Nuo ketvirtadienio vilniečiai turės progą išbandyti dar vieną naują autobusą. Šįkart tai italų gamintojo „BrendaMenarinbus“ gamtines dujas naudojantis autobusas „Avancy Plus CNG“.
Autobusas pagamintas šių metų kovą. Jis priklauso Italijos miestui Novara, kuriame ir buvo vežami keleiviai.
Transporto priemonė žemagrindė, ties vidurinėmis durimis sumontuotas mechaniniu būdu ištraukiama platforma įvažiuoti žmonių su negale vežimėliams. „Avancity“ yra trejos durys, salone 20 sėdimų ir 83 stovimos vietos, taip pat įrengta viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti.
Tačiau nėra vietos dviračiui, o sėdynių ne tik mažai, bet jos dar ir labai kietos, neaptrauktos jokiu gobelenu.
Vicemeras Romas Adomavičius atkreipė dėmesį, kad autobusas pritaikytas krepšinio šaliai, nes jo lubos labai aukštos.
Dizainas gražus, savitas, tačiau spalvos mums netinka. Jos skirtos šiltam klimatui ir miestams, įsikūrusiems prie jūros“, - samprotavo vicemeras, nusprendęs, kad iš išorės baltas, o salone mėlynas autobusas Vilniui pernelyg šviesus.
Bene pagrindinis „Avancity“ autobuso privalumas - 205 kW galingumo„Mercedes-Benz M906 LG“ variklis.
Pasak gamintojų atstovų, miesto sąlygomis šis autobusas sunaudoja apie 55 m3 gamtiknių dujų nuvažiuoti 100 km. Kiek gamtinių dujų iš tikrųjų sunaudos šis autobusas veždamas keleivius sostinėje, bus žinoma pasibaigus bandymui. Tačiau bendrovės „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis spėjo, kad Vilniuje jis surys daugiau kuro.
Standartinės komplektacijos „Avancity“ kainuoja apie 260 tūkst. eurų (898 tūkst. litų). Tačiau neaišku, ar būtent italų gaminys riedės Vilniaus gatvėmis. „Atsižvelgsime į vilniečių ir autobusų parko specialistų nuomonę. Be to, reikia įvertinti technines charakteristikas: ar Italijoje pagamintas autobusas tinka lietuviškiems orams, ar pakankamai prišildytų saloną žiemą. ir pan.“, - sakė R.Adomavičius. „Avancity“ iki rugsėjo 24 d. sostinėje kursuos 10, 26 ir 53 numerių autobusų maršrutais.
Atnaujinti bendrovės „Vilniaus autobusai“ transportą bus siekiama viešo konkurso keliu. Autobusų parką norima atšviežinti įsigyjant bent 20-25 autobusus.
Viešojo transporto parką atjauninti užsimojusi Vilniaus savivaldybė įvairius autobusus bando jau ne pirmą mėnesį.
Rugpjūčio viduryje į sostinės gatves išriedėjo Prancūzijoje pagamintas, gamtinėmis dujomis varomas autobusas „Irisbus Citeli“.
Liepos paskutinėmis dienomis išbandytas pusiau žemagrindis Čekijoje surinktas „Iris Bus Crossway“ autobusas.
Į gamtinėmis dujomis varomus autobusus savivaldybė dairosi neatsitiktinai. Vyriausybė nusprendė skiri 80 mln. litų ES struktūrinių fondų lėšų penkių didžiųjų šalies miestų transporto parkams atnaujinti. Šios lėšos galėtų būti panaudotos ekologiškomis laikomoms transporto priemonėms įsigyti.
Vilniuje šiuo metu važinėja apie 100 gamtinėmis dujomis varomų autobusų.
Naujausi komentarai