Transportininkai bauginami naujais mokesčiai

Europarlamentarai siūlo papildomai apmokestinti teršiančius ir triukšmą keliančius sunkvežimius. 

Politikai atkreipia dėmesį, kad transporto sektoriuje dėl spūsčių prarandamas laikas, o dėl oro taršos ir triukšmo kyla sveikatos problemų. Europos Komisijos siūlyme dėl Eurovinjetės direktyvos atnaujinimo siūloma apmokestinti sunkvežimių ir vilkikų keliamą taršą, triukšmą ir spūstis.

Tačiau ne visi Europos Parlamento nariai sutaria dėl pakeitimų. Europarlamentaras Saïd El Khadraoui pasiūlė kompromisą - jei bus įvestas spūsčių mokestis vilkikams, ES valstybės turės įsipareigoti panašius mokesčius taikyti ir kitoms transporto priemonėms. Papildomą CO2 mokestį jis siūlo taikyti tik tuomet, jei konkreti valstybė anglies dvideginio emisijų neapmokestina per kuro akcizus ar kitais būdais. EP narys siūlo taikyti direktyvą visoms be išimčių sunkiasvorėms krovinių transporto priemonėms. Jis tikina, kad naujosios taisyklės tikrai nesmogs per vežėjų kišenę - papildomas mokestis sunkvežimio kilometro išlaidas vidutiniškai padidins tik 5 euro centais. Visų frakcijų atstovai sutaria, kad iš apmokestinimo gautos pajamos turėtų likti transporto sektoriuje, jas investuojant į alternatyvias transporto rūšis bei ekologiškesnes transporto priemones.

EP plenarinėje sesijoje šie klausimai turėtų būti svarstomi kovą. Tikimasi, kad naujoji direktyva įsigalios iki 2010 m. pabaigos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tautos stebetojas

Tautos stebetojas portretas
Susaudzius kas antra europarlamentara ne tik sumazintume i aplinka ismetamu bezdalu kieki, bet ir sumazintume durniu kieki valdzioje.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių