- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Viena didžiausių Baltijos šalyse kelių ir geležinkelių projektavimo ir statybos bendrovė “Panevėžio keliai” pradeda rekonstrukcijos darbus magistraliniame kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis. Šiame valstybinės reikšmės kelyje per pusantrų metų numatyta rekonstruoti beveik devyniolika kilometrų kelio.
“Senoji kelio danga bus nuimama visiškai, taip pat bus demontuota senasis skaldos sluoksnis. Pastorinus esamą smėlio sluoksnį ir įrengus naują skaldos pagrindą, bus klojama trisluoksnė asfaltbetonio danga. 16 kilometrų ruože bus klojama asfaltbetonio danga, susidedanti iš 10 cm storio pagrindo asfalbetonio sluoksnio, 9 cm storio apatinio asfaltbetonio sluoksnio bei 3 cm storio viršutinio, vadinamojo dėvimojo sluoksnio. Antrajame ruože dangos sluoksniai bus klojami atitinkamai 10, 5 ir 3 centimetrų storio”, - informavo įmonės projektų vadovas Danielius Žigas.
Darbų vykdymą šiame projekte, pasak jo vadovo, komplikuos tai, kad dirbti teks nenutraukiant automobilių eismo. “Eismas rekonstruojamuose ruožuose vyks viena kelio juosta. Planuojama vienu metu šviesoforais eismą reguliuoti 6-7 kelio ruožuose. Automobilių eismas bus neišvengiamai apsunkintas”, - apie numatomas eismo organizavimo priemones kalbėjo Danielius Žigas.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie LR susisiekimo ministerijos (LAKD) duomenimis, šiame transeuropiniam tinklui priklausančiame kelyje, rekonstruojamuose ruožuose, eismo intensyvumas siekia 2,3 tūkstančių automobilių per parą. Beveik pusė jų – sunkiasvoriai krovininiai automobiliai, daugelis važiuoja tarptautiniais maršrutais. Todėl projekto vykdytojai šį darbų sezoną tikisi visų eismo dalyvių ypatingo pakantumo ir kantrybės.
Netrukus prasidėsiantys darbai bus vykdomi dviejuose ruožuose: 16 kilometrų ilgo atkarpoje, nuo 163 kilometro iki Zarasų miesto ribos 179 kilometre, ir 2,6 kilometro ilgio atkarpoje nuo Zarasų miesto ribos iki sienos su Latvija. Projekto vykdymo metu iš viso bus rekonstruota 18,6 kilometro kelio.
Pagal parengtą projektą, bus nufrezuota 24 tūkst. kubinių metrų senos asfaltbetonio dangos, nuimta 22 tūkst. kubinių metrų augalinio grunto, iškasta 84 tūkst. kubinių metrų kito grunto. Rekonstruojama kelio juosta eina per penkis durpynus. Trijuose iš šių ruožų kelio sankasos stabilumui užtikrinti bus panaudota šiuolaikiška skaldos polių įrengimo technologija: bus įrengta 1213 skaldos polių. Sankasoms durpynų vietose sutvirtinti bus panaudota 20 tūkstančių kvadratinių metrų geotekstilės ir geotinklų. Šalčiui nejautriam sluoksniui (smėlio pasluoksniui) įrengti prireiks 98 tūkst. kubinių metrų smėlio, skaldos sluoksniui – 60 tūkst. kubinių metrų skaldos, o asfaltbetonio dangai įrengti – 59 tūkst. tonų asfaltbetonio mišinio.
Darbų vykdymo metu bus rekonstruota dešimt senų vandens pralaidų, įdiegtos eismo saugumo priemonės: pastatyta 10,75 kilometro metalinių atitvarų, 4 saugos salelės, sankryža Degučių gyvenvietėje rekonstruota į žiedinę. Siekiant apsaugoti mažiausius kelio kaimynus, 5 kilometrų ruože bus įrengti aptvėrimai nuo varliagyvių. Vykdant darbus numatyta rekonstruoti 14 autobusų stotelių, įrengti pėsčiųjų takus, sankryžų apšvietimą, rekonstruoti ryšių linijas, elektros tinklų linijas, pakelės drenažo linijas.
Kelias Kaunas-Zarasai-Daugpilis driekiasi kalvota vietove. Siekiant sustiprinti šalia kelio esančius šlaitus, numatyta pritaikyti gabionų statybos technologiją. Gabionai – atraminės sienutės iš metalinių konstrukcijų, užpildytų akmenimis. Tokios atraminės sienutės Lietuvoje pirmą kartą panaudoti 2009 metais, taip pat kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis. „Panevėžio kelių“ bendrovė už šių sienučių projektavimą ir statybą bei kitų šiuolaikiškų technologijų diegimą kelių statyboje, įvertinta prestižiniu Inovacijų prizu.
Pažangiausios technologijos bus pritaikytos vykdant ir kitus šio projekto darbus. Pavyzdžiui, numatyta taikyti asfalto klojimo technologiją „karštas ant karšto“, kai apatinis ir viršutinis asfalto sluoksniai klojami vienu metu. „Panevėžio keliai“ yra vienintelė šalyje kelių statybos įmonė, įdiegusi šią technologiją.
Šiame projekte plačiu mastu bus panaudota pažangi įrenginių valdymo sistema, paremta GPS technologija. Ši sistema suteikia galimybę objekte dirbantiems mašinų operatoriams matyti trimatį projekto brėžinį kompiuterio ekrane, o mašinose įmontuoti GPS siųstuvai leidžia realiu laiku stebėti mašinų padėtį ir atliekamus darbus. Sistema fiksuoja įrangos judėjimą skaitmeniniame projekto brėžinyje itin tiksliai, todėl projekte numatyti darbai gali būti atliekami praktiškai be nukrypimų, kas sumažina laiko ir medžiagų sąnaudas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministras Kondratovičius: policijai priskirta per daug funkcijų1
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius mano, kad šiuo metu policijai yra priskirta per daug įvairių funkcijų. Dalį jų, anot ministro, galėtų perimti savivaldybės. ...
-
Į Lietuvą pristatyta pusšimtis kariuomenei skirtų JLTV visureigių1
Sausį į Lietuvą pristatyta pusė šimto JLTV modernių šarvuotųjų visureigių, skirtų kariuomenei, trečiadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM). ...
-
Kauno savivaldybės ir „Iki pergalės“ paramos akcija Ukrainos kariams – 5 tonos dovanų
Parama Chersono, Pakrovsko, Torecko ir Sumų apskrityse kovojantiems kariams, medikams ir sužeistiesiems, karo vaikams bei civiliams iškeliavo į Ukrainą. Iš gyventojų, verslo atstovų ir įstaigų surinktos 5 tonos būtinųjų daiktų –...
-
Ministras: Lietuvai saugiausia susimokėti tuos pinigus
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, kad svarstant Europos Sąjungos (ES) Migracijos pakto alternatyvas, jis palaikytų solidarumo įnašo mokėjimą. ...
-
Orai Lietuvoje: šilta ir pilka
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba pranešė, kokie orai prognozuojami artimiausiomis dienomis. ...
-
Tragiško likimo majorui Oksui skirs knygą1
Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos metinės šiandien bus minimos ne tik uostamiestyje, bet ir Kaune, kur bus pagerbtas ir vienas pagrindinių šios kovinės operacijos vadų – Juozas Tomkus, slapyvardžiu Oksas. Ši trag...
-
Naujovė bažnyčioje – mišios anglų kalba5
Nuo šiol kartą per mėnesį Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje mišios vyks anglų kalba. Jos bus skirtos uostamiestyje ir aplink jį gyvenantiems užsieniečiams. Tikimasi, kad tai padės integruotis ir įsitraukti į bendruomen...
-
Avulis apie stadioną: neįmanoma to padaryti31
Vilniaus savivaldybei ilgiau nei planuota derinant nacionalinio stadiono koncesijos sutarties pakeitimus su Europos Komisija (EK), sostinės valdžia bei projektą ketinančios perimti NT bendrovės „Hanner“ vadovas viliasi, kad prieš daugia...
-
Klaipėdoje minimos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės
Klaipėdoje trečiadienį minimos šio krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. ...
-
Budrys apie diskusijas sukėlusį klausimą: patarimas – viską daryti subtiliai1
Užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys trečiadienį paragino pareigūnus subtiliai ir konsultuojantis su sąjungininkais spręsti dėl pasitraukimo iš priešpėstines minas draudžiančios Otavos konvencijos. ...