Su greičio mėgėjais kovoja savadarbiais greičio ribojimo kalneliais

Iš pažiūros nuošaliose priemiesčio gatvelėse vairuotojai vis vien yra linkę laikytis miesto tempo, dėl to kyla pavojus pėstiesiems ir dviratininkams. Taip pat, jei kelias nėra asfaltuotas, vasarą dideliu greičiu lekiantys automobiliai kelia į orą stulpus dulkių.

Su šia problema kovoti yra gana nelengva, tačiau Šilutės šiaurės-vakarų pusėje esančios sodų bendrijos “Rasa” pirmininkas Vytautas Žiogas su vienu iš valdybos narių rado išeitį – jau antri metai čia greitį sėkmingai riboja iš žvyro sustumti kalneliai.

Bet ne visi šiais įrenginiais yra patenkinti. Per tuos du metus, kai čia greitį riboja savadarbiai greičio ribojimo kalneliai, kurių pagrindiniame take šiais metais yra net septyni, savo transporto priemones apgadino jau daugybė vairuotojų. Į šią sodų bendriją jau nenoriai bevažiuoja ir taksistai. Vienos moters vairuojamas automobilis išsukant iš šalutinio tako į pagrindinį pakibo ant vieno iš greičio ribojimo kalnelių ir buvo apgadintas tiek, kad jį išvežė iškviestas vilkikas.

Sodų bendrijos nariai kreipėsi į pirmininką V. Žiogą, bet veltui. Kreipėsi ir į Šilutės r. savivaldybės saugaus eismo komisiją, tačiau taip pat pagalbos nesulaukė. Komisija jiems paaiškino, kad sodų bendrijos “Rasa” keliai savivaldybei nepriklauso, todėl kaip tvarkyti šiuos kelius sprendžia pati sodų bendrija. O dėl patirtos žalos gyventojams buvo pasiūlyta civiline tvarka kreiptis į teismą.

Tačiau policija tokią piliečių iniciatyvą, įrengiant reikalavimų neatitinkančias technines eismo reguliavimo priemones, vertina neigiamai. Kaip pažymėjo Lietuvos kelių policijos tarnybos administracinės veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas Antanas Serapinas, tokių priemonių įrengimas nėra saugus ir tai gali sukelti neigiamas pasekmes saugiam eismui. Kiekviena tokia įrengiama priemonė turi atitikti jai keliamus reikalavimus ir nustatyta tvarka turi būti suderinta su suinteresuotomis institucijomis.

Klausiamas, apie tai, ar savavališkai įrengi gulintys policininkai bus išmontuoti, ar palikti, sodų bendrijos pirmininkas V. Žiogas sakė, kad kalneliai reikalingi, o dėl jų pagerinimo jis žadėjo kreiptis į valdybos narius. Skyrus lėšų kalneliai bus pertvarkyti ir bus pastatyti įspėjamieji ženklai, informuosiantys apie jų egzistavimą.

Administracinių teisės pažeidimų kodekse (ATPK) numatyta atsakomybė už neteisėtai įrengtas technines eismo reguliavimo priemones. Bauda už šią veiką – nuo 100 iki 500 litų. Tokių neteisėtų priemonių įrengimas taip pat gali būti traktuojamas kaip kliūties kelių eismui sudarymas ir kelių gadinimas. Bauda už šią veiką numatyta nuo 500 iki 1 000 litų.

Savo pagalbą gyventojams šios problemos sprendime žadėjo ir Šilutės kelių policijos skyriaus specialistas Remigijus Agintas, kuris ne iškarto sutiko su tuo, kad ir sodų bendrijos “Rasa” teritorijoje galioja Lietuvos Respublikos įstatymai ir mus bandė įtikinti, kad čia kelius gali gadinti kas kaip įsigeis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aha

Aha portretas
O kaip kitaip atpratinsi psichus lakstyt, gal pakonsultuokite?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių