- Ramūnas Jakubauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma nustatyti dažnesnę sveikatos patikrą vyresnio amžiaus žmonėms, draudimą valgyti, rūkyti prie vairo, taip pat mokytis vairuoti ne tik vairavimo mokyklose.
Šiuos ir kitus siūlomus pakeitimus ketvirtadienį pristatė vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas. Jo teigimu, pataisos prilygsta revoliucijai, nes peržiūrėtos daugelį metų nejudintos nuostatos.
„Iš principo atsirado poreikis peržiūrėti nuostatas nuo – iki, turime šūkį – saugiau, skaidriau ir mažiau biurokratizmo. Įstatymo projektas yra juodraščio stadijoje, kitą savaitę, tikimės, kad bus išsiųstas kitoms ministerijoms ir įstaigoms derinimo procedūroms“, – žurnalistams sakė E. Misiūnas.
Aiški transporto priemonių klasifikacija
Įstatymo projekte siūloma transporto priemonėms taikyti aiškų klasifikavimą nurodant jos kategoriją, pavadinimą, aprašymą, vairavimo kategorijų reikalingumą. Pasak ministro, tai padėtų išspręsti elektrinių paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme problemas.
„Ar tai bus paprastas paspirtukas, ar elektrinis, bus reglamentuojama pagal greitį, pagal galią, ar reikia transporto priemonę registruoti, ar reikia vairuotojo pažymėjimo. Bus aiškiai reglamentuota. Šiai dienai tikslaus atsakymo nėra“, – teigė E. Misiūnas.
„Projekte bus aiškiai parašyta, jeigu tai paspirtukas, kuris važiuoja iki 6 km/h, juo bus galima važiuoti pėsčiųjų takais, jeigu greičiau, tai keliu ar dviračių takais“, – pridūrė jis.
Vairavimo mokytis bus galima ne tik mokyklose
Taip pat projekte numatyti nauji vairuotojų mokymų ir egzaminavimo sistemos reikalavimai – mokytis vairuoti bus galima ne tik vairavimo mokyklose, tačiau ir su šeimos nariu ar individualiai dirbančiu vairavimo instruktoriumi.
„Čia pagrindinė žinia, kad iki šiol galiojanti tvarka, kad negali įgyti teisės vairuoti be vairavimo mokyklos. Įvertinę kitų šalių patirtį, kuriame tokią sistemą, kad atsiranda trys opcijos, kad norint įsigyti tą populiariausią B kategoriją, tu ją gali įgyti be vairavimo mokyklos. Privalomumo baigti vairavimo mokyklą nėra“, – sakė viceministras Darius Urbonas.
Vairavimo mokyklos konkuruos dėl paslaugos kokybės.
„Vairavimo mokyklos konkuruos dėl paslaugos kokybės. Nauja tvarka atvers galimybę kokybiškesnei paslaugai, tvarka yra liberalizuojama“, – pridūrė jis.
Tai reiškia, kad laikyti egzaminus „Regitroje“ bus galima be praktinio ir teorinio žinių patikrinimo vairavimo mokykloje. Mokyti vairuoti galės asmenys, turintys ne mažesnį nei penkerių metų vairavimo stažą.
Perkopusiems 50 metų – dažnesnis sveikatos tikrinimas
Siūloma nustatyti ir dažnesnį vairuotojų sveikatos tikrinimą. Tai galiotų vyresniems nei 55 metų vairuotojams.
„Pagal direktyvą mes nustatome paprastesnę ir aiškesnę tvarką. Iki 55 metų asmenys tiesiog pildo deklaraciją, o nuo 55 metų jau imperatyviai tikrinasi sveikatą jeigu sveikatos priežiūros įstaigos nustatys, kad asmuo negali vairuoti, tai tokia informacija pasieks registrą“, – teigė D. Urbonas.
Iki 55 metų vairuotojams siūloma sveikatą tikrintis kartą per 10 metų, nuo 56 iki 69 – kartą per penkerius metus, nuo 70 iki 79 – kartą per trejus metus, nuo 80 metų – kartą per metus.
Pirmas pažymėjimas galios ilgiau, techninė apžiūra – servisuose
Taip pat siūloma, kad pirmas vairuotojo pažymėjimas galiotų 10 metų. Dabar pradedantiesiems vairuotojams išduodamas trejus metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas, kurį vėliau reikia pasikeisti. Be to, turintiems B kategoriją siūloma leisti vairuoti sunkiuosius keturračius motociklus.
Projekte numatyti pakeitimai ir dėl techninės apžiūros – siūloma naikinti monopolį, kad techninę apžiūrą galėtų atlikti ir reikalavimus atitinkantys servisai. Informacija apie techninę būklę būtų įvedama į vieningą Transporto priemonių registrą, taip pat siūloma įtvirtinti pareigą fiksuoti automobilio ridą.
„Dabartinė sistema nesudaro sąlygų gauti geriausią paslaugą. Mes manome, kad reikalavimus atitinkančios įmonės galės atitinkamai vertinti ir techninę būklę bei registre numatyti, kad priemonė atitinka techninius reikalavimus“, – sakė viceministras D. Urbonas.
„Šiai dienai yra keli registrai, bet vieningo registro dabar nėra. Įstatyme numatytas vieningas Transporto priemonių registras, prie kurio galės prisijungti ir pareigūnai, ir patys vairuotojai, norintys patikrinti įsigyjamą transporto priemonę. Manau, kad tokį registrą galėtume sukurti per porą metų, – teigė ministras E. Misiūnas.
Rūkymas, gėrimas, dešrainių valgymas nėra susijęs su vairavimu.
Jokių dešrainių ar rūkymo prie vairo
Projekte numatyta ir transporto priemonės savininko laidavimas už vairuotoją, kuriam paskirtos ar nesumokėtos baudos. Tokiu būdu, jeigu automobilį vairavęs asmuo gautų nuobaudą ir jos nesumokėtų, pareiga tą padaryti atitektų automobilio savininkui.
„Jeigu jis nesumoka baudos, tai sumokėti baudą teks savininkui, norint išvengti piktnaudžiavimo atvejų ir mažinti administracinę naštą“, – sakė D. Urbonas.
Taip pat siūloma aiškiai apibrėžti, kad prie vairo būtų draudžiama atlikti bet kokius su vairavimu nesusijusius veiksmus.
„Rūkymas, gėrimas, dešrainių valgymas nėra susijęs su vairavimu“, – teigė E. Misiūnas.
Dar vienas iš pakeitimų – įvesti trumpalaikius numerius, kurie būtų skirti, pavyzdžiui, įsigijus naują automobilį, pačiam atsispausdinti numerį ir nuvažiuoti iki techninės apžiūros ir artimiausios transporto priemonės registracijos vietos.
Ministras E. Misiūnas tikisi, kad rudens sesijoje pataisas galėtų svarstyti Seimas. Viliamasi, kad pataisos galėtų įsigaliotų 2020 metų viduryje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Kaip veiks „teisė į remontą“?
Buitinės ir išmaniosios technikos gamintojai netrukus gali būti priversti taisyti net ir negarantines prekes nemokamai arba už „pagrįstą kainą“. O pataisius sugedusią garantinę techniką dar metams pratęsti jos garantinį terminą. ...
-
Lietuvos kariuomenė mini plaukuotų didvyrių šventę: svarbiausia – kantrybė1
Lietuvos kariuomenėje minima Šuns diena, pasakojama LNK reportaže. ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas5
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Kalėjimų tarnybos direktoriumi paskirtas M. Kairys
Vyriausybė nusprendė skirti Mindaugą Kairį Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriumi. ...
-
Sutriko Prezidentūros ir Vyriausybės svetainių veikla
Trečiadienio rytą Prezidentūros, Vyriausybės, kai kurių ministerijų ir kitų valstybinių įstaigų internetinės svetainės susidūrė su trikdžiais. Sutrikimai kilo dėl gedimo, kuris buvo netrukus pašalintas, teigia Valstybės informacinių te...
-
Kovos menų vicečempionė – ugniagesė: jeigu ringe atjungčiau žmogų, tai žinočiau, kaip jį atgaivinti1
Lietuvė Lijana Lipinskaitė šiuo metu žengia dviem ganėtinai skirtingomis karjeros kryptimis. Ugniagesių gelbėtojų mokykloje besimokanti lietuvė visai neseniai tapo Europos mišrių kovos menų vicečempione. Tikina, kad šios dvi vei...
-
L. Kasčiūnas: keičiant gynybos prioritetus, įmanoma sukurti tankų batalioną iki 2035 m.7
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, jog skyrus daugiau dėmesio oro gynybos sistemų įsigijimui, būtų galima sukurti planuojamą tankų batalioną iki 2035-ųjų metų. Nors steigiant šį pajėgumą etapais įsigijimai gali i&...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...