Trečiadienį Vilniuje išbandytas „Iris Bus Crossway“ pusiau žemagrindis miesto autobusas. Čekijoje surinktas ir pagamintas autobusas testą išlaikė, tačiau miesto valdžia galutinio „taip“ jam nepasakė.
Autobusas ryja per daug degalų – beveik 50 l šimtui kilometrų. Kokį naujų autobusų modelį ateityje pasirinks sostinė, atnaujindama visuomeninio transporto parkus, paaiškėtų tik po viešo konkurso.
Nepaisant žvėriško „Iris Bus Crossway“ apetito, bendrovės „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys pastebėjo ir nemažai išbandyto autobuso privalumų.
„Kaip eksploatuotojas ir remonto darbų organizatorius matau, kad šio modelio priežiūra pigesnė. Aukštesnių grindų autobusuose yra sudėti patikimi ir jau išbandyti agregatai, ypač galinio tilto. Žemagrindžiuose naudojama portalinė ašis, o senesnės kartos autobusuose – standartinė. Konstrukcine prasme ji daug paprastesnė“, - aiškino J.Grabys.
Autobusas esą visiškai pritaikytas Vilniaus gatvėms. Jame veikia kondicionierius, įrengta 98 sėdimos vietos.
„Įdėtas seniai žinomo ir patikrinto gamintojo įmonės „Iveko“ variklis, ekologine prasme atitinkantis visus standartus. Šis bandomasis autobusas jau dvejų metų senumo, skirtas prezentacijoms. Naujesni autobusai dar modernesni, labiau patobulinti“, - pasakojo J.Grabys. Tačiau ir išbandytasis esą atitinka visus šiuolaikinius standartus, yra patogus ir minkštas.
Šiuo metu Vilniaus gatvėmis rieda 100 gamtinėmis dujomis varomų autobusų. J.Grabys prisiminė, kad ekologiškoms transporto priemonėms įsigytu Lietuva yra gavusi lėšų iš ES.
„Jei būtų skelbiamas konkursas, norėtume įsigyti 20-25 naujus dujomis varomus autobusus“, - sakė J.Grabys.
Dabar po Vilnių važinėjantys „Volvo“, kitų markių autobusai 100 kilometrų vidutiniškai naudoja apie 45 litrus degalų. Ilgieji autobusai – iki 60 litrų. Iš viso „Vilniaus autobusai“ turi apie 430 autobusų. Dauguma jų seni ir apversktinos būklės. Apie parko atnaujinimą kalbama seniai, tačiau tam trūksta pinigų.
Vicemeras Romas Adomavičius, vakar pravažiavęs bandomuoju autobusu, atkreipė dėmesį, kad orientacinė „Iris Bus Crossway“ kaina – 135 tūkst. eurų be PVM – didoka. Be to, vicemeras domėjosi, ar yra autobuso modelių su didesnėmis aikštelėmis, nes miesto transportu naudojasi neįgalieji, tėvai su vežimėliuose gulinčiais vaikais ir net dviratininkai.
Naujausi komentarai