Tiltą sprogdinome, kad šiandien jį turėtume Pereiti į pagrindinį turinį

Tiltą sprogdinome, kad šiandien jį turėtume

Andrius Kupčinskas
Andrius Kupčinskas / Artūro Morozovo nuotr.

Juokais būtų galima sakyti – sprogdinome, kad priešas nepraeitų. Bet išties, jei tuomet – 2012-aisiais nebūtume sprogdinę, šiandien visi nesidžiaugtume nauju paplatintu tiltu.

Svarbios investicijos

Prieš trejus metus pradėto rekonstruoti Panemunės tilto darbai baigti. Kaip ir žadėjome, keturių  eismo juostų tiltas rudenį sujungė Panemunės ir Šančių krantus. Paklota viršutinė danga, sumontuoti šviestuvai ir atitvarai, įrengta Tilto gatvė.

Tai jau ketvirtas šimtamilijoninis investicinis projektas, įgyvendintas Kaune per 2008–2015 m., kiti trys – Žalgirio arena, KTU "Santakos" slėnis, Kauno intermodalinis terminalas su "Rail Baltica" vėže.

Atsakymai mitų kūrėjams

Šio tilto statybos per tuos metus sukėlė daug aistrų ir įvairiausių peripetijų. Kai kam iš kairės atrodė, kad "tiltas veda į sodus", "kam sprogdinote?", "ir senas gerai stovėjo"...

Todėl pirmiausia bandysiu sugriauti tuos mitus. Pirma, sodai gali atrodyti tik žvelgiant iš ministerijos per google.maps, realiai netyrinėjus transporto srautų ir nežinant, kad juo naudojasi ne tik panemuniečiai, šančiškiai, Rokų gyventojai, bet ir Kauno rajono, Prienų, Birštono, Alytaus ar Dzūkijos tautiečiai.

Antra, viena Latvijos bendrovė pagal viešųjų pirkimų sutartį siūlėsi išardyti avarinį tiltą už 12 mln. litų, atsigabenant  maksi kranus iš Suomijos, o  "Kauno tiltai" pagal techninį projektą patiesė gelžbetoninį tinklą Nemune ir susprogdino bei išardė už 5 mln. litų.

Trečia, dviejų eilių Stalino laikų tiltas buvo avarinės būklės, net vietos spaudoje nuogąstauta, kad troleibusai per jį važiuoja atvertomis durimis, kad, įvykus nelaimei, žmonės galėtų iššokti...

Tiesa, dabar bandomas pūsti dar vienas mitas, esą už tiltą paliktos skolos. Skola yra tuomet, kai pradelsiamas mokėjimas ir laiku negrąžinama paskola. Pagal viešųjų pirkimų sutartį numatyta, kad už atliktus darbus su rangovu atsiskaitoma per 12 mėn. Tokios buvo tilto rekonsrukcijos konkurso sąlygos, ir rangovai tai įsivertino skaičiuodami statybos išlaidas, o už 2014 m. darbus atsiskaityta baigiant kadenciją.

Sulaukta paramos

2014 m. gruodį dauguma (išskyrus "Vieningojo Kauno" ir "Darbo partijos" atstovus) miesto tarybos narių solidariai (antrą kartą nepriklausomybės istorijoje) vyko į Vyriausybę ir Seimą įrodyti Panemunės tilto svarbos ne tik Kaunui, bet ir visam regionui.

Tai pagaliau lėmė didesnį skolinimosi limitą Kaunui (nuo 40 proc. iki 50 proc.) ir finansavimą iš Kelių priežiūros programos kartu sudėjus. Dėkoju visiems Kaune rinktiems Seimo nariams ir noriu pagirti socialdemokratus bei jų pirmininką, kurie pagaliau suprato, kad, kerštaudami Kaunui prieš 2015 m. savivaldos rinkimus, nieko nelaimės. Prieš tai dar buvo aplinkybė, kai teismas pripažino mūsų teisę reikalauti valstybės atitinkamo finansavimo respublikinės reikšmės tiltui, taikos sutartis etc.

Kodėl meluoja?

Tvirtindami 2015 m. biudžetą ir numatydami šių metų gatvių ir kelių infrastruktūros darbus mieste, buvome sutarę su rangovais ir įsipareigoję rinkėjams, kad Panemunės tiltas bus atidarytas spalio 1 d. Dabartinis meras su ferariu šiek tiek vėlavo, bet svarbiausia – melavo, kad nepaliktas finansavimas ir nepasirūpinta Tilto gatvės projektu. Esą ankstesnieji negalvojo...

Dar gegužės mėnesį miesto taryboje į tai atkreipėme valdančiųjų dėmesį. Vėliau paaiškėjo ir melo priežastys, kai norėta parodyti dar vieną tariamą taupymo fokusą – koreguodami Gatvių priežiūros programą, padidino lėšų apimtis Tilto g. nuo 0,5 mln. eurų iki 1,5 mln. eurų. Siūlėme geriau tą milijoną nukreipti į Kleboniškio gatvę. Paskui meras išdidžiai paskelbė esą sutaupė 0,8 mln. eurų, nes Tilto gatvė iš viso atsiėjo tik 0,7 mln. eurų.

Galiausiai pasitraukdami nuo tilto ir valdžios, iš esmės palikome beveik 90 proc. naujai pastatytą tiltą, buvo belikę jį išasfaltuoti, pastatyti šviestuvus ir įrengti apsauginius atitvarus. O šios epopėjos pabaigoje visi kartu pasidžiaukime rekonstruotu Panemunės tiltu, nes jis pareikalavo daug visų mūsų pastangų, kovos, tikėjimo ir kantrybės! Tai didelė padėka ir pagarba visiems stačiusiesiems ir projektavusiems šį tiltą, visiems, buvusiems ir esamiems miesto tarybos nariams, parlamentarams, kurie sutartinai siekė ir kovojo, kad avarinis Panemunės tiltas būtų rekonstruotas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų