Ko tik neprisvarstyta, nepriplanuota, nepriaimanuota, neapkaltinta dėl mūsų miesto gatvių, kiekvienais metais pavasarį išsišiepiančių vis naujomis ir praeitais metais užlopytomis, bet piktybiškai vėl atsiveriančiomis duobėmis.
Šiais metais ir vėl suplanuota supilti į asfaltuotų gatvių duobes 6 mln. litų! Baisiausia tai, kad kelių remontuotojai užtaisytai duobei suteikia tik 1 metų garantiją! Toks duobių užtaisymas –
tai milijonų išmėtymas kiekvienais metais.
Vieša paslaptis, kad kai kurie kapitališkai suremontuoti keliai irgi gerokai per anksti atveria naujų duobių.
Dabar kapitališkai surentuotam keliui garantija – 5 metai statybos darbams, 10 metų paslėptiems darbams. Tiesiog abrakadabra, o gatvės – vis tiek duobėtos.
Gal atėjo laikas griežčiau kontroliuoti atliktų darbų kokybę ir imti baudas už broką?
Kauno mieste yra 1 200 gatvių, kurių bendras ilgis 861 km. Tarp jų – su žvyro, grunto ar kita danga – 365 km.
Jei šios problemos nespręsime iš esmės – tai mūsų laukia ubagų fiasko – lopas ant lopo, o ant lopo skylė , o ant tos skylės – utėlė.
Ką daryti?
Kelius remontuoti būtina su ne mažesne nei 20 metų garantija. Pinigų nėra, tad reikia skolintis. Bendrovės, kurios tiesia gatves ir suteikia garantinį laikotarpį, gali ir bankrutuoti, todėl būtina kartu su banku ir draudimo bendrovėmis forminti draudimo dokumentus.
O geriausia išeitis – vienus ar dvejus metus atsisakyti globalių projektų, pavyzdžiui, Kongresų rūmų, Laisvės alėjos rekonstrukcijos, surinkti tiek pinigų, kad užtektų visų gatvių kapitaliniam remontui.
Tai tada turėsime geriausius kelius Europoje.
Naujausi komentarai