Užsienio reikalų ministras Vygaudas Ušackas ketvirtadienį nurodė gavęs kopiją laiško, kurią Europos Komisijos Muitinės departamento generalinis direktorius išsiuntė Rusijos muitinės departamento direktoriui dėl Lietuvos vežėjų eilių Rusijos pasienio punktuose. „Jame raginama nedelsiant atstatyti normalią tvarką“, - Lietuvos radijo laidoje „Forumas“ sakė V.Ušackas.
Bausti siūlo konkečius vežėjus
„Laiške išreiškiamas susirūpinimas dėl mūsų perduotos informacijos apie diskriminaciją ir ta pati pozicija, kokią ir mes reiškėme, kad prireikus nubausti turi būti konkretūs vežėjai, bet jokiu būdu ne valstybė“, - pasakojo V.Ušackas.
Anot jo, laiške taip pat nurodoma, kad Rusijos veiksmai pažeidžia partnerystės sutartį.
V.Landsbergis kalba apie iššūkį Lietuvos valdžiai
Europarlamentaras Vytautas Landsbergis Lietuvos radijui komentavo, kad „jeigu jau konstatuota, kad pažeidžiamas tarptautinis susitarimas, ir tai yra EK nuomonė, tai galim klausti: „O kas toliau?“. Gal ir toliau pažeidinės?“
„Aš manau, kad tai yra iššūkis Lietuvos valdžiai - gal pavyks išprovokuoti kokių nors veiksmų, kuriuos vėliau galbūt bus galima rodyti kaip nedraugiškumą Rusijai“, - svarstė V.Landsbergis.
„Jeigu mūsų vežėjai padaro pažeidimų, aš nemanau, kad kiti nepadaro. Tai nepateisina mūsų pažeidimų, bet rodo diskriminaciją“, - teigė jis.
V.Ušackas džiaugiasi dėl greitos reakcijos
V.Ušackas nurodė, kad „jeigu yra nusižengimas, turi būti baudžiami labai konkretūs vežėjai - A, B ir C. Arba įmonė, jei prasižengimai yra sisteminiai“.
Ministras teigė besidžiaugiantis, kad EK į Lietuvos prašymą įsikišti „reagavo per 24 valandas“.
„Laiškas buvo pasirašytas ir išsiųstas dar vakar vakare, šiandien aš gavau jo kopiją“, - aiškino jis.
„Kontaktų labai trūko“
Ketvirtadienį Maskvoje dėl susiklosčiusios padėties susitinka Lietuvos ir Rusijos muitinės pareigūnai.
V.Ušackas pripažįsta, kad iki šiol „tokių kontaktų labai trūko“ - ne tik aukščiausiu lygiu, bet ir tarp muitininkų konkrečiuose muitinės postuose.
„Teko vykti į Karaliaučių prieš mėnesį, kur aš kalbėjau ir su Lietuvos muitininkais, ir su Rusijos muitininkais, - buvau giliai nustebęs, jog realiai nėra net jokios koordinacijos, kaip išvengti automobilų susikaupimo vienu metu ir pagerinti perėjimo punktų veiklą.
Man patys Rusijos muitininkai buvo pasakę, kad jie, pasirodo, buvo gavę nurodymą iš Maskvos prieš pusantrų metų, draudžiantį Rusijos muitininkams susitikinėti [su lietuvių muitininkais - lrt.lt]. Anksčiau tokia praktika buvo taikoma, vyko kassavaitiniai koordinaciniai pasitarimai. Jau pusantrų metų tokie pasitarimai nevyksta“, - kalbėjo ministras.
Rusijos muitinėms pareigūnams dėl esą pagausėjusių pažeidimų sugriežtinus procedūras Lietuvos vežėjams, Latvijos ir Rusijos pasienyje keliolikos kilometrų ilgio vilkikų iš Lietuvos eilės driekiasi jau savaitę. Prieš kelias dienas jos susiformavo ir Rusijos bei Baltarusijos pasienyje, dešimtys sunkvežimų laukia, negalėdami iš Rusijos išvažiuoti į Kazachstaną.
„Linavos“ vertinimu, per vieną vieno sunkvežimio prastovos dieną patiriama mažiausiai nuo 300 iki 500 eurų nuostolių.
Naujausi komentarai