- Lina Jakubauskienė, ebus.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rugpjūčio 26-ąją asociacijoje „Linava” surengta apvalaus stalo diskusija, skirta mokinių pavėžėjimo iki mokyklų klausimams aptarti. Į ją atvyko Švietimo ir mokslo ministerijos, Valstybinės kelių transporto inspekcijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos, asociacijos „Linava“, savivaldybių bei keleivinio transporto įmonių atstovai.
Diskusijoje nedalyvavo Susisiekimo ministerijos atstovai, atsakingi už atitinkamų teisės aktų rengimą, todėl į vežėjams kilusius klausimus dėl geltonųjų autobusiukų naudojimo reglamentavimo taip ir liko neatsakyta.
Susitikime nedalyvavęs Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas JAKUBAUSKAS maloniai sutiko atsakyti į vežėjams bei savivaldybių atstovams kilusius ir eBus.lt parengtus klausimus.
- Ne visos savivaldybės bei mokyklos supranta, kokiais atvejais galima naudoti geltonuosius mokyklinius autobusiukus. Kai kurios savivaldybės turi patvirtinusios net nuomos įkainius – tai reiškia, kad autobusiukai naudojami komerciniais tikslais. Ar tai – teisėta?
- Keleivius vežti autobusais už atlygį gali tik vežėjai, turintys nustatyta tvarka išduotą licenciją.
- Ar tai reiškia, kad tokiu atveju mokykliniai autobusiukai privalo turėti licencijas keleiviams vežti, tachografo kortelę, vairuotojai - 95 kodą?
- Jei vykdoma komercinė veikla, tiek licencija, tiek tachografai yra privalomi. Tas pats pasakytina ir apie 95 kodą.
- Šiuo atveju vairuotojai taip pat privalo laikytis darbo ir poilsio režimo?
- Jeigu kalbėsime apie komercinę vežimo veiklą, vairuotojai privalo laikytis darbo ir poilsio režimo naudodami tachografus.
- Kai kurių savivaldybių darbuotojai ir net Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai supranta, kad transporto lengvatų įstatymas taikytinas ir geltoniesiems autobusiukams. Ar tai tiesa?
- Važiavimo keleiviniu transportu lengvatos, numatytos Transporto lengvatų įstatyme, teikiamos tik važiuojantiems reguliaraus susisiekimo autobusais.
- Ar vairuotojų sveikata turėtų būti tikrinama prieš išvažiuojant į maršrutus? Kokiu būdu tai turėtų būti daroma?
- Darbdavys arba darbdavio atstovas privalo organizuoti savo darbuotojų, vairuojančių juridinio asmens transporto priemones, neblaivumo (girtumo) kontrolę.
- Geltonųjų autobusiukų vairuotojai privalo turėti kelionės lapus?
- Susisiekimo ministerija kelionės lapų naudojimo nereglamentuoja.
- Kas turėtų kontroliuoti geltonųjų autobusiukų naudojimą?
- Valstybinę kelių transporto kontrolę turi teisę atlikti Valstybinė kelių transporto inspekcija, savivaldybių institucijų arba jų įgaliotų įstaigų kontrolės tarnybos, kitos valstybės institucijos, kurioms įstatymu suteikta kontrolės teisė.
- Ar geltonaisiais autobusiukais važiuojantys vaikai yra apdrausti?
- Lietuvos Respublikoje važinėti leidžiama tik transporto priemonėms, kurių savininkai (valdytojai) yra apsidraudę transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...