- cargonews.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis garsiau kalbant apie tai, kad ateityje vilkikai taps ilgesni ir labiau aerodinamiški, palyginkime juos su autobusais. Kurie iš jų pranašesni šiuo klausimu šiandien ir kodėl.
Nesunku atspėti, kad aerodinamiškesnis yra autobusas. Jo dizaineriai turi daugiau laisvės projektuojant dizainą dėl įvairių priežasčių. Yra ir kiti įdomūs aspektai. Vieni jų labai panašūs, kiti visiškai skirtingi.
Vilkiko ir autobuso oro pasipriešinimo įveikimo fizika iš esmės yra tokia pati. Autobusas turi keletą esminių pranašumų, kurie ir nulemia jo geresnį aerodinaminį koeficientą (vidutiniškai autobuso – 0,35, vilkiko – 0,5). Pirmoji – autobusas yra vientisas ir jo aerodinamika priklauso vien tik nuo kūrėjų. Vilkikas tempia puspriekabes, kurias gamina kitos kompanijos. Dažnai šie du komponentai nebūna maksimaliai suderinti vienas su kitu aerodinamikos aspektu.
Kitas svarbus aspektas – transporto priemonių paskirtis. Autobusai kuriami keleiviams vežti, tad čia reikia ir komforto. Jį galima kurti pagal sukurtą aptakią autobuso formą. Jo priekyje ar gale galima modeliuoti ne sėdynes, o kitus komponentus, kurie leidžia gerinti aerodinamiką ir nereikalauja papildomos erdvės.
Vilkikų gamintojai kuria transporto priemonę, kuri būtų maksimaliai komfortiška vairuotojui. Dažniausiai gaunasi „plytos“ formos kabina, kuri nėra tinkama aerodinaminiams rezultatams gerinti. Puspriekabės taip pat gaunasi kampuotos. Į jas turi tilpti maksimalus krovinys ir svorio ir tūrio atžvilgiu. Laisvės briaunų užapvalinimui taip pat nelieka.
Visa tai, be jokių abejokių, yra apribota galiojančiomis transporto priemonių ilgio direktyvomis. Leidus padidinti maksimalų transporto priemonių junginio ilgį gerės ir jo aerodinamika.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...