Už broką tiesiant kelius – baudos rangovams

  • Teksto dydis:

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės reikalavimus kelių statybai, daugėja nepriimtų rangovų atliktų darbų skaičius.

Nuo šių metų pradžios dėl įvairių pažeidimų iš 105 projektų 10 projektų jau buvo atmesta, rangovai įpareigoti ištaisyti broką.  Pagrindinės šiais metais nepriimtų projektų priežastys – vizualiai matomi dangos defektai, viršyta asfaltbetonio dangos storio ribinė nuokrypio vertė, kelio dangos paviršiaus apsauginio sluoksnio defektai, neišpildyti projektiniai vandens nuleidimo sprendiniai, griovių nuolydžių neatitikimai, nuovažų ir kelio ženklų vietų neatitikimai projekte nurodytos vietos, elektros pajungimo darbų neatlikimas ir pan. Vienuose objektuose rangovai turės perkloti asfaltą, kituose – sutvarkyti kelio ženklus, griovių nuolydžius ir kitus nekokybiškai atliktus darbus.  Pernai per tą patį laikotarpį priimti 78 projektai, defektai juose nefiksuoti nė karto.

2017 m. įgyvendinus 95 projektus ir atlikus darbų už 40 117 241,31 eurų, iš rangovų jau išskaičiuota 117 654,08 eurų. Per mažas mineralinių medžiagų frakcijos kiekio nuokrypis, mažesnis paklotas viršutinio sluoksnio storis, mažesnis sutankinimo rodiklis, mažesnis rišiklio kiekis ir piniginės išskaitos už dangos nelygumą pagal IRI (International Roughness Index) reikalavimus – pagrindinės priežastys, lėmusios pinigines išskaitas projektų rangovams.

Nuo 2014 m. akivaizdžiai matomas ir dėsningas piniginių išskaitų už ribinių verčių ir leistinų nuokrypių nesilaikymą pagal automobilių kelių dangos konstrukcijos asfalto sluoksnių įrengimo taisykles didėjimas. 2014 m. priskaičiuota 34277,26 eurų išskaitų suma 2016 m. išaugo iki 91816,55 eurų.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), skatindama skaidrumą bei konkurenciją, vis tobulina savo viešųjų pirkimų procedūras, užtikrindama, kad pirkimų sąlygos būtų parengtos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, bendradarbiaudama su Viešųjų pirkimų tarnyba, stengdamasi pritraukti kuo didesnį rinkos dalyvių dėmesį.

Atsižvelgiant į Viešųjų pirkimų tarnybos siūlymus efektyvinti viešųjų pirkimų veiklą, LAKD vykdomuose viešuosiuose pirkimuose 2017 m. vidutinis dalyvių skaičius akivaizdžiai išaugo. Pagal 2016 m. sausio–birželio mėn. ir šių metų to paties laikotarpio duomenis, skelbiamuose konkursuose kelių tiesimo ir remonto darbams atlikti vidutinis dalyvių skaičius išaugo dvigubai ( 10,8 dalyviai – 2017 m., 4,9 – 2016 m.). Toks pat padidėjimas ir projektavimo darbų konkursuose (5 dalyviai – 2017 m., 2,4 – 2016 m.), techninės priežiūros bei mokslinių darbų konkursuose dalyvių skaičius išaugo keturis kartus (4,5 – 2017 m., 1,1 – 2016 m.).

Didėjant konkurencijai, pasiūlymų kaina mažėja, tačiau kokybės reikalavimai infrastruktūrinių projektų įgyvendinimui, neatsižvelgiant į rangovo pasiūlytą darbų kainą, nuolat tik didėja. LAKD siekia maksimaliai užtikrinti statybos rangovo ir techninio prižiūrėtojo atsakomybę, griežtai vykdo atliekamų darbų kontrolę. Siekiama, kad keliai Lietuvoje tarnautų be remonto ne mažiau kaip 20 metų, todėl jokie darbų sutartyse nenumatyti nuokrypiai nebus toleruojami, bus priimami tik visus reikalavimus atitinkantys statybos darbų projektai.


Šiame straipsnyje: lakdKelių tiesimasbrokasbaudos

NAUJAUSI KOMENTARAI

Aris

Aris portretas
Seniai reikėjo sugriežtinti reikalavimus,o tai už milijonus nutiesia kelią ir po kelių žiemų vienos duobės ir provėžos.Tada vėl lopymai kol lieka lopas ant lopo,o lope duobė.

ar reikia

ar reikia  portretas
suprast, kad pernai otkatai buvo imami be baimės, o šiais--laukiama, kol "bangos" praeis?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių