Integracija
Nuleisime inkarą Europos Sąjungos vandenyse!
Stojimo į ES referendumo išvakarėse vienintelės Lietuvoje aukštosios jūrinės mokyklos studentai savo iniciatyva vakar surengė konferenciją “Ar Lietuvos jūreivystės kolegija nuleis inkarą Europos Sąjungos vandenyse?”.
Studentų parengti pranešimai buvo nuodugnūs ir pažintiniai: kas yra Europos Sąjunga ir kokie jos veiklos tikslai; stojimo į ES pliusai ir minusai; Europos Sąjungos organizacinė struktūra ir jos institutai.
Lietuvos jūreivystės kolegijos direktorius Viktoras Senčila, kalbėdamas apie tai, kokią svarbią reikšmę Europos Sąjunga teikia jūrinei industrijai, nurodė tokius skaičius: 40 proc. pasaulio prekių transportuojama jūriniais laivais. Laivyboje šiandien dirba 1 mln. 250 tūkst. jūrininkų, tarp jų - 180 tūkst. ES šalyse. Jeigu Lietuva įstos į Europos Sąjungą, į europietišką jūrininkų šeimą įsilies ir 7400 Lietuvos jūrininkų.
Nors pasaulyje yra 147 jūrinės mokslo įstaigos, rengiančios jūrų prekybos laivyno karininkus, Europos Sąjungos prognozės neguodžia. Kasmet vis labiau jaučiamas jūrinių karininkų stygius. Neatsitiktinai ES vadovai inicijavo gegužės 15-19 dienomis Graikijoje surengti neformalų Europos Sąjungos šalių ir ES kandidačių, taip pat Norvegijos kaip vienos stambiausių jūrinių valstybių transporto ministerijų atstovų susitikimą. Jame bus aptartos laivybos įvaizdžio ir jūrininkų profesijos patrauklumo didinimo tarp jaunimo priemonės. Tai - ir modernių, saugių, ekologiškų laivų statyba, laivų savininkų, saugios laivybos administracijų ir jūrininkų profsąjungų bendradarbiavimas siekiant gerinti jūrininkų gyvenimo standartus, didinti jų atlyginimus, mažinti mokesčius bei didinti socialines garantijas, įdarbinti juos krante baigus darbą jūroje, remti jūrininkų šeimas.
Prieš studentų konferenciją jos iniciatoriai kreipėsi į Seimo narį Vaclovą Stankevičių informacijos, kokius mokesčius Lietuvoje moka laivybos kompanijos ir jūrininkai. Tačiau parlamentaras, kurį sujaudino jaunimo susidomėjimas jūreivystės apmokestinimo klausimais ir bandymas išsiaiškinti stojimo į ES teigiamas ir neigiamas puses, nutarė į juos atsakyti konferencijoje. Jis pastebėjo, kad jūreivystė neįmanoma be integracijos į pasaulio bendruomenę, todėl ir Lietuvos laivynas, ir jūrininkai anksčiau už kitus integravosi į ES ir t.t.
“Pastaraisiais metais Seimo priimti jūriniai įstatyminiai aktai, ratifikuotos konvencijos - ne duoklė ES, bet privalomas darbas, kurį jau seniai reikėjo atlikti. Be to, bandome palengvinti jūrininkų ir laivybos kompanijų mokesčių naštą, kaip padaryta ES šalyse. Kaip būsimieji jūrininkai turite žinoti, kad šis dalykas jus taip pat palies: jeigu bus sumažinti mokesčiai laivų savininkams, jie galės plėtoti laivyną, atsiras laisvų darbo vietų, padidės jūrininkų atlyginimai ir socialinės garantijos”, - sakė V.Stankevičius būsimiesiems jūrininkams.
Pabaigoje studentams buvo parodytas įdomus videofilmas “Europokeris” apie gyvenimo Europos Sąjungoje privalumus.
Studentų konferencijos tema buvo su klaustuko ženklu. Tačiau, regis, patiems studentams nekilo abejonių, ar verta nuleisti inkarą Europos Sąjungos vandenyse. Būsimiesiems jūrininkams tai būtina.
Naujausi komentarai