Norima įsigyti naujų autobusų
Pirmą kartą klaipėdiečiai gali pasivėžinti visiškai nauju autobusu 8 ir 11 maršrutais.
Miesto susisiekimui skirtą autobusą „Solaris“ Lenkijos gamintojai išbandyti pateikė Klaipėdos autobusų parkui.
Norima įsitikinti, ar 15 metrų ilgio lenkiškas autobusas tinka uostamiesčio gatvėms, yra pakankamai ekonomiškas ir patogus keleiviams.
Jis gali vežti 111 stovinčių keleivių, yra 39 kėdės ir viena vieta neįgaliajam.
Vairuotojams šis autobusas iš karto patiko, nes yra uždara kabina.
Žemagrindžio autobuso „Solaris“ išskirtinumas yra dideli tarpai praėjime tarp kėdžių eilių. Keleiviams įlipti ir išlipti yra net trejos dviejų skyrių durys.
Prieš pusantrų metų Klaipėda pirmoji Lietuvoje visiškai pakeitė susenusius ikarusus naujesniais mersedesais ir manais, o dabar jau svarstoma, ar verta įsigyti visiškai naujų autobusų.
Šiuo metu uostamiesčio gatvėse kursuojančių autobusų amžius yra nuo 10 iki 20 metų.
70 miesto autobusų valdančios Klaipėdos autobusų parko bendrovės direktorė Jelizaveta Daugininkienė mano, kad per penkerius metus bent pusę turimų senų autobusų įmanoma pakeisti naujesniais.
Labiau domimasi padidintais autobusais, kurių ilgis siekia 15 ar 18 metrų. Šiuo metu mieste dauguma kursuojančių autobusų yra 12 metrų ilgio.
Norima, kad bent pusę turimų parko mašinų sudarytų 15 ar 18 metrų ilgio autobusai.
„Solario“ autobusus parduodančios bendrovės „Retotransas“ generalinis direktorius Marjanas Mečkovskis teigė, kad autobuso, kaip ir automobilio, kaina priklauso nuo kokybės ir komforto: sėdynių užvalkalų, kondicionieriaus, spalvų.
Kaina priklausytų ir nuo savivaldybės nustatytų konkurso sąlygų. 15 metrų ilgio naujų autobusų kaina gali siekti iki milijono litų.
Tačiau pripirkus miestą puošiančių ir mažiau teršiančių naujų autobusų, bilieto kaina gali siekti jau ir du litus.
Norint, kad nekiltų bilieto kaina, savivaldybė turėtų padengti vežėjams padidėjusias išlaidas.
„Klaipėdos keleivinio transporto“ bendrovės direktorius Gintaras Neniškis sakė, kad Klaipėda yra vienintelė tarp didžiųjų Lietuvos miestų, kurio viešasis transportas visiškai neremiamas iš savivaldybės biudžeto.
„Jei viešasis transportas būtų pradėtas remti iš miesto biudžeto, naujų autobusų turėtų įsigyti ir privatūs vežėjai“, - mano savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė.
G.Neniškis mano, kad naujieji autobusai galėtų važinėti pagrindinėmis miesto gatvėmis ir ten, kur yra didesnė tarša.
Ar „Solario“ autobusų atsiras Klaipėdoje, paaiškės po dešim-ties dienų bandomojo laikotarpio, kai bus įvertintas jų naudingumas ir kaina.
Naujausi komentarai