Motociklininkų lobistai imsis darbo Pereiti į pagrindinį turinį

Motociklininkų lobistai imsis darbo

2016-05-11 18:32

Savaitgalį visuose miestuose motociklininkai vieningai paskelbė apie sezono pradžią. Dar viena pradžia buvo paskelbta šiek tiek anksčiau. Likus kelioms dienoms iki motociklininkų sezono atidarymo buvo sukurtas judėjimas "Už motociklininkų teises". Suinteresuoti asmenys bandys patarti įstatymų leidėjams, kaip neskriausti daugiau kaip 30 tūkst. narių turinčios motociklininkų bendruomenės.

Motociklininkų lobistai imsis darbo
Motociklininkų lobistai imsis darbo / Vytauto Petriko nuotr.

Nesėdi sudėję rankų

Nuolatiniai motociklininkų pasipiktinimai, kad Kelių eismo taisyklės juos diskriminuoja, sulaukė atsako. Seime įvyko suinteresuotų grupių susitikimas, kurio metu buvo nuspręsta sudaryti darbo grupę – neformalųjį judėjimą "Už motociklininkų teises" motociklininkų problemoms spręsti.

Susitikime dalyvavę motociklininkų bendruomenės atstovai pripažino, kad buvo daug pavienių iniciatyvų, kuriomis buvo bandoma apginti motociklininkų teises ir laisves kelyje, tačiau bendra nuomonė niekuomet nebuvo išsakyta.

Po memorandumo tekstu pasirašė šeši motociklininkų atstovai, du akademikai ir vienas parlamentaras. Susitikime dalyvavę Susisiekimo ministerijos atstovai po memorandumu nepasirašė, tačiau, kaip skelbiama pačiame memorandumo tekste, prie jo kviečiami prisijungti ne tik kiti motociklininkai, tačiau ir kitos organizacijos. Judėjimas tikisi, kad, priimant įstatymus, skirtus ir motociklininkams, bus tariamasi su koordinatoriumi išrinktu "Baikerių kongreso" atstovu, baikerių klubo "Moto broliai" prezidentu Kazimieru Čeponiu, kuris su sprendimo motyvais turėtų supažindinti motociklininkus, o jų nuomonę perduoti valdžios atstovams.

"Šios darbo grupės tikslas ne tik kontroliuoti, kokie įstatymai – diskriminuojantys motociklininkus ar ne – priimami, tačiau kartu sieksime, kad visuomenė palankiau vertintu motorinių dviračių transporto priemonių valdytojus", – "Kauno dienai" sakė K.Čeponis. Kartu bus dirbama ir su pačiais motociklininkais, daugiau dėmesio skiriama jų švietimui ir kultūrai ugdyti.

Šiais metais Kaune net du motociklininkų klubai organizuoja saugaus eismo kursus, pritaikytus būtent motociklininkams. Memorandumą pasirašęs "Navas Racing" komandos vadovas Linas Navickas atkreipė dėmesį, kad švietimas yra labai svarbi judėjimo darbo dalis. "Mes matome, kad yra poreikis sužinoti kuo daugiau apie saugų važiavimą, apie tai, kaip geriau valdyti motociklą, kaip elgtis kelyje ar trasoje", – tvirtino susitikimo dalyvis. Jis taip pat pasidžiaugė, kad vis daugiau motociklininkų nusprendžia greitą važiavimą motociklu iš gatvės perkelti į trasą, todėl padaugėjo ir pradedančiųjų sportininkų licencijas turinčių asmenų.

Priekaištų pūlinys

Be kalbų apie kilnius judėjimo siekius, buvo prisimintos ir motociklininkams skaudžios temos – važiavimas viešojo transporto juostomis, 0 promilių įstatymas ir griežtesnės sankcijos už KET pažeidimus nei automobilių vairuotojams. Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas pasiūlė motociklininkams jiems rūpimus klausimus kartais kelti ne tik valstybiniu, tačiau ir savivaldos lygiu.

"Pavyzdžiui, leidimo važiuoti viešojo transporto juostomis labiausiai siekia tie, kurie daug laiko praleidžia Vilniuje. Pats neretai motociklu važinėju Kaune, kur A juostų skaičius yra neženklus ir tai man jokių problemų nekelia", – pabrėžė viceministras.

Jis juokavo, kad pastaruoju metu ministerija sulaukia itin daug kreipimųsi, kuriuose prašoma vienoms ar kitoms transporto priemonėms važiuoti A juosta.

"Jeigu visiems norintiesiems suteiktume galimybę važiuoti šia juosta, ji netrukus netektų prasmės, o laisvesnės kaip tik pasidarytų kairiau esančios juostos", – svarstė S.Girdauskas.

 

Kritikos sostinėje galiojančiam leidimui A juosta važiuoti automobiliams, kuriuose yra daugiau kaip keturi keleiviai (kelio ženklas "4+") pažėrė "Vorai MC" prezidentas Laurynas Baltrūnas. Pasak jo, jeigu viešajam transportui skirta juosta galima važiuoti, kai automobilyje yra beveik maksimalus skaičius keleivių, greta turėtų atsirasti ir ženklas "2+", kuris leistų motociklininkams su keleiviais važiuoti šia juosta.

Įsižeidęs L.Baltrūnas, motociklininkų bendruomenėje geriau žinomas Obliaus pravarde, buvo ir dėl 0 promilių įstatymo motociklininkams. "Kodėl automobilį vairuojantis žmogus per pietus ar vakarienę gali išlenkti bokalą alaus ir sėsti prie vairo, o motociklininkas ne?" – susirinkusiesiems klausimą adresavo "Vorai MC" prezidentas.

Darbuosis iš peties

Memorandumo pasirašymas, pasak K.Čeponio, tik pirmas mažas laukiančios ilgos kelionės žingsnis. "Iniciatyvinė grupė visus motociklininkų bendruomenei rūpimus klausimus aptars kas mėnesį, o dabar, pradžioje, kai laukia itin daug darbo, tikimės bendrauti ir kelis kartus per mėnesį", – patvirtino grupės "Už motociklininkų teises" koordinatorius.

Jis atkreipė dėmesį, kad bendravimas savivaldos lygiu kai kuriuose miestuose vyksta itin intensyviai. "Kaip pavyzdį galėčiau išskirti Kauną, kur nekyla jokių problemų su policijos pareigūnais. Jie palaiko visas mūsų iniciatyvas, mums padeda", – tvirtino motociklininkas. Gerų žodžių nuskambėjo ir savivaldybei, kuri patvirtino leidimą Kaune motociklus parkuoti nemokamai.

Vis dėlto šie nedideli malonumai motociklininkų bendruomenei nekompensuoja parlamentarų priimtų įstatymų, kuriais jie išskiriami iš visų transporto priemonių vairuotojų.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra

Daugiau naujienų