- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos auditoriams įvardijus europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ rizikas, susijusias su projekto pabrangimu, statybos terminais ir ekonomiškumu, premjeras Saulius Skvernelis pabrėžė, kad nepaisant auditorių pastebėjimų, „Rail Baltica“ projektas buvo įvertintas bene geriausiai iš audituotų didžiųjų Europos Sąjungos (ES) infrastruktūros projektų.
Ministras pirmininkas nesureikšmino ir „Rail Balticos“ pabrangimo, pabrėždamas, kad pabrango visi aštuoni šiuo metu vykdomi audituoti didieji ES infrastruktūros projektai.
„Visi aštuoni (audituoti – BNS) projektai yra pabrangę, atsirado papildomi darbai, papildomos jungtys, tame tarpe Vilnius-Kaunas, yra jungtis Rygoje, susijusi su geležinkelio stotimi, Taline – su tramvajumi“, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė S. Skvernelis.
„Šitas projektas („Rail Baltica“ – BNS) Europos Komisijos ir Audito Rūmų yra vertinamas kaip geriausiai pažengęs ir turintis mažiausias rizikas“, – pridūrė jis.
Pasak S. Skvernelio, visuminės Europos Audito Rūmų (EAR) išvados rodo, kad Lietuva yra sektinas pavyzdys „Rail Baltica“ įgyvendinime.
Jis taip pat pabrėžė, kad projektas yra labiausiai pažengęs į priekį iš visų audituotų, ypač kalbant apie Lietuvoje padarytus darbus.
„Šiuo metu ES vystomi devyni mega infrastruktūriniai projektai, aštuoni jų buvo audituoti ir iš jų visų aštuonių „Rail Balticos“ projektas yra mažiausiai rizikingas, labiausiai pažengęs į priekį, ypač kalbant apie Lietuvos darbus“, – sakė S. Skvernelis.
Auditoriai taip pat abejojo „Rail Baltica“ ekonomiškumu, tačiau premjeras sako, kad projektas turi gerą galimybę atsipirkti.
„Šiais maršrutais važinės tiek mūsų Baltijos valstybių, Suomijos, Lenkijos keleiviai, taip pat kroviniai“, – teigė jis.
„Nepamirškime, kad šis projektas labai svarbus kalbant apie mūsų nacionalinį saugumą, kalbant apie reikalingos įrangos, technikos galimą perdislokavimą, kalbant apie kitus dalykus, susijusius su mūsų valstybės saugumu“, – pabrėžė S. Skvernelis.
EAR antradienį paskelbė aštuonių didžiųjų ES infrastruktūros projektų audito išvadas, kuriose teigiama, kad šie projektai turi būti įgyvendinami sparčiau, norint pasiekti infrastruktūros tinklo poveikį laiku.
Be „Rail Balticos“ auditoriai taip pat vertino tokius projektus kaip greitasis geležinkelis tarp Liono ir Turino, Brenerio pagrindinis tunelis ar Baskijos greitojo geležinkelio tinklas „Basque Y“ bei jo jungtis su Prancūzija.
Tai, kad iš audituotų projektų „Rail Baltica“ yra vienas geriausių, trečiadienį BNS sakė ir EAR narys Rimantas Šadžius.
„Rail Baltica“ integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Vykdant projektą, nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio bus nutiesta europinio standarto (1435 mm) elektrinė 870 kilometrų ilgio geležinkelio vėžė keleiviniams ir krovininiams traukiniams.
Projektas didžiąją dalimi finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų, jo įgyvendinimas atidžiai prižiūrimas Europos Komisijos, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
APVA: elektros kaupikliams gauta apie 110 paraiškų, dauguma – netinkamos4
Gyventojams – gaminantiems vartotojams – skubant kreiptis dėl paramos elektros kaupikliams įsigyti, dauguma iš daugiau nei 100 antradienį paskelbtam kvietimui pateiktų prašymų yra netinkami, skelbia trečiadienį pranešė ...
-
Turite 500 eurų banknotų? Jums naudinga tai žinoti
Kyla klausimas dėl 500 eurų banknoto likimo. Apie tai, ar jis bus išimtas iš apyvartos, kodėl gali nepavykti juo atsiskaityti ir ką daryti turintiems tokių banknotų, LNK žurnalistai kalbėjosi su Lietuvos banko grynųjų pinigų departamen...
-
Vyriausybė siūlo „atrišti“ rankas savivaldybėms: ar kelių būklė regionuose pagerės?
Vyriausybė trečiadienį pritarė prezidento Gitano Nausėdos iniciatyvai Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas savivaldybėms paskirstyti pagal juose gyvenančių žmonių skaičių ir kelių jose ilgį. Be to, Ministrų kabinetas pr...
-
Ruginienė dėl pensijų fondų siūlys įvairius scenarijus4
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė sako, kad Lietuvos banko (LB) pristatyti siūlymai dėl antrosios pensijų pakopos sistemos reformos yra svarstytini ir atitinka jos pačios išsakytus lūkesčius dėl darbdavių įsitraukimų į p...
-
Paluckas apie kuro kainas: situacija yra stebima3
Šalyje nuo sausio padidėjus kuro akcizams ir pabrangus degalams, premjeras Gintautas Paluckas sako, kad pasibaigus pirmajam ketvirčiui bus analizuojamas didesnių akcizų poveikis kuro vartojimui tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėse valstybėse. ...
-
Ar galime likti išvis be elektros: Vyriausybė svarstė įvairius scenarijus6
Regione fiksuojant galimas diversijas prieš strateginę infrastruktūrą, įskaitant energetikos, premjeras Gintautas Paluckas tikina, kad Lietuvos vartotojai net ir kritiniais atvejais neliktų be elektros. ...
-
Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija – apie šilumos kainas: kiek mokėsime už gruodį?1
Sausį šalies gyventojus pasieksiančios gruodžio mėnesio sąskaitos už šilumą nedaug skirsis nuo sąskaitų atitinkamu laikotarpiu pernai, prognozuoja Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija (LŠTA). ...
-
„Litgrid“: nepaisant rekordinės vėjo elektrinių gamybos, elektros kaina gruodį augo
Nepaisant Suomijos ir Estijos elektros kabelio „Estlink2“ pažeidimo, vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje gruodį ūgtelėjo 1 proc. iki 89,7 euro už megavatvalandę (MWh). ...
-
Elektros tiekėjai grąžins pinigus vartotojams: atsakė, kas ir kaip atgaus įmokas
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo nepriklausomus elektros tiekėjus vartotojams grąžinti daugiau nei 8,3 mln. eurų už imtus mokesčius, keičiant tiekėją ar nutraukiant sutartį. Kai kurie elektros tiekėjai sako jau grąžin...
-
Eurostato duomenys nedžiugina: Lietuvos įmonės gali tapti lengvu taikiniu finansiniams sukčiams?
Eurostato duomenys rodo, kad nors pagal bazinį Skaitmeninio intensyvumo indeksą Lietuvos įmonės šiek tiek lenkia ES vidurkį, aukštą skaitmeninį intensyvumą turinčių įmonių dalis – mažiausia Baltijos šalyse. Ekspertų tei...