Apsipirkti - strimagalviais

Apsipirkti - strimagalviais

2006-07-17 09:00

Dienos rūpestis

Apsipirkti - strimagalviais

Parduotuvėse nustatytas darbo laikas yra skirtas ir pirkėjams, ir pardavėjams.

Kiekviena parduotuvė nustato dienos darbo laiką, kuris nurodo, kada parduotuvė aptarnauja klientus ir kada neaptarnauja. Tačiau išvaryti likus 15 minučių iki darbo pabaigos pirkėjai gūžčioja pečiais ir nesupranta, kam tada yra skirtas ant parduotuvės durų užrašytas darbo laikas.

Beveik visų parduotuvių darbuotojai tvirtino, kad savo klientų, likus kelioms minutėms iki darbo laiko pabaigos, neišvaro, o įmonių savininkai pridūrė, kad už tokį savavaliavimą pardavėjoms gresia papeikimai ir atleidimas iš darbo.

Parduotuvės „Nelik basas“, prekiaujančios kojinėmis, atstovė Jolanta Normantienė pasakojo, kad pagal jų įmonės nustatytas taisykles pardavėja neturi teisės užtrenkti durų net likus minutei iki darbo pabaigos. Jei šventinėmis dienomis leista baigti darbą anksčiau, ant durų visada turi būti pakabintas įspėjamasis raštelis.

Kad klientas visada teisus, įsitikinusi ir parduotuvės „Aš nupirksiu batukus tau“ savininkė Violeta Liutikienė. „Pirkėjai kartais ateina net ir pasibaigus darbo valandoms, bet mūsų tikslas yra parduoti prekę“, - aiškino parduotuvės savininkė. Todėl ji sakėsi nesuprantanti, kaip kitos parduotuvės gali baigti darbą kad ir keliomis minutėmis anksčiau.

Tačiau audinių parduotuvės „Audmija“ prekybos vadybininkė Laima Česnokovienė neslėpė, kad, likus kelioms minutėms iki uždarymo, jie klientų nebeaptarnauja. „Paprastai tokie pirkėjai labai ilgai renkasi, o viršvalandžių dirbti niekas nenori“, - tvirtino ji. Geriausiu atveju pardavėjos leidžia išsirinkti audinius, bet pinigus sumokėti reikia kitą dieną.

Iš dalies tokiam požiūriui pritaria ir kitų parduotuvių darbuotojai. Įmonės „Daniel Ray“, prekiaujančios galanterija, pardavėja Saulina Lukoševičienė piktinosi, kad kartais ir patys klientai negerbia pardavėjų laiko. „Klientus aptarnaujame ir po darbo valandų, tačiau reikėtų ir jiems pamąstyti, kad ant parduotuvės durų parašytas darbo laikas skirtas ne tik mums, bet ir jiems“, - sakė ji.

„Parduotuvių darbo laikas ir bendra tvarka yra nustatoma kiekvienoje įmonėje individualiai, todėl darbuotojai ir darbdaviai turėtų susitarti šiuo klausimu patys“, - aiškino Valstybinės darbo inspekcijos vedėjo pavaduotoja Virginija Leškauskienė.

Pagal taisykles pardavėjai privalo dirbti iki paskutinės darbo dienos minutės. Jei klientas užvilkina laiką, tai jau laikoma viršvalandžiais. Anot V.Leškauskienės darbdaviai už viršvalandžius mokėti nenori, todėl ir pardavėjos stengiasi nebeįsileisti į parduotuvę paskutinę minutę atlėkusių klientų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų