- Saulius Jakučionis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis trečiadienį pareiškė pasigendantis argumentų, kodėl Lietuvoje traukiniai ir peronai nebuvo pritaikyti neįgaliesiems laiku.
Taip jis kalbėjo Vyriausybei nagrinėjant „Lietuvos geležinkelių“ prašymą iki 2024 metų pabaigos pratęsti išimtį, leidžiančią nevykdyti šio europinio įsipareigojimo.
Jeigu tai nebus padaryta, išimtis baigs galioti šiemet.
„Negirdime argumentų, dėl ko „Lietuvos geležinkeliai“ to nepadarė. Tema pakankamai jautri ir svarbi yra ir mes vėl labai svarbių savo įsipareigojimų nevykdome“, – Vyriausybės pasitarime sakė premjeras.
„Siūlyčiau pakviesti į kitą mūsų pasitarimą „Lietuvos geležinkelių vadovą ir Lietuvos negalios organizacijų forumo atstovą ir paklausykime. Tegu pažiūri vienas kitam į akis ir paaiškina, kad mes dar penkerius metus nespręsime jų (neįgaliųjų) klausimų“, – teigė S. Skvernelis.
Tema pakankamai jautri ir svarbi yra ir mes vėl labai svarbių savo įsipareigojimų nevykdome.
Nepratęsus termino, „Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimais, tektų skubiai įsigyti 32 traukinius su vagonais, o tai valstybės įmonei kainuotų apie 449 mln. eurų.
Taip pat didžiulių investicijų reikėtų peronams atnaujinti stotyse ir stotelėse, jų Lietuvoje yra per šimtą. Valstybės valdoma įmonė teigia, kad nepratęsus išimties finansiniai įsipareigojimai taptų nepakeliami.
Finansų ministras Vilius Šapoka pabrėžė, kad įgyvendinti įsipareigojimams Lietuva turėjo dešimt metų, o dar vienas termino nukėlimas problemos gali neišspręsti.
„Kas dabar bus kitaip, jeigu mes tiesiog tą terminą nukelsime? Ar nebus taip, kad nukėlę terminą vėl grįšime į tą pačią situaciją?“, – kalbėjo ministras.
Pasak jo, investicijoms į infrastruktūrą neįgaliesiems neturėtų būti taikomi ekonominio naudingumo kriterijai.
S. Skvernelis svarstė, kad reikėtų „Lietuvos geležinkelius“ įpareigoti pateikti detalų planą, kaip traukiniai ir peronai bus atnaujinami.
Vyriausybė klausimą dėl išimties atidėjo. Kadangi ji numatyta įstatyme, jai turėtų pritarti ir Seimas.
Projektus pateikusi Susisiekimo ministerija taip pat nurodo, kad finansiškai ir techniškai būtų sudėtinga visose stotyse vienu metu įrengti vietas, kuriose judėjimo negalią turintys asmenys galėtų pranešti apie savo atvykimą ir prireikus sulaukti pagalbos – tokia įranga yra tik pagrindinėse šalies geležinkelio stotyse.
Reaguodami į ketinimus atidėti išimtį, opozicijos atstovai paskelbė ketvirtadienį Seime šaukiantys Neįgaliųjų teisių komisijos posėdį.
„Gėdinga, kai Lietuva nepaiso tarptautinių įsipareigojimų. Turime liautis į žmones žiūrėti kaip į nereikalingą balastą. Visiems privalo būti užtikrintos vienodos teisės ir už tai atsakinga Vyriausybė“, – sakė komisijos pirmininko pavaduotojas Justas Džiugelis, pats turintis judėjimo negalią.
2007-aisiais patvirtintas Europos Sąjungos reglamentas taip pat įpareigoja pritaikyti traukiniuose kelionės informacijos sistemą girdėjimo ar regos negalią turintiems asmenims.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
300 kg sveriantis kaunietis problemos šaknis surado vaikystės traumose: buvo sunku2
31-erių kaunietis Tomas Maročka neslepia, kad jo kūnas iš dalies tapo kalėjimu. Vyras sveria daugiau nei 300 kg. Neseniai T. Maročka ryžosi ryžtingiems pokyčiams ir chirurginei intervencijai. Jis papasakojo nuo ko atsirado problemos su svoriu. A...
-
Švietimo sistemai gresia dar vienas smūgis?4
Lyg švietimo sistemoje bėdų būtų maža, greitu metu teks susidurti su dar viena problema – mokytojų trūkumu. „Sodros“ duomenimis, švietimo sektoriuje kas ketvirtas dirbantysis yra apie 60-ies, o vidutinis švietimo d...
-
Kaip paprastomis priemonėmis įsirengti priedangą prie savo namų ar juose?3
Architektų rūmai dalina rekomendacijas, kaip statant naujus pastatus ar renovuojant senus pasirūpinti padidintos apsaugos patalpomis arba priedangomis. Jos turėtų padėti apsisaugoti žmonėms, jeigu Lietuva būtų bombarduojama arba nutiktų kokia kita e...
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?1
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Seimas grąžino tobulinti draudimą šunis laikyti nuolat pririštus7
Seimas grąžino tobulinti iniciatyvą, kuria siūlyta uždrausti laikyti šunis nuolat pririštus. ...
-
Su pavasariškais orais teks atsisveikinti: galime sulaukti sniego2
Vėjus ir lietų sukėlęs ciklonas „Xanthe“ traukiasi, tačiau antradienį šalyje pasirodys dar vienas ciklonas, kuris atsineš ir šlapdribą. Sinoptikai prognozuoja, kad su pavasariškais orais teks atsisveikinti. ...
-
V. Rupšys pasakė, kada Nyderlandai atsiųs „Patriot“ į Lietuvą3
Lietuvos kariuomenės vadas Valdemaras Rupšys sako, kad Nyderlandai į Lietuvą ilgojo nuotolio oro gynybos sistemas „Patriot“ atsiųs liepos pradžioje vykstant dvišalėms šių šalių pratyboms. ...
-
Klemiškės autobusų stotelėje – išdaužtas stiklas: dar vienas paauglių vandalizmo atvejis?1
Kažkas išdaužė Klemiškės autobusų stotelės paviljono stiklą. Manoma, kad tai – dar vienas paauglių vandalizmo atvejis. Kol kas bendruomenės nariai niekur dėl to nesikreipė, tačiau jaučiasi nesaugūs, kadangi panašūs įv...
-
Dėl naujų S. Nėries ir L. Giros gatvių pavadinimų savivaldybė kviečia spręsti vilniečius4
Sostinėje apsisprendus pervadinti Salomėjos Nėries ir Liudo Giros gatves, savivaldybė kviečia vilniečius siūlyti joms naujus pavadinimus. ...
-
Klaipėdos centre elgetaujanti moteris baudžiama nebus?9
Herkaus Manto gatvėje dažnai pastebima elgetaujanti moteris, veikiausiai benamė. Klaipėdiečiai ją matė dar žiemą, tiesiog sėdinčią ant šalto grindinio prie vieno restorano, o šalia jos – dubenėlį, į kurį praeiviai įmesdavo ...