- ELTA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo lapkričio 1 d. įsigalioja Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atnaujintos krovininių transporto priemonių (N ir O kategorijų) krovinio išdėstymo ir tvirtinimo taisyklės.
Per dešimt šių metų mėnesių LTSA nustatė 430 atvejų, kai vairuotojas nesilaikė krovinio išdėstymo ir pritvirtinimo reikalavimų N2, N3, O3 ir O4 klasių transporto priemonėse. Papildyti reikalavimų ne tik suteiks daugiau aiškumo vairuotojui, kaip tinkamai tvirtinti ir transportuoti krovinį, bet ir padės keliuose užtikrinti eismo saugą bei sumažinti eismo dalyvių sužalojimų riziką.
Taisyklėse atsiranda ir naujas reikalavimas N2, N3, O3 ir O4 klasių transporto priemonėse: krovinys, esantis ne aukščiau nei 2 metrai nuo žemės, negali išsikišti už transporto priemonės galinio išorinio taško daugiau nei 400 mm iki galinės apsaugos įtaiso. Šis įtaisas skirtas sugerti smūgį ir sumažinti pasekmes eismo įvykio metu.
Eismo įvykio atveju transporto priemonė, kuri trenkiasi į krovininės transporto priemonės galą, palenda po kroviniu ir vietoj galinio saugos įrenginio smūgį gauna į išsikišusį krovinį.
„Jei krovinys neatitinka šių reikalavimų – toks apsaugos įtaisas yra neveiksnus, jis neatlieka pagrindinės apsaugos funkcijos, ir teoriškai tokia transporto priemonė negali dalyvauti eisme. Tai reiškia, jog eismo įvykio atveju transporto priemonė, kuri trenkiasi į krovininės transporto priemonės galą, palenda po kroviniu ir vietoj galinio saugos įrenginio smūgį gauna į išsikišusį krovinį“, – pranešime sakė LTSA Priežiūros departamento patarėjas Jonas Drunga.
2020 m. eismo įvykio metu nukentėjo automobilio vairuotojas, nes susidūrimo su krovinine transporto priemone metu krovinys buvo per daug išsikišęs, o galinės apsaugos įrenginys nesulaikė pirminio smūgio. Automobilis palindo po kroviniu ir trenkėsi į išsikišusį galą.
Taip pat papildytos taisyklės dėl automobilių vežimo ir tvirtinimo automobilvežyje, siekiant užtikrinti, kad automobiliai būtų tvirtinami taisyklingai ir saugiai. Sunkesni automobiliai turi būti kraunami ant apatinės platformos, užtikrinant kuo žemesnį svorio centrą.
Automobiliai automobilvežyje tvirtinami derinant šias priemones: frikcines, kai panaudojami įtaisai, kuriais automobilis laikomas vietoje, pavyzdžiui, turi būti įjungta stovėjimo, pirmoji arba atbulinė pavara, įjungtas rankinis arba elektroninis stabdys; blokavimo, iš abiejų rato pusių naudojantis pleištu arba užtvara; pririšimo, kai automobilių ratai yra pririšami per viršų ir naudojant 3 arba 2 tvirtinimo taškų standartą atitinkantį austinį diržą, kurio LC (tvirtinimo pajėgumo) vertė turi būti ne mažesnė nei 1500 daN (dekaniutonai). Be to, turi būti tvirtinamas dar vienas paskutinio automobilio ratas, esantis ant tos ašies, kuri yra arčiau transporto priemonės kėbulo galo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nustatys, kurie migrantai gali pretenduoti į valstybės finansuojamą apgyvendinimą
Nuo 2025-ųjų metų užsieniečių reikmėmis pradedant rūpintis naujajai Priėmimo ir integracijos agentūrai, Vyriausybė ketina tiksliau nustatyti, kurie į šalį nelegaliai atvykę migrantai turės teisę būti laikinai apgyvendinti už valstybės...
-
Teisme – VKI ir Vilniaus rajono mero ginčas dėl užrašų lenkų kalba
Valstybinė kalbos inspekcija (VKI) siekia, kad Vilniaus rajone esančiuose Ažulaukės ir Bieliškių kaimuose nebūtų naudojami vieši užrašai lenkų kalba. ...
-
2025 m. svarbių sukakčių sąrašas: bus minimos Stulginskio ir Žemaitės gimimo metinės
Ateinančiais metais Lietuva minės prezidento Aleksandro Stulginskio bei Lietuvių rašytojos Julijos Beniuševičiūtės-Žymantienės (Žemaitės) gimimo metines bei kitas svarbias sukaktis. ...
-
Kultūros ministras nesupranta sprendimo Valotkos neskirti į VKI vadovus: neteisingai pasielgta2
Kultūros ministras Šarūnas Birutis neatmeta, kad Valstybinės kalbos inspekcijos (VKI) vadovu vėl galėtų tapti Audrius Valotka. ...
-
Vilnius, Panevėžys, Šiauliai – be naujametinių fejerverkų, Klaipėdoje ir Kaune jie bus1
Artėjant Naujiesiems, Lietuvos miestai skirtingai sprendžia, kaip švęsti metų virsmą – su fejerverkais ar be jų. ...
-
Kondratovičius: Regionų ministerija galėtų pradėti veikti 2026 m.1
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius teigia, kad planuojama, jog nauja Regionų ministerija Lietuvoje galėtų pradėti veikti 2026 m. ...
-
Mirė architektė Švabauskienė3
Pirmadienį eidama 96-uosius metus mirė architektė Aldona Švabauskienė, praneša Lietuvos architektų sąjunga. ...
-
Medikų ketinama ieškoti užsienyje, tarp emigrantų bei metusių profesiją10
Sveikatos apsaugos ministerija per porą metų tikisi sukurti planą, kaip pritraukti ir išlaikyti medikus valstybinėse ligoninėse bei poliklinikose. ...
-
Šeštadienį Lietuvoje bus apsiniaukę, daugelyje rajonų nedidelis lietus, dulksna, kai kur rūkas
Šeštadienį Lietuvoje bus apsiniaukę. Daugelyje rajonų nedidelis lietus, dulksna. ...
-
NVSPL atliks mokamus narkotinių medžiagų žmogaus organizme greitos paieškos tyrimus1
Lietuvos gyventojai, kurie įtars buvę apsvaiginti, nuo kitų metų turės galimybę greitai atlikti mokamą tyrimą ir įsitikinti, ar organizme yra narkotinių ar kitų psichoaktyvių medžiagų. ...