Dienos rūpestis
Nervina signalizacija
Naktimis daugelį klaipėdiečių „užknisa“ pigių kiniškų signalizacijų garsai, galintys prikelti ir kurčią. Specialistai tokią signalizaciją laiko blogos kokybės ir neatitinkančia ES normų.
Tačiau nėra įstatymo, draudžiančio tokią „chaltūrą“ naudoti naktimis. Administracinių teisės pažeidimų kodekso straipsnį, draudžiantį poilsio vietose triukšmauti nuo 23 iki 7 valandos, taikyti galima tik teoriškai.
Signalizacija būtina tik pasirašant Kasko draudimą (trečiųjų asmenų veiksmų padarytos žalos atlyginimas). „Draudimo bendrovė reikalauja atestuotos signalizacijos montavimo kompanijos pažymos, - sakė draudimo kompanijos „PZU Lietuva“ Klaipėdos biuro vadovė Lidija Karaciejienė. - Tam tikrais metais pagamintuose konkrečios markės automobiliuose reikalaujama montuoti 1, 2 arba 3 lygio signalizacijas.“
Mašinų vagysčių praktika rodo, kad jokia signalizacija neišgelbės nuo profesionalaus vagies. Paplitusios pigios signalizacijos iškrėtė piktą pokštą – į jų sireną nebereaguoja nei pats mašinos savininkas, nei kiti žmonės. Todėl galima tvirtinti, kad trečiojo lygio signalizacija tampa nenaudinga.
1-ojo lygio signalizacija kainuoja apie 3 500 Lt, 2-ojo – apie 1 000 Lt, 3-iojo – nuo 400 Lt.
Pasak bendrovės „Altas“ vadybininko Dariaus Malakausko, naktimis kaukianti signalizacija – nekokybiška, nesertifikuota, be garantijos pirkta turguje ir dažniausiai pagaminta Kinijoje. „Ji neatitinka ES normų. Kokybiška ir gerai sureguliuota signalizacija tokių problemų nekelia. Ji suveikia tik kilus tikram pavojui. Blogos kokybės signalizacija įsijungia nuo pašalinių signalų, pavyzdžiui, radijo ar mobiliojo telefono. Pas mus deramai neveikia ir amerikietiškos apsaugos sistemos, nes ten naudojami kiti dažniai“, - sakė vadybininkas.
Turguose signalizacijos kainuoja 10-20 proc. pigiau nei sertifikuotose bendrovėse. Kartais žmogus turguje nusiperka tik papildomą įrangą, tarkime, mašinos polinkio daviklį. Pasak D. Malakausko, turguje įsigytai įrangai garantija taip pat netaikoma.
Blogai sumontavus nesertifikuotą įrangą, signalizacija įsijungia naktimis. Pasak D. Malakausko, ES normos numato konkrečius reikalavimus legalios signalizacijos garsui. Sertifikuotos bendrovės, prieš pasirašant kasko draudimo sutartį, pateikia signalizacijos patikimumo išvadą. Draudimo bendrovės kartais reikalauja, kad naujų ir apynaujų mašinų, turinčių gamykloje sumontuotą signalizaciją, savininkai įsirengtų papildomą signalizaciją. Mašinų savininkai priversti turėti papildomų išlaidų.
Pasak D. Malakausko, kai kurios gamyklinės signalizacijos nepatikimos. Pasak nepriklausomų ekspertų, po 2004 metų gegužės 1 dienos Lietuvoje įregistruotų naujų mašinų (pagamintų ES) gamyklinė signalizacija atitinka ES normas ir tinka Kasko draudimui.
Naujausi komentarai