- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Ateities sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius
-
Ateities sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius
-
Ateities sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius
-
Ateities sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius
-
Ateities sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius
-
Ateities sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius
Jau po dešimties metų sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius. Taip mano „Volvo Truck Corporation“ Dizaino direktorius Rikardas Orelas, kuris yra viena pagrindinių figūrų, atsakingų už koncepcinį „Volvo 2020“ sunkvežimį.
Tolimieji gabenimai ateityje: šalis jungiančiomis žaliosiomis supermagistralėmis kolona važiuoja ilgieji autotraukiniai, kurių kiekvieno greitį reguliuoja automatinė greičio palaikymo sistema. Tai yra ateities vizija, kuria remiantis buvo kuriamas koncepcinio „Volvo 2020“ sunkvežimio dizainas. Bet ar išties jis taip atrodys jau už dešimties metų?
„Čia ir slypi esmė, - sako „Volvo Trucks“ Dizaino direktorius Rikardas Orelas. – Dėl to, kad progresas vyksta stulbinančiu greičiu, mūsų ateities vizija gali būti arti realybės. Daugelis technologijų, įdiegtų koncepciniame „Volvo“ sunkvežimyje, yra siūlomos jau šiandien, o kitas dar reikia tobulinti. Kažkas juk turi išdrįsti pasiūlyti sprendimus ir parodyti, ką jis jau turi ir galės padaryti. Tūpčiojimas vietoje neskatina progreso.“
Saugesnis ir efektyvesnis krovinių gabenimas
Augant gabenimų apimtims sausumos keliais turi didėti ir šių operacijų saugumas bei efektyvumas. „Volvo“ koncepciniame sunkvežimyje pateikiamos idėjos, kaip tai galėtų būti įgyvendinta. Kai kuriuos sprendimus galima įdiegti į gamybą jau šiandien, o kitais siekiama žadinti susidomėjimą ir pradėti diskusijas.
Viena novatoriškiausių idėjų – bevieliu ryšiu sujungti autotraukinius į ilgą koloną, kuri tarp žemynų judėtų 90 kilometrų per valandą greičiu. „Tai bus įmanoma, kai transporto sektoriaus vizija apie „žaliuosius koridorius“ taps realybe, - sako Rikardas Orelas. – Čia sunkiasvorės transporto priemonės yra atskirtos nuo kitų automobilių srauto – jos važiuoja atskira juosta tarsi geležinkeliu, tik be bėgių“.
Privalumai – didėja eismo saugumas, autotraukiniai užima mažiau vietos bendrojo naudojimo keliuose, tausojama kelio danga. Degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją galima sumažinti pasinaudojant oro maišu, susidarančiu važiuojant paskui kitą autotraukinį. Įjungęs automatinę greičio kontrolės sistemą vairuotojas gali pailsėti – sunkvežimis važiuoja pats. Jei toks važiavimas būtų traktuojamas kaip poilsio režimas, būtų galima dar greičiau pristatyti krovinius, o vairuotojai galėtų anksčiau grįžti namo.
Erdvi vairuotojo darbo vieta
Vairuotojas yra centrinė „Volvo“ pasaulio figūra. Savaime suprantama, kad koncepciniame „Volvo“ sunkvežimyje pristatoma nemažai idėjų, kaip bus tobulinama vairuotojo darbo vieta. Koncepciniame „Volvo 2020“ ji yra erdvi ir neperkrauta detalėmis.
„Tradicinį prietaisų skydelį pakeitėme patogia valdymo konsole, kuri valdoma prisilietimu – taip, kaip ir „iPhone“ . Tokiu būdu mums pavyko sutaupyti daug vietos,“ – sakė Rikardas Orelas. Kitas erdvę taupantis sprendimas – išraiškingos formos vairuotojo sėdynė, kuri labiau panaši į modernią biuro kėdę. Už vairuotojo įtaisyta futonas-sofa, kurią vakare galima paversti patogia lova.
Kabinos vidaus apšvietimas suskirstytas zonomis, todėl vairuotojas gali pasirinkti tinkamiausią šviesą darbui ir poilsiui. Kadangi nemažą kabinos dalį sudaro stiklas, užtikrinamas geras matomumas tiek iš jos, tiek į ją. Tai leidžia užmegzti akių kontaktą tarp vairuotojo ir kitų eismo dalyvių ir tokiu būdu išvengti nelaimingų atsitikimų kelyje. Išsaugoti privatumą tamsiuoju paros metu leidžia elektronikos valdoma stiklų užtamsinimo funkcija.
Aerodinamiška apsauga nuo susidūrimo
Dizainerių komanda siekė sukurti išsiskiriantį išorės dizainą, kuris sudarytų įspūdį, kad kabina yra mažesnė nei iš tikrųjų. Šviesos diodų priekiniai žibintai ir posūkio signalai yra integruoti į priekinę sunkvežimio dalį. Vietoje galinio vaizdo veidrodėlių įrengtos kameros, kurios pateikia vaizdą priekiniame stikle.
Kabinos apatinėje dalyje yra integruota apsauga nuo susidūrimo. Per pusę metro į priekį išsikišusi „nosis“ sušvelnina priekinio susidūrimo smūgį su kitu automobiliu, o taip pat pagerina sunkvežimio aerodinamiką. „Kadangi iškyša yra saugumo elementas, manome, kad ji neturėtų būti įskaičiuojama į bendrą leistiną sąstato ilgį, kaip ir galinio vaizdo veidrodėliai-kameros, kurie taip pat neatitinka kabinos pločio reikalavimų“ – pažymi Rikardas Orelas.
Kai ko nebūtina keisti. Tai „Globetrotter“ ženklas kabinos viršuje. Jis buvo patobulintas taip, kad derėtų prie futuristinių sunkvežimio linijų ir sumažintų oro pasipriešinimą. Vairuotojas gali keisti ženklo turinį valdymo konsolėje.
Kitame etape – sąstato dalių tobulinimas
Išorės dizaino sprendimams didelę įtaką daro aerodinamiškumo poreikis. Tačiau kiek iš tiesių galima sumažinti oro pasipriešinimą? „Kurdami kabiną mes pasiekėme tokį lygį, kad dabar bet kokie tolimesni patobulinimai bus nežymūs, - sako Rikardas Orelas. - Tačiau dar daug kas pasikeis, kai mes pradėsime darbą su likusia transporto priemonės dalimi. Čia slypi nemažai galimybių, kurias išnaudodami galėsime užtikrinti geresnę aerodinamiką.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...