Siekiama skaidresnių statybos konkursų

Susisiekimo ministerija rengia esminę kelių statybos ir remonto darbų organizavimo reformą, kuri padės spręsti šių darbų viešųjų pirkimų skaidrumo problemas ir užtikrinti darbų kokybę.

Skaidrumo šioje srityje stygių nustatė Valstybės kontrolės atliktas Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) statybos darbų pirkimus vertinęs auditas.

„Pats asmeniškai prašiau Valstybės kontrolės dėmesio mūsų ministerijos kuruojamoms įmonėms norėdamas, kad jų veikla geriau atspindėtų valstybės interesus bei didėtų konkurencija įgyvendinant stambius transporto infrastruktūros plėtros projektus. Šios Valstybės kontrolės audito išvados yra labai vertingos siekiant šių tikslų. Jos patvirtino mano poziciją, kad reikia didinti kelių statybos ir rekonstrukcijos darbų viešųjų pirkimų skaidrumą“, - pranešime spaudai cituojamas susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Susisiekimo ministerija rengia koncepciją, kaip iš esmės reformuoti kelių statybos ir remonto darbų organizavimą. Koncepcijoje bus numatyta, kaip tobulinti kelių statybos ir remonto darbų planavimą ir sustiprinti darbų techninę priežiūrą bei atliktų darbų kokybės patikrą. Pagrindinis šios koncepcijos tikslas - kuo labiau sumažinti žmogiškojo faktoriaus įtaką visame kelių projektavimo, statybos ir darbų pridavimo procese.

„Manome, kad sustiprinus atliekamų kelių statybos ir remonto darbų kontrolę, iš darbų priėmimo proceso eliminavus žmogiškąjį faktorių bei pasitelkus Lietuvoje jau esančias modernias ir tikslias kelių kokybę tikrinančias technologijas, darbai bus atliekami kokybiškiau. Nebeliks galimybės „pataupyti“ kelių statybai naudojamas medžiagas, rangovai bus priversti užtikrinti reikalaujamą kokybę. Darbų planavimas bus tikslesnis, todėl lėšos bus naudojamos gerokai tikslingiau. Taip pat tikimės, kad sumažės ir lėšų poreikis padarytiems darbams taisyti“, - tvirtina E.Masiulis.

Ministro teigimu, įgyvendinus šias pertvarkas, bus racionaliau planuojami kelių darbai, o jų kontrolė bus tikrinama tikslia technika, galinčia patikrinti kiekvieną kelio centimetrą, o ne liniuote matuojant kelio dangą kas keli šimtai metrų, kaip daroma šiuo metu.

Artimiausiu metu susisiekimo ministras ketina šią koncepciją pristatyti Vyriausybei.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių