- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiais metais Lietuvos baikeriai švenčia solidžią sukaktį – praėjo 85 metai nuo tada, kai Lietuvoje įkurtas pirmasis Lietuvos motociklistų klubas (LMK), žymintis baikerių judėjimo pradžią Lietuvoje.
Žurnalistas, baikeris ir atkurtos LMK asociacijos prezidentas Rimas Bružas savo knygoje „Bikerstory.lt. Lietuvos motociklizmo istorija 1918–1940 m.“ („Vaga“, 2012) apšviečia pirmąsias Lietuvos motociklistų ir šiuolaikinių baikerių kelio „atkarpas“, istorines šio judėjimo susiformavimo aplinkybes.
Simboliška ir tai, kad šių metų birželio 11 d. LMK pašventino savo vėliavą – ši diena pasirinkta neatsitiktinai, mat kaip tik tądien, prieš 85-erius metus, įsikūrė pirmasis Lietuvos motociklistų klubas.
„Šią datą pasirinkome specialiai mūsų atkurto Lietuvos motociklistų klubo vėliavos pašventinimui, nes kaip tik 1928 m. birželio 11 d. Kauno mieste ir apskrityje buvo užregistruoti Lietuvos motociklininkų klubo įstatai“, – pasakojo knygos autorius ir LMK prezidentas Rimas Bružas. Istorija tęsiasi ir apie ją dar yra ką papasakoti.
Knyga apie tarpukario motociklizmą – tai tik pradinė baikerių judėjimo istorijos atkarpa, po kurios istorija tęsiasi ir formuojasi toliau, tad antroji knyga bus skirta sovietmečio laikotarpiui, o trečioji – atkurtos Lietuvos motociklizmui. „Labai tikiuosi, kad man pavyks dar iki šių metų pabaigos leidyklai atiduoti antrąją knygos dalį. Pastaroji bus pirmosios knygos tęsinys, aprašomas pokario laikotarpis iki 1988 metų – nepriklausomos Lietuvos atkūrimo pradžios“, – savo užmojus atskleidė autorius.
Ne veltui šią knygą R. Bružas dedikavo savo dukrai, tai simbolizuoja kur kas daugiau besikeičiančių kartų ir istorijos tęstinumą. „Mano dukters prosenelis buvo vienas iš pirmojo, 1928 m. įkurto, LMK narių. Manau, tai daugiau nei simboliška...“, – paaiškino knygos autorius.
Lietuvos motociklistų istorija neatsiejama tautos istorijos dalis, suteikianti nemažai peno apmąstymams apie to meto žmonių mentalitetą: kaip tuometinės aktualijos veikė atskiras žmonių grupes, kas juos jungė ir vienijo. Tokiu būdu visuomenės ir tautos raida kaskart vis labiau išsigrynina spalvingo istorinio konteksto fone. Motociklizmo istorija Lietuvoje žymi ne tik raitelių plieniniais žirgais judėjimo ilgaamžiškumą valstybėje, bet pažeria ir intriguojančių faktų, istorijos subtilybių, kurių nerasi jokiame istorijos vadovėlyje. Skaitytojai gali sužinoti ne tik apie spartų motociklų skaičių augimą tarpukario Lietuvoje, bet ir apie tuometę kelių tinklo plėtrą, kokybiškesnių kelių poreikį, kelių eismo taisyklių raidą, dailiosios lyties atstoves motociklistų klubuose, apie tai, kokie visuomenės atstovai galėdavo sau leisti puikuotis tokia prabangos preke kaip motociklas ir, žinoma, sužinoti aštrius to meto sąmojus apie motociklistus.
Vis tik, kiek apie savo šaknis žino šiuolaikiniai baikeriai? Pasak R. Bružo, knygoje pateikti Lietuvos motociklizmo pamatai. „Čia sudėta viskas, apie tai, iš kur mes, motociklistai, esame kilę, juk neatsiradome prieš dešimt ar dvidešimt metų – mūsų istorija siekia 85 metus, manau, kad tai svarbu žinoti kiekvienam Lietuvos baikeriui. Ilgametė istorija yra pakankamai tvirtas pagrindas po kojomis, žinant ir tai, kad mes esame vieni seniausių Europoje“, – teigė Lietuvos motociklistų klubo prezidentas.
Prasidėjus šiltajam sezonui, vis dažniau galima išgirsti „riaumojančių“ motociklų garsus, lyg brolius juodvarnius pro šalį „praskriejančias“ baikerių virtines. Kokie yra šiandienos baikeriai, kokios tradicijos formuojasi, koks bus jų istorijos tęsinys? „Svarbiausia tendencija, kurią matau šiandien, yra ta, kad žmonės pačiame motociklizme nori laisvės, jiems nereikia pritapti prie „bandos“. Žmonės darosi sąmoningesni, nesistengia atitikti kažkokių standartų – jie yra visiškai laisvi, todėl prie atkurtos LMK asociacijos jungiasi tie motociklistai, kurie tiesiog ieško bendraminčių, su kuriais būtų smagu važiuoti. Tai žmonės, kurie tuo gyvena, juk tikro baikerio tikslas – ne įvaizdis, o kelias, tad ir į klubą priimami visi norintys, nesvarbu kokį motociklą jie vairuoja ar kokią turi patirtį“, – pasakojo R. Bružas.
Parengė Lina Sabaitytė
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...