„EasyJet“ paskelbė apie taršos atsvėrimo planus: aplinkosaugininkai pažėrė kritikos

Pasauliui vis garsiau kalbant apie klimato kaitą, Didžiosios Britanijos pigių skrydžių oro linijos „EasyJet“ antradienį pradėjo taršos atsvėrimo programą, tačiau sulaukė aršios kritikos iš aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace“ – teigiama, kad oro linijos tik bando pagerinti savo įvaizdį su neteisingais teiginiais apie duodamą naudą aplinkai.

Oro linijos, įsikūrusios šalia Londono esančiame Lutono mieste, pranešė, kad bus atsižvelgta į keleivių reikalavimus artimiausiu metu sumažinti anglies dvideginio taršą. Taip pat bus tiriamos ekologiškos technologijos, kurias bėgant laikui bus galima pritaikyti lėktuvų varikliuose.

„Didžiuojuosi mūsų praneštomis naujienomis, kad šiandien tapsime pirmosiomis oro linijomis pasaulyje, kurios aplinkos neterš anglies dvideginiu“, – sakė oro linijų generalinis direktorius Johanas Lundgrenas.

„Tai įvykdysime atsverdami anglies dvideginio išmetimą, kurį sukelia kuro deginimas skrydžių metu. Suprantame, kad taršos atsvėrimas yra laikinas sprendimas, tačiau norime kuo greičiau imtis spręsti taršos problemas“, – bendrovės pajamų pranešime sakė J. Lundgrenas.

„EasyJet“ prognozuoja, kad ši taršos atsvėrimo programa 2020-aisiais bendrovei atsieis apie 25 mln. svarų (29 mln. eurų).

Oro linijos nori kompensuoti už kiekvieną išmetamą anglies dvideginio toną – bus sodinami medžiai ir bus bandoma vengti papildomos anglies dvideginio taršos.

Tačiau aplinkosaugos organizacija „Greenpeace“ supyko dėl šių naujienų, sakydama, kad „EasyJet“ tik bando pagerinti savo įvaizdį su teiginiais, kad su nauja taršos atsvėrimo programa bus padaryta daug naudos aplinkai.

Organizacija oro linijas apkaltino „greenwashing“ – šį terminą naudoja kritikai, norėdami apibūdinti bendrovių pastangas reklamuoti abejotinas aplinkos apsaugos priemones, taip bandant pritraukti daugiau klientų.

„EasyJet“ bando pagerinti savo įvaizdį, – naujienų agentūrai AFP komentavo „Greenpeace“ vyriausiasis mokslininkas Dougas Parras.

„Jų lėktuvuose nėra nieko susijusio su nuline anglies dioksido tarša, – sakė mokslininkas. – Ekspertų analizėse abejojama, ar taršos atsvėrimo planai išvis veikia.“

„Tų reikalavimų, kuriais prašoma teršti mažiau ar sodinti daugiau medžių, negalima vadinti klimato apsaugos aktyvumu, – toliau kalbėjo D. Parras. – Jei „EasyJet“ nori prisidėti prie klimato apsaugos, jie gali sumažinti savo skrydžių skaičių, taip apribodami kenksmingų dujų išmetimą.“

Konferenciniame skambutyje su žurnalistais J. Lundgrenas atmetė kritikų kaltinimus.

„Taršos atsvėrimas nėra neveiksmingas. Tai yra neteisinga. Daug žmonių su manimi sutiktų, – sakė J. Lundgrenas. – Yra moksliškai patvirtinta, kad anglies dioksido taršos atsvėrimas veikia, kai yra dirbama su tokiomis programomis, kurios atitinka aukščiausius standartus.“

„Imdamiesi taršos atsvėrimo mes imamės dar vieno žingsnio ir darome daug daugiau, nei kitos didžiausios oro linijos, kai yra kalbama apie bendro poveikio aplinkai mažinimą. Mūsų klientai nori būtent to“, – sakė J. Lundgrenas.

Bendrovė taip pat pranešė apie bendrą tyrimų projektą su aviacijos bendrove „Airbus“ – bus tiriamos elektrinių ir hibridinių variklių technologijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių