bilietą gali skristi kelių oro bendrovių lėktuvais ir rinkti prizines mylias per visą kelionę. Tai padeda išlaikyti vertingus verslo klientus. Tačiau remtis vien tokiais keleiviais oro bendrovės šiandien jau negali.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų