- Pranas Kuzmickas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmadienį skaičiau S.Pociaus straipsnį "Žiguliniai anarchijos diegliai" ("Klaipėda", 2022 09 12). Nors dėl keistų pavadinimų ir vis ką nors įžeidžiančios retorikos tikrai nesu didelis šio autoriaus gerbėjas, tačiau man užkliuvo mintis, kad greitkeliuose reikia leistiną greitį padidinti iki 160 km/val.
Motyvuojama tuo, kad 110 km/val. leistinas greitis buvo sovietmečiu, kai važinėjome dar netobulais žiguliais, volgomis ir moskvičiais.
Tai čia turbūt turima galvoje magistralė "Klaipėda–Kaunas", kur tarybiniais laikais ir buvo leidžiama tokiu greičiu važiuoti. O nuo Kauno iki Vilniaus ir atgal buvo leista maksimaliai judėti tik 100 km/val.
Tai buvo prieš 30–40 metų, kai važinėjome automobiliais, kurie neturėjo ABS, saugos diržų, saugos pagalvių, pagaliau diskinių stabdžių ir kitų privalumų, kurie dabar yra net seniausiame vakarietiškame automobilyje. Nebuvo reikalavimo ir pagal sezoną dėvėti vasarinių ar žieminių padangų. Vasarinėmis važiuodavome ir sausio mėnesį.
Todėl aišku, kad maksimalus leistinas 110 ir 130 km/val. (vasaros sezono) greitis absoliučiai nebeatitinka šių dienų realijų. Anuomet nebūdavo ir lengvųjų automobilių, turinčių, pvz., 150 arklio galių. O tokių dabar yra gal kas antras.
Taigi leistiną greitį bent jau šiltuoju sezonu reikėtų išties padidinti. Pavyzdžiui, Lenkijos magistralėse jau seniai leidžiamas 140 km/val. greitis. Kuo mes blogesni? Juk už lango – XXI amžius. Sovietmetis seniai liko tolimoje praeityje.
Taigi pasiūlymas bent jau pagrindinėje magistralėje nuo Klaipėdos iki Kauno padidinti leistiną greitį iki 160 km/val. tikrai turi racijos. Suprantama, tik vasarą. Juk magistralėje yra daug puikiai atnaujintų kelio ruožų, kuriuos pradėjo tvarkyti dar susisiekimo ministras J.Narkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sprogmenų istorija kelia klausimų1
Tikra tiesa, kad Lietuva per 30 nepriklausomybės metų daug pasiekė. Bet ir dabar dažnai galima išgirsti kritinių pastabų apie gyvenimą Lietuvoje, mėgstama lyginti Lietuvos ir užsienio valstybių pasiekimus mūsų nenaudai. ...
-
Aferų aukos kaltos pačios?
Norėčiau išdėstyti savo požiūrį į vieną pastaruoju metu itin aktualų reiškinį. Kiekvieną dieną ir per televiziją, ir per radiją kalbama, ir spaudoje rašoma apie tuos, kurie savanoriškai ir, matyt, sąmoningai atiduoda ...
-
Šaligatvis – mašinoms ar žmonėms?
Su baime laukiame vėlyvo rudens ir žiemos, kai bus baisu išeiti iš namų. Priežastis paprasta – Gedminų gatvėje prie 18 namo šaligatvis nuolat būna užstatytas automobiliais. ...
-
Istorinį paštą derėjo privatizuoti
Noriu pasisakyti dėl sustabdytų požeminės stovėjimo aikštelės Atgimimo aikštėje statybų ir sustabdyto šios aikštės sutvarkymo. Tai yra baisu, kas darosi. Man atrodo, kad statybos sustabdytos ne dėl čia surastų šov...
-
Apie pastatus ir jų išsaugojimą
Pastaruoju metu žemės darbai Atgimimo aikštėje dėl ten rastų karo meto sprogmenų buvo sustabdyti. ...
-
Ar galvojate, už ką balsuojate?2
Tai va, baigėsi pirmasis rinkimų turas. Ir ką mes turėsime savo parlamente? Vėl daugybę atsitiktinių žmonių, kurių nežinome nei galimybių, nei protinių galių. Ką, pavyzdžiui, valstybei gali nuveikti tie keli sportininkai? Keli ilgus metus sėd...
-
Šviesoforizacija Klaipėdoje tęsiasi?1
Žinote, ta nesibaigianti šviesoforizacija jau ima nervinti, taip ir norisi paklausti, kada baigsite tą nesąmonę, kiek dar tai tęsis? ...
-
„Žiburys“ švenčia jubiliejų
Klaipėdos švietimo įstaigų buvusių vadovų neformaliojo švietimo klubas „Žiburys“ švenčia 20 metų jubiliejų. ...
-
Dėl paveldo laikas prasiblaivyti2
Nustebau, kai perskaičiau „Klaipėdoje“ apie tai, kad klaipėdiečiai yra aktyvūs apklausoje dėl Naujojoje Uosto gatvėje 5 esančio namo (A. Dykovienė. „Apklausa sulaukė ažiotažo“, 2024 09 21). ...
-
Architektų sprendimai nustebino
Norėčiau pateikti savo nuomonę apie kelis pastarojo meto architektūrinius sprendimus mūsų mieste. ...