- Berta Banytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dingus iš Lietuvos pašto išsiųstai siuntai, vyrui buvo atlyginta tik maža dalis patirto nuostolio. Jis įsitikinęs – bendrovės vieši pažadai apie nuostolių kompensavimą neatitinka realybės.
Nepasiekė adresato
Matas pasakojo, kad jo klientas iš Lietuvos pašto skyriaus Panevėžyje praėjusių metų balandį išsiuntė prekę į Kinijoje esantį garantinį centrą.
„Siunta buvo užregistruota tinklalapyje www.manosiuntos.post.lt (2021-ųjų pabaigoje, pasak pašnekovo, ši savitarnos svetainė pakeitė savo interneto adresą į www.lpexpress.lt) ir, sugeneravus siuntos lipduką, nunešta į Lietuvos pašto skyrių išsiųsti“, – pridūrė vyras. Tačiau siunta adresato taip ir nepasiekė.
„Aš žmogui tą prekę pakeičiau iš savo asmeninių lėšų ir pagal keitimo aktą pradėjau tarptautinę siuntos paiešką. Tokiems atvejams Lietuvos paštas turi savo tarptautinių siuntų paieškos formą. Ją užpildžiau nurodydamas, kad siuntėjui atlyginau nuostolius, todėl dabar atgauti prarastą siuntą arba kompensaciją už ją įpareigotas esu aš“, – detalizavo Matas.
Maža kompensacija
Pradingusios siuntos paieška buvo pradėta 2021 m. liepos 2-ąją ir truko 90 dienų. Pasibaigus šiam terminui Lietuvos pašto atstovai, sakė vyras, su juo nesusisiekė. Todėl pradėti bendravimą skambučiais ir e.laiškais teko jam pačiam.
Kompensacija už prarastą siuntą buvo patvirtinta e.laišku anksčiau, tačiau išmokėta tik gruodžio 27 d. Tiesa, išmokėta suma – 43,57 euro, gerokai nustebino. Matas tikėjosi, kad bus atlyginta visa prarastos siuntos vertė – 183,99 euro.
Kaip teigė pašnekovas, registruojant siuntą jau minėtoje savitarnos svetainėje, šmėžavo informacija, skelbianti, kad: „Sugadinus ar dingus siuntai, atlyginama siuntėjo nurodyta siuntos vertė ir siuntimo išlaidos. LP Express paslaugoms jau įskaičiuota draudimo vertė iki 500 eurų.“ Būtent pastarasis sakinys ir įnešė sumaišties susiklosčius šiai situacijai.
Mato fiksuotas vaizdas.
„Lietuvos paštas paskambinus telefonu ar parašius net nenurodo, kaip apskaičiuojamos kompensacijos, jei siunta įvertinta arba ne. Dar antradienį skambinau to paklausti, tačiau konsultantė teigė, kad kiekvienas atvejis individualus. Pasakė, kad 500–1200 eurų kompensacijos taikomos tik siuntoms, perduodamoms kurjeriui arba paliekamoms paštomate. Mano siunta buvo sugeneruota per Lietuvos pašto tinklalapį. Ten aiškiai pateikta informacija, kad bazinis draudimas yra 500 eurų, o sumokėjus papildomai – iki 1 200 eurų. Tokiu atveju teisiškai turėtų būti taikoma būtent tai, ką jie pateikia ekrane“, – pabrėžė Matas.
Vyras pridūrė, kad atnešęs siuntą į Lietuvos pašto skyrių siuntėjas nenurodė siuntos vertės ir papildomai už jos draudimą nemokėjo. Pašnekovas svarstė, ar Lietuvos pašto atstovai nemeluoja teigdami, kad minėtos dviejų rūšių siuntos draudžiamos 500–1 200 eurų suma.
„Gal kaip ir mano registruotos siuntos atveju, – pasimetus tokiai siuntai bus vengiama atsakomybės ir mokama kelis kartus mažesnė kompensacija? Parduodamos draudimo paslaugos slepiant esminę informaciją“, – piktinosi jis.
Tikisi sąžiningumo
Pasak Mato, atrodo, kad Lietuvos pašto darbuotojai apmokomi vadovautis visai kitokiomis taisyklėmis, nei klientams pateikiama informacija registruojant siuntą interneto savitarnos svetainėje.
„Tai klaidinimas ir užsakytos paslaugos nevykdymas. Manau, kad, iškilus tokiai problemai, bendrovė galėtų pakoreguoti informaciją tinklalapyje dėl 500 eurų draudimo ir nustoti pelnytis iš žmonių, kurie papildomai moka 1,45 euro už neegzistuojantį 1,2 tūkst. eurų registruotų siuntų draudimą, bei pasiūlytų visiems mokėjusiems grąžinti šiuos pinigus. Taip pat manyčiau, kad klientams, kurie siuntė siuntas, tikėdamiesi tokio draudimo, tačiau jis jiems nebuvo suteiktas, Lietuvos pašto atstovai galėtų pasakyti, kad visi gali kreiptis ir sulaukti sąžiningos kompensacijos“, – įsitikinęs pašnekovas.
Tai klaidinimas ir užsakytos paslaugos nevykdymas. Manau, kad, iškilus tokiai problemai, bendrovė galėtų pakoreguoti informaciją tinklalapyje dėl 500 eurų draudimo ir nustoti pelnytis iš žmonių.
Pateikė paaiškinimą
„Kauno dienos“ žurnalistams susisiekus su Lietuvos pašto atstovais, šie sakė dėl duomenų apsaugos konkretaus Mato atvejo komentuoti negalintys. Tačiau tikino bandantys susisiekti su klientu ir paaiškinti kompensacijos apmokėjimo tvarką bei atsakyti į kitus jam rūpimus klausimus.
„Visuomet į atvejus, kai siunta dingsta ar yra apgadinama, žiūrime labai atsakingai. Dingus siuntai žalą atlyginame pagal Lietuvos pašto veiklą reglamentuojančius įstatymus. Žalos atlyginimo dydis ir terminas priklauso nuo to, kokiu būdu siunta buvo siųsta. Ar buvo siųsta šalies viduje, ar tai buvo tarptautinė siunta. Minima 500 eurų suma galima tuo atveju, kai siunčiama šalies viduje per LP Express paštomatus ar kurjerius“, – aiškino Lietuvos pašto atstovė Monika Pulokė.
Pasak pašnekovės, svarbu pastebėti, kad tai maksimali kompensacijos suma. „Klientus, kuriems kyla klausimų, maloniai kviečiame kreiptis į mūsų konsultantus. Tai galima padaryti skambinant bendruoju tel. 1842. Taip pat galima parašyti e.laišką ar žinutę feisbuke“, – vardijo ji.
M.Pulokės teigimu, pasitaiko pavienių atvejų, kai siuntos dingsta ar yra apgadinamos. Remiantis statistika, nuo bendro siuntų skaičiaus tokių pagrįstų atvejų pernai vidutiniškai buvo vos 0,009 proc.
Lietuvos pašto atstovė sakė, kad žala už dingusią siuntą atlyginama pagal Pašto įstatymą, Pasaulinę pašto konvenciją, Pašto korespondencijos ir Pašto siuntinių reglamentų nuostatas. Taip pat remiantis tarptautinėmis sutartimis ir sutartimis su naudotojais. Siuntėjas turi teisę per šešis mėnesius nuo siuntos išsiuntimo dienos pateikti pretenziją Lietuvos paštui, kad siunta yra dingusi. Pateikus pretenziją, ji yra nagrinėjama ir, jeigu pripažįstama, kad klientas patyrė žalą, nustatomas jos dydis ir ji kompensuojama. Siunčiant Lietuvoje – per 30 dienų nuo pretenzijos pateikimo, siunčiant užsienyje – per 90 dienų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šiukšlintojai drausminami piniginėmis nuobaudomis9
Prie konteinerių sukrauti seni baldai, statybinės atliekos, buitinė technika, žaliosios atliekos ir kitos stambių gabaritų atliekos bjauroja miesto veidą, kelia pavojų sveikatai, apsunkina komunalininkų darbą. Pažeidėjai jau nėra nepagaunami, nes ...
-
Baudą gavusio degalinių tinklo „Jozita“ direktorius: degalus iš Neries pripumpavome46
Švieslentėje – jau seniai nematyti skaičiai: už 1 l benzino – 1,45 euro, o 1 l dyzelino – 1,35 euro. Pricer.lt duomenimis, degalinė „Jozita“ rinkoje sugeba pasiūlyti 15 ar net 20 centų pigesnių degalų, praneš...
-
APVA informuoja apie planuojamas daugiabučių renovacijos finansavimo sąlygas
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) dalijasi puikia naujiena – Viešųjų investicijų plėtros agentūra (VIPA) pradeda įgyvendinti 2021–2027 m. investicijų programą daugiabučių modernizavimo srityje atnaujindama finansines prie...
-
Kaip prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ dirbs Velykų laikotarpiu2
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ informuoja, kad šeštadienį prieš Velykas, balandžio 8 d., pirkėjų lauks jiems įprastu laiku, o štai šventinį Velykų sekmadienį prekybos centras nedirbs – nevei...
-
PST iš draudikų reikalaus 5 mln. eurų dėl baudos patirtiems nuostoliams atlyginti
Statybos bendrovė Panevėžio statybos trestas (PST) per teismą reikalaus iš draudikų priteisti iki 5 mln. eurų išmoką, kuri padengtų dalį Konkurencijos tarybos 2017 metais skirtos baudos. ...
-
L. Gabrilavičiūtė tapo laikinąja „Lietuvos geležinkelių“ korporatyvinių reikalų direktorė2
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktore laikinai paskirta bendrovės ryšių su visuomene vadovė Laura Gabrilavičiūtė, penktadienį pranešė LTG. ...
-
Teismas: milijoninės baudos „Gintarinei vaistinei“ ir „Limedikai“ galioja1
Konkurencijos tarybos pernai gruodžio sprendimas už susitarimą dėl antkainių vaistinių tinklui „Gintarinė vaistinė“ ir ją valdančiai „Limedikai“ skirti atitinkamai 16,7 mln. ir 7,4 mln. eurų baudų lieka galioti, galutinai nu...
-
Keturių darbo dienų savaitė: kokie privalumai ir ką žmonės veikia ilgaisiais savaitgaliais?5
Ar norėtumėte jau ketvirtadienio vakarą pradėti planuoti savaitgalį? Keturių darbo dienų savaitė – jau nebe užsienio praktika, bet ir realybė Lietuvoje. Ir ne tik privačiame sektoriuje. Taip jau porą metų dirba Vilniaus šilumos tinkla...
-
„Iki“ atsinaujina ir prisitaiko prie pirkėjų8
Prekybos tinklas „Iki“ pradeda naują pokyčių etapą – vakar sostinės Šeškinės mikrorajone atidaryta visiškai naujo dizaino ir išdėstymo „Iki“ parduotuvė, brėžianti naujus standartus ateities pa...
-
Susisiekimo ministras: A. Belickaitė neturėjo dalyvauti „Lietuvos geležinkelių“ konkurse2
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad būdama „politiškai pažeidžiama“ Agnė Belickaitė apskritai neturėjo dalyvauti konkurse į „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktorės pareigas. ...