Dienos rūpestis
Sutartį galima nutraukti neatvežus prekės
Prekių pirkimas išsimokėtinai, ypač kai jas reikia pagaminti ar atvežti per konkretų terminą, vartotojams gali pridaryti nemažai rūpesčių.
Klaipėdos gyventoja Veronika vienoje Kretingos parduotuvėje išvydo bandomąjį lenkiškų baldų pavyzdį ir nutarė lygiai tokį pat užsisakyti. Moteris neturėjo grynųjų pinigų, todėl nusprendė su viena lizingo kompanija sudaryti sutartį. Pagal sutartį baldus iš Lenkijos turėjo atvežti po dviejų savaičių. „Jau praėjo keturios savaitės, tačiau prekiautojas baldų neatveža, tik žada. Metas mokėti įmoką, o juk prekės nėra. Ar galiu nutraukti sutartį su lizingo kompanija?“, - domisi klaipėdietė.
Banko „SEB Vilniaus bankas“ Klaipėdos filialo direktoriaus Gražvydo Šimkaus nuomone, baldų pirkėja turi atidžiai išstudijuoti sutarties nutraukimo punktus. „Nežinau, su kokia lizingo kompanija klaipėdietė sudarė sutartį, bet įvairiose kompanijose jos gali skirtis. Manau, kad sutartyje nurodytu laiku neatvežta prekė – teisėtas pagrindas ją nutraukti. Pirkėja teisi, lizingo kompanijos darbuotojai tikriausiai tai supras“, - sakė G. Šimkus.
Sunkumų nutraukiant sutartį gali kilti tada, kai lizingo kompanijos klientas būna sumokėjęs dalį pinigų. Todėl prekes kreditan perkantiems žmonėms galima patarti, jeigu jie abejoja pardavėjo padorumu, sutartį su lizingo kompanija sudaryti neįmokant dalies pinigų. Jeigu pardavėjas prekės laiku neatvežė – jo paslaugų galima atsisakyti. Tokioje situacijoje lizingo kompanija iš pardavėjo gali reikalauti netesybų už neįvykusį sandorį. Čia pirkėjas niekuo dėtas. Vakarų Europoje (ypač Didžiojoje Britanijoje) pirkėjas laikomas nukentėjusiuoju ir iš pardavėjo gauna kompensaciją už moralinę žalą. O pas mus be teisminio nagrinėjimo neįrodysi, kad buvo patirta moralinė žala (šiuo atveju pirkėja veltui mėnesį laukė baldų). Mūsų vartotojų teisių gynimo įstatymai šioje situacijoje realiai negina.
Naujausi komentarai