- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kasmet tolimojo susisiekimo autobusais Lietuvoje važiuoja apie 6 mln. keleivių, tačiau tik kas septintas šia transporto priemone keliauja prisisegęs saugos diržu, praneša Lietuvos transporto saugos administracija.
Paskutines dvi kovo savaites Lietuvos saugos transporto administracijos inspektoriai stabdė iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio ir Klaipėdos autobusų stočių išvykusius tolimojo susisiekimo maršrutų autobusus, tikrino diržų įrengimą ir skaičiavo diržais prisisegusius keleivius.
„Rezultatas verčia sunerimti. Tai, kad tik 13,9 proc. keleivių segasi saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose, rodo, jog situacija yra kritinė ir esame per plauką nuo skaudžių pasekmių bet kokios eismo nelaimės atveju. Akivaizdu, kad būtina galvoti apie kryptingą ir planingą keleivių švietimą, ne sunkiausius sužeidimus avarijų metu patiria saugos diržų nesegintys keleiviai“, – pranešime spaudai cituojamas administracijos l. e. direktoriaus pareigas Genius Lukošius.
Kovą patikrinti 326 autobusai ir jais vykęs 5 621 keleivis. Saugos diržus segėjo tik 13,9 proc. keleivių, nors tai, kad saugos diržą autobuse segėti privaloma, žinojo 62 proc. keleivių.
„Viena paprasčiausių ir daug investicijų nekainuojančių priemonių, skatinančių keleivius tolimojo susisiekimo autobusuose užsisegti saugos diržą, galėtų būti vairuotojo priminimas. Mat tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas priminė, kad būtina prisisegti saugos diržą, 20 proc. keleivių tikrinimo metu jį buvo prisisegę. Ir tik 6,7 proc. keleivių segėjo saugos diržus tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas nepriminė apie būtinybę juos segėti“, – tyrimo rezultatus komentuoja Administracijos Transporto veiklos reguliavimo skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.
Pasak eksperto, sveikintina, jei tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojai keleivius ragintų prisisegti saugos diržus. Tačiau problemos tai iš esmės neišspręs. Toks mažas saugos diržus prisisegusių keleivių autobusuose procentas rodo, kad reikia pradėti keliaujančiųjų autobusais švietimą ir didinti savisaugos jausmą.
Su saugos diržų segėjimo problema, be jokios abejonės, susijęs ir šalies tolimojo susisiekimo autobusų parko amžius. Patikrinimų metu nustatyta, kad 10 proc. tikrintų tolimojo susisiekimo autobusų saugos diržai nebuvo įrengti. Taigi tuose autobusuose keleiviai, net ir norėdami, saugos diržų neturėjo galimybės užsisegti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šiaulių savivaldybė įvardijo, kada tikisi iš miesto centro iškelti sovietų karių palaikus
Šiaulių valdžia tikisi kitų metų vasarą iš miesto centro iškelti sovietų karių palaikus. ...
-
Orai Lietuvoje: įspūdingas „Kalėdų Senelio skrydis“ ir niūrokos prognozės
Meteorologai pateikė artimiausios savaitės orų prognozes ir pakomentavo internautų Kalėdų Senelio skrydžiu pramintą reiškinį. ...
-
KAM: po kabelio pažeidimo bus ieškoma priemonių siekiant didinti infrastruktūros saugumą4
Po trečiadienį įvykusio kabelio pažeidimo Baltijos jūroje bus ieškoma papildomų priemonių siekiant didinti kritinės infrastruktūros saugumą, ketvirtadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM). ...
-
ES delsia aktyvuoti atvykimo ir išvykimo sistemą: ar Lietuva yra pasirengusi?
Bendrijai delsiant aktyvuoti Europos Sąjungos (ES) atvykimo ir išvykimo sistemą (EES), Lietuva teigia esanti pasiruošusi ją paleisti bet kuriuo metu. ...
-
Apklausa: pirmąkart per 20 metų pusė lietuvių jaučiasi patenkinti demokratija šalyje10
Pusė Lietuvos gyventojų teigia esantys patenkinti demokratijos veikimu šalyje, rodo „Eurobarometro“ apklausa. ...
-
Agresyviems pacientams – apynasris: medikai galės neteikti pagalbos, naudoti vaizdo kameras1
Nuo kitų metų medikai galės atsisakyti teikti medicinines paslaugas agresyviems pacientams, kurie nederamu ir nepagarbiu elgesiu žemina medikų garbę ir orumą. Skubiąją medicinos pagalbą teikiančios tarnybos galės naudoti ir vaizdo kameras. ...
-
Ignalinoje norima įrengti mineralinio vandens trasą ir biuvetę1
Ignalinoje ketinama nutiesti beveik 2 km ilgio mineralinio vandens kelią. Juo vanduo iš gręžinio miesto pakrašty tekėtų iki ligoninės, sporto ir paslaugų centro bei miesto aikštės, kur ketinama įrengti biuvetę. ...
-
Vilniuje bus statoma Nacionalinė koncertų salė, Kaune – M. K. Čiurlionio koncertų centras27
Didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – savivaldybių atstovai dalinasi projektais, kurie juose bus pradėti ar baigti per 2025 metus. Daugiausia dėmesio sulauks kultūros, susisiekimo ir sporto...
-
2024-ieji Lietuvoje bus patys šilčiausi per istoriją?
Labai tikėtina, kad šie metai Lietuvoje bus patys šilčiausi per visą instrumentinių stebėjimų šalyje istoriją, BNS nurodė Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba. ...
-
Kaune ukrainiečiams pratęsta galimybė naudotis viešuoju transportu nemokamai77
Kaune dar vieneriems metams pratęsta galimybė nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams nemokamai keliauti viešuoju transportu. ...