Ką turėtų žinoti motociklininkai ir jų kolegos prie automobilių vairo?

Motociklų sezonas paprastai prasideda gegužę, o baigiasi spalį, todėl motociklininkams tenka manevruoti tarp nuo jų atpratusių automobilių vairuotojų. Ką turėtų turėti galvoje šie kelių kolegos?

23 metus motociklą vairuojantis Rimas Bružas pastebi, kad tolerancijos keliuose vis daugiau, tačiau pabrėžia, kad motociklininkai privalo būti labai atidūs.

„Kiekvienas pradedantis važiuoti motociklu turėtų turėti galvoje, kad greičiausiai jo kelyje niekas nemato. Tai yra pagrindinė nuostata, kuria reikia vadovautis važiuojant motociklu tiek mieste, tiek užmiestyje, – sako režisierius ir žurnalistas R. Bružas. – Mieste yra klasikinės situacijos, kuomet automobilio vairuotojas – nesakau, kad iš blogos valios – nepastebi, užkiša automobilį, neatsargiai manevruoja, greitai stabdo. Tai automobilio vairuotojui atrodo savaime suprantama, nes jis sėdi ant keturių ratų. Motociklininkui tai visada yra pavojinga. Jam staigus stabdymas, staigus manevravimas gali baigtis virtimu su visom pasekmėm“.

Neretai nelaimės nutinka dėl blogos kelių būklės.

„Jeigu automobilis stukteli – ratą sugadina, apgadina važiuoklę – tai tiek tų išlaidų. O jeigu motociklas pataiko į rimtą duobę, tai žala būna gerokai didesnė“, – sako R. Bružas.

Skirtingi požiūriai ir jokio kompromiso

Motociklininkai dažniausiai lengvai iriasi per spūstis manevruodami tarp stovinčių ar vos riedančių automobilių. Stovėti kamščio viduryje kai gali lengvai jį aplenkti neatrodo protinga, tačiau policija sako, kad motociklininkai turėtų elgtis būtent taip. Nes kitaip – draudžiama.

„Jeigu motociklai, kaip neretai spūsčių metu didmiesčiuose pastebime, nardo tarp važiavimo juostų, tarp sustojusių automobilių – tai yra draudžiama ir toks važiavimas yra draudžiamas, ir už tai tikrai policija baudė ir baus“, –sako Gintaras Aliksandravičius, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas.

Nors nemažai motociklų ir motorolerių vairuotojų įsitikinę, kad savo transportą gali parkuoti nemokamai, pasak Vilniaus miesto savivaldybės atstovės, motociklai turi būti statomi pagal lygiai tokias pat taisykles kaip ir automobiliai.

„Statant motociklą mokamoje automobilio stovėjimo vietoje yra taikoma rinkliava pagal nustatytas rinkliavos zonas. Atsiskaityti mes motociklininkams patariame mokant mobiliuoju telefonu, siunčiant SMS žinutę, nes problema, kad galbūt nėra kur pasidėti bilieto“, – sako Daiva Kaminskaitė, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto eismo departamento vadovė.

Saugumas priklauso nuo galvos

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas primena esmines saugumo priemones: šalmus motociklų vairuotojams ir keleiviams, kurie, beje, negali būti jaunesni nei 12 metų.

R. Bružas, sako, kad motociklininkų saugumas labiausiai priklauso nuo to, kas po šalmu.

„Saugumas priklauso nuo tarpinės tarp vairo ir variklio. Tai yra nuo vairuotojo galvos. Visų pirma motociklininkas turėtų būti savikritiškas, savikritiškai vertinti savo galimybes. Tai pats pagrindinis būdo bruožas. Jeigu tau atrodo, kad gali važiuoti 180 km/h, tai greičiausiai taip nėra. Sakoma, kad motociklininko realios galimybės yra tokios, kokias gauname iš įsivaizduojamų galimybių atėmus kokius 40-50 proc.“, – sako R. Bružas.

Policijos pareigūnai pabrėžia, kad kiekvienas vairuotojas, sėsdamas prie automobilio ar motociklo vairo, turėtų būti tolerantiškas, atsakingas už save ir kitus. Svarbiausia, kad motociklininkas nesijaustų pranašesnis už kitus vairuotojus. Ir svarbiausia – pranašesnis už save patį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

hm

hm portretas
motociklas kaip ir masina kelyje tik daug kartu pazeidziamesnis, juk galioja tos pacios taisykles?? nevaziuosi vienoj juostoj su masina salia motociklo?

borbosas

borbosas  portretas
lt pirmauja pagal mirtis ir avariju es ir dar oareugunai vadai formuojantis saugaus eismo politika turetu ameniskai atsakiti uz susidarusia situacija uz zmoniu mirtis ir taip toliau o tai tik techapziurai taikomi nerealus reikalavimai ir motociklams tai pat kur kituose salyse laisvai praeina cia psirodo garsas pagal decibelus netinkamas nors duslintuvai originalus gamikliniai -tai kaip cia paaiskinti isdomu kaip praeina antikvariniai automobiliai techapziuta pvz voketijuoja restaoruoti antikvariniai auto kur viskas originalu ir dizeliai taip pat tai LT nepraeitu ,,Tai del techapziuros dar kita karta ten daug problemu ir su darbuotojais ir su tvarka ir turbut su saziningumu ..Tel techapziuros itaka avariingumui minimali o dmesi skiriama daug taciau kad isaugoti zmoniu gyvibe nuo keliu ereliu gaideliu ir tu paciu prisigerusi pareigunu stai cia nera lesu ir tai toliau o kad EILINE KARMUSKA padariti is techapziuros ir gera bizni cia yra ir pakeitimu ir pastangu ir taio toliau ,Aplamai taip nebus tokia betvarke kai prades snukius dauiti patys pilieciai keliu ereliams ir deti i yuotube gal ir kas keisis o tikriausiai prie to prives situacija jei pvz klaipedos mieste pastoviai i kelius pastatiti patrulioti 10 ekipazu eismo preziuros skyriaus patruliu istatiti i gatvesnera lesu ................jem svarbiau kas sarniras sakej ne ciut ciut neklibetu ir ant stiklu prekiniu ne biski itrukimu nebutu o ne zmogaus isaugota gyvebe kelija kai vazioji ir rizika zuti maziausia LT jinai ant 100 000 gyventoju ES didziausia ,,,uz.................. tokia politikeliai filuosofai ir darneziania kas su jais .............

To Borbosas

To Borbosas portretas
O už tokią nepagarbą lietuvių kalbai, tūrėtų atiminėti pilietybę.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių