- Renaldas Gabartas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Triskart sumažinus kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimą, netrukus Lietuvoje gali atsirasti neišvažiuojamų ir mokamų kelių.
Nors vakar Vyriausybė nesvarstė Finansų ministerijos parengto siūlymo 2009 m. kelių programai skirtas lėšas sumažinti 715 mln. litų – nuo 1,341 iki 626 mln. litų, kelininkai būgštauja, kad jau kitą savaitę nuosprendis šiam ūkio sektoriui gali būti pasirašytas.
"Bet kokiai organizacijai staiga 65 proc. sumažinus finansavimą viskas sugriūtų. Mes nesame išimtis: po pirmo finansų karpymo etapo, kai programos biudžetas buvo sumažintas 26 proc. (nuo 1,8 iki 1,3 mlrd. litų), dar turėjome vilčių dirbti taip, kad Lietuvos kelių būklė bent jau drastiškai neblogėtų. Tačiau dabar atrodo, kad apskritai nebus kam dirbti", – konstatavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Virgaudas Puodžiukas.
Jei iš kelininkų bus atimta tiek pinigų, kiek užsimojo Finansų ministerija, geriausiu atveju visoje šalyje pavyks sutvarkyti maždaug 1,5 proc., arba mažiau nei 200 km, kelių. Tai reiškia, kad kai kuriuose regionuose jau šiais metais gali atsirasti neišvažiuojamų kelio ruožų.
V.Puodžiukas atkreipė dėmesį, kad nors kelininkai guodžiami pažadais skirti daugiau ES fondų lėšų, realiai tais pinigais būtų labai sunku pasinaudoti. Tarptautinių institucijų milijonais galima naudotis tik dalį projektų finansuojant savomis lėšomis, tačiau dabar pinigų katastrofiškai trūksta net projektams rengti.
"Jeigu šiais metais nebetenkame pinigų kelių priežiūrai, šitos įmonės iš esmės neturi ką veikti, jos gali užsidaryti ir išpardavinėti tai, ką dar turi", – neslėpė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Jau dabar iš 7300 kelių statybos ir priežiūros įmonėse dirbusių žmonių atleista per 1000, o įgyvendinus žiauriąją taupymo programą tektų atsisveikinti mažiausiai dar su 4200. Be to, užsakymus prarastų ne ką mažesnis būrys darbininkų transporto, statybinių medžiagų, kasybos sektoriuose. Finansų ministerijos siūlymus E.Masiulis vadino neracionaliais dar ir todėl, kad ekonomistų skaičiavimais, kiekvienas į kelių infrastruktūrą investuotas litas per visą jo gyvavimo laikotarpį duoda maždaug 3,3 lito grynosios naudos.
Ieškodamas, iš kur paimti pinigų, E.Masiulis svarstė, kad dalį lėšų į šį sektorių galėtų investuoti privatininkai, tačiau tai reikštų, kad Lietuvoje atsirastų mokamų kelių.
"Tiesa, tai susiję ne su ekonomine krize, o su privataus ir valstybės kapitalo partneryste kelių versle. Tam rengiama teisinė bazė, todėl netolimoje ateityje verslininkai koncesijos ar kitais būdais galės investuoti į kelius, tiltus ir jų priežiūrą", – sakė susisiekimo ministras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rusijoje iškelta byla žinomam Ukrainos rėmėjui Š. Jasiukevičiui, kaltina terorizmu
Rusijos tyrimų komitetas pirmadienį paskelbė, kad pradėjo baudžiamąją bylą dėl Lietuvos piliečio Šarūno Jasiukevičiaus, kurį įtaria terorizmu Rusijos Kursko srityje, kur yra įsiveržusios Ukrainos pajėgos. ...
-
Ekspertė: nukritusio lėktuvo apgadinto namo gyventojai galės reikalauti kompensacijų
Po Vilniuje įvykusios aviakatastrofos, aviacijos teisės ekspertė bei advokatų bendrijos „AVERUS“ vadovaujančioji partnerė Laura Čereškaitė-Kinčiuvienė teigia, kad nuo jos nukentėję asmenys galės reikalauti kompensacijos. Anot jo...
-
Nuo seksualinio smurto nukentėjusiems vaikams reikia pagalbos: gal jūs – tas, kurio ieško?
Mažiau nei penkiolika specialistų visoje Lietuvoje – tiek šiuo metu šalyje dirba teismo psichologų. Psichologai ypač reikalingi apklausiant vaikus, nukentėjusius nuo fizinio smurto ar seksualinių nusikaltimų, užduodant klausimus sup...
-
Po aviakatastrofos Vilniuje, Raudonasis Kryžius kviečia prisidėti prie pagalbos nukentėjusiesiems1
Po Vilniuje įvykusios aviakatastrofos, Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK) ragina aukoti nukentėjusioms šeimoms. Pasak organizacijos, šalia lėktuvo incidento vietos stovintis gyvenamasis namas yra laikinai netinkamas gyventi. ...
-
V. Benkunskas: Vilniuje nukritus lėktuvui ir kilus gaisrui, oro užterštumas nefiksuojamas1
Dėl Vilniuje pirmadienio rytą nukritusio DHL krovininio orlaivio ir kilusio gaisro oro užterštumas nefiksuojamas, sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas. ...
-
Vilniuje nukritus krovininiam orlaiviui, teritorijoje bus skelbiama ekstremali situacija
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus krovininiam orlaiviui, šioje teritorijoje bus skelbiama ekstremali situacija, sako sostinės meras Valdas Benkunskas. ...
-
Vilniuje nukrito orlaivis: perspėja apie dūmų pavojų
Pirmadienio rytą netoli Vilniaus oro uosto nukritus krovininiam DHL lėktuvui ir kilus gaisrui, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) šalia incidento vietos esančius asmenis ragina saugotis žalingo gaisro dūmų poveikio. ...
-
SIM kortelių taip paprastai nebenusipirksite: abejoja, kad tai pažabos sukčius7
Nuo kitų metų norint įsigyti išankstinio mokėjimo SIM korteles, bus privaloma pateikti savo asmeninius duomenis. Taip tikimasi užkirsti kelią telefoniniams sukčiams, kasmet iš žmonių išviliojantiems milijonus eurų. Vis dėlto, ka...
-
Neramina Lietuvos gimstamumas: kas laukia šalies ekonomikos?27
Lietuvos gimstamumo statistika neramina. Per pastaruosius trisdešimt metų naujagimių registruojama bent perpus mažiau, nesiekiame net Europos Sąjungos vidurkio. O kurti šeimą lietuvaičių nepaskatina net dosnios išmokos. ...
-
Seimas svarsto atnaujintą Lietuvos ir Latvijos susitarimą dėl greitosios pagalbos
Seimas po pateikimo pritarė atnaujintam susitarimui dėl greitosios medicinos pagalbos teikimo Lietuvos ir Latvijos pasienio teritorijose. ...