Kroviniai bėgiais judės greičiau

Įmonių konsorciumas su „Kauno tiltais“ priešakyje pradėjo vykdyti vieną didžiausių Nepriklausomos Lietuvos geležinkelių infrastruktūros projektų – Vilniaus geležinkelių aplinkkelio statybas.

Prasidėjo Kyviškių stotyje

Apie 20 km nuo sostinės nutolusi Kyviškių geležinkelio stotis, ko gero, dar nėra mačiusi tiek daug garbingų svečių vienu metu. Penktadienio popietę čia į oficialią Vilniaus geležinkelio aplinkkelio statybos darbų pradžią atvyko susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka, „Kauno tiltų“ valdybos pirmininkas Nerijus Eidukevičius ir kitų rekonstrukcijoje dalyvausiančių žmonių atstovai. Dalis svečių į šventę atvyko specialiu traukiniu.

Per dvejus metus, iki 2014 m. birželio, „Kauno tiltai“ drauge su „Panevėžio keliais“, „Mitnija“, Lenkijos įmone „Trakcja Tiltra“ ir Latvijos bendrove „Belam-Riga“ planuoja rekonstruoti geležinkelių aplinkkelį, besitęsianti nuo Valčiūnų iki Kyviškių geležinkelio stoties, ir nutiesti dar vienus bėgius. Šitaip bus gerokai sumažintas krovininių traukinių srautas per miesto centrą, padidės aplinkkeliu važiuojančių traukinių greitis, nes jis iki šiol neviršijo 80 km per valandą.

Be to, šis geležinkelio ruožas yra tarptautinio geležinkelio koridoriaus dalis, kuriuo į Lietuvą patenka nemaža dalis krovinių iš Baltarusijos ir Rusijos.

Iš viso bus atnaujinta 24,5 km geležinkelių, o bendra projekto kaina – beveik 217 mln. litų. Tai stambiausias „Lietuvos geležinkelių“ investicinis projektas ir didžiausias projektas, kurį įgyvendinti ėmėsi „Kauno tiltai“ su partneriais. Oficialiai šis projektas vadinasi „IXB koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės–Valčiūnai antrojo kelio statyba“.

Pamatė simbolinį ženklą

Be antros geležinkelio linijos statybos ir senosios rekonstrukcijos, taip pat bus išplėstos Kyviškių ir Valčiūnų geležinkelio stotys, rekonstruoti tiltai, pralaidos, įrengta nauja signalizacija, atnaujinti elektros tiekimo ir telekomunikacijų tinklai. Taip pat šiame ruože bus įrengtas pėsčiųjų viadukas. Palei geležinkelį taip pat atsiras beveik 5 km ilgio triukšmo slopinimo sienutė, pasodinta medžių.

Per oficialios darbų pradžios šventę pro šalį prariedėję vagonai su užrašu „Visada laiku“ įkvėpė projekto įgyvendintojus. Susirinkusiems kalbėdamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius S.Dailydka pasidžiaugė, kad tokį didelį ir sudėtingą projektą ėmėsi įgyvendinti bemaž galingiausia Lietuvoje statybų grupė su „Kauno tiltais“ priešakyje.

„Štai mes matome šį visai atsitiktinai čia pravažiavusį sąstatą, ant kurio vagonų buvo užrašas “Visada laiku„. To paties tikimės ir iš statytojų. Kadaise šis ruožas buvo pastatytas kariniams tikslams, dabar jis taps labai svarbia geležinkelių dalimi. Džiaugiuosi, kad tokia galinga grupė, vedama “Kauno tiltų„, pradės įgyvendinti tokį grandiozinį projektą“, – kalbėjo S.Dailydka.

Palinkėjo sklandaus darbo

Susisiekimo ministras E.Masiulis teigė, kad tai yra didžiausias per Lietuvos nepriklausomybę infrastruktūros projektas, ir tvirtino esąs ramus žinodamas, kokios rimtos įmonės įgyvendina šį sumanymą.

„Man smagu matyti čia susirinkusius Lietuvos verslo lyderius, kurie susibūrė į konsorciumą, vadovaujamą “Kauno tiltų„. Tai neleidžia abejoti šio projekto sėkme“, – kalbėjo E.Masiulis.

Ministras taip pat palinkėjo sklandžių statybos darbų ir teigė, kad šis sumanymas labai toliaregiškas.

„Linkiu rangovams sklandžiai įgyvendinti projektą ir noriu pabrėžti, kad šis ruožas yra labai svarbus, nes juo juda nemažai krovinių Baltarusijos kryptimi ir srautai nuolat didėja. Tad rekonstravę aplinkkelį būsime pasiruošę pervežti dar daugiau“, – sakė E.Masiulis.

Pažadėjo gerą rezultatą

Į šventę atvykęs „Kauno tiltų“ valdybos pirmininkas N.Eidukevičius teigė, kad įmonei yra didelė garbė prisidėti prie didžiausio per visą Nepriklausomos Lietuvos laikotarpį projekto įgyvendinimo.

Pasak N.Eidukevičiaus, kadaise didelis pasaulis dėl įvairių infrastruktūros projektų tampa vis mažesnis ir tokios įmonės kaip „Kauno tiltai“ su malonumu prisideda prie šio „mažinimo“.

„Nekalbėsiu daug ir nesikartosiu. Džiaugiamės, kad mums patikėjo tokius darbus. Pasakysiu tik, kad tokie projektai yra labai svarbus ir pažadu, jog viską padarysime laiku, kokybiškai ir tvarkingai. Greičiau, tiesiau, kokybiškiau“, – patikino N.Eidukevičius.


Šiame straipsnyje: Kauno tiltai

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių