- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
-
A. Sysas: būtina aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas
Vyriausybė turi aiškiai apibrėžti galimybių paso teisines ribas, jo taikymo sąlygas bei sritis, taip pat tikslus, teigia opozicinė Socialdemokratų partija. Anot jų, visa tai būtina įtvirtinti įstatymuose, reguliuojančiuose užkrečiamųjų ligų plitimo ir ekstremalių situacijų valdymą, civilinę ir darbo saugą.
„Būtina nustatyti, ką, kaip ir kokiu teisės aktu – Vyriausybės nutarimu ar ministro įsakymu – galima reguliuoti skubiai keičiantis situacijos aplinkybėms“, – sako socialdemokratų Seimo frakcijos seniūnas Algirdas Sysas.
Anot socdemų, ypač svarbu užtikrinti įvedamų ribojimų proporcingumą ir teisėtumą.
„Ekstremalia padėtimi negalima pateisinti visko. Būtina teisiniais terminais aprašyti, kiek gali trukti ekstremali padėtis, kokie jos lygiai ir laipsniai. Kokiam laipsniui esant ministras turi vienokias veikimo sąlygas, o kada – kitokias? Kada galima „nudažyti“ savivaldybę raudonai, kada juodai? Tai turi būti nustatyta Vyriausybės aktu, įstatymu. Žmonės privalo žinoti, kas ir kaip. Egzistuoja teisinio tikrumo ir ribojimų proporcingumo principas, sprendimų teisėtumo principas, pagaliau – nediskriminavimo principas“, – socialdemokratų poziciją paaiškina A. Sysas.
Kur matyta, kad ribojimų mechanizmas būtų svarstomas be darbdavių, profsąjungų, teisininkų, žmogaus teisių priežiūros specialistų? Toks mechanizmas pasmerktas nesėkmei.
Socialdemokratus piktina valdančiųjų pastangos eliminuoti iš konsultacijų socialinius partnerius. Pasak jų, kai sprendimai priiminėjami slapukaujant, tik vyriausybės ar ministro kabinetuose, neįmanoma užtikrinti, kad bus atsižvelgta į visuomenės interesus.
„Kur matyta, kad ribojimų mechanizmas būtų svarstomas be darbdavių, profsąjungų, teisininkų, žmogaus teisių priežiūros specialistų? Toks mechanizmas pasmerktas nesėkmei“, – įsitikinęs A. Sysas.
Socdemų vertinimu, Vyriausybė demonstruoja silpnumą, o ministras Arūnas Dulkys savo „savaitgaliniais persigalvojimais“ beviltiškai susikompromitavo. Tačiau, anot jų, svarbiausia, kad tokiu chaotišku veikimu ministras ir Vyriausybė kelia pavojingą sumaištį ir taip įsiaudrinusioje visuomenėje, kurioje streso lygis, anot tyrimų, viršija rekordus.
Socdemai taip pat akcentuoja valstybės pareigą rūpintis žmonių sveikata. „53-iasis Konstitucijos straipsnis niekur nedingo. Todėl ir testavimo užtikrinimas yra viena iš valstybės funkcijų. Tose vietose, kur darbo sauga ir viešojo sektoriaus veiklos pobūdis reikalauja, testavimas turi būti vykdomas valstybės lėšomis“, – principinę socialdemokratų nuostatą pakartoja A. Sysas.
Jis pažymi, kad viruso plitimą lemia žmonių koncentracija, todėl, vadovaujantis proporcingumo principu, turėtų būti aišku, kur ir kada „galimybių paso“ reikalavimas yra perteklinis. Pavyzdžiui, turguje, smulkaus verslo įstaigose.
Socialdemokratai taip pat pabrėžia, kad joks pasas neapsaugo nuo užsikrėtimo. Todėl ten, kur yra dideli žmonių sambūriai, jų nuomone, turėtų veikti testavimo centrai. Patalpų ventiliacija, kaukės, atstumai, higienos reikalavimų laikymasis – visa tai socdemams atrodo nekvestionuotina.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Landsbergis: tankų galime laukti, oro gynybos reikia šiandien
Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis sako, kad Lauryno Kasčiūno pasiūlymas sparčiau vystyti oro gynybą yra racionalus, nes tai yra didesnis Lietuvos gynybos poreikis nei tankai. ...
-
Ministras: tokie įvykiai, kaip Izraelio ataka, didina visa apimančio konflikto riziką
Tokie įvykiai kaip Izraelio smūgis Iranui, apie kurį skelbia JAV žiniasklaida, didina visa apimančio konflikto riziką, sako užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis. ...
-
G. Landsbergis: svarbiausias Lietuvos prioritetas pirmininkaujant ET – parama Ukrainai1
Svarbiausias Lietuvos prioritetas pirmininkaujant Europos Tarybai (ET) bus parama Ukrainai, sako užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis. ...
-
G. Nausėda: Lenkijoje sulaikyti du asmenys, įtariami L. Volkovo užpuolimu Vilniuje3
Lenkijoje sulaikyti du asmenys, įtariami Rusijos opozicijos veikėjo Leonido Volkovo užpuolimu Vilniuje, penktadienį pranešė prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Marijampolės ir Mažeikių tarybos narėms pareikšti įtarimai piktnaudžiavus ir sukčiavus4
Marijampolės savivaldybės tarybos narei Vaidai Pituškienei ir Mažeikių rajono savivaldybės tarybos narei Linai Rimkienei pareikšti įtarimai piktnaudžiavus tarybos narių veiklai skirtomis lėšomis, penktadienį pranešė Speci...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos2
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
G. Paluckas: LSDP pozicija dėl VSD komisijos išvados nesusijusi su parama prezidentui2
Opozicinės Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) frakcijos Seime narys Gintautas Paluckas teigia, kad jo partiečių sprendimas nepalaikyti laikinosios Seimo komisijos išvados dėl Valstybės saugumo departamento (VSD) pranešėjo nesusijęs ...
-
I. Vėgėlė tikina, kad VRK išvada dėl rinkėjų papirkinėjimo yra nepagrįsta13
Prezidento posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė sako, kad Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) išvada, jog dovanodamas gėles moterims jis papirkinėjo rinkėjus, yra nepagrįsta. ...
-
„Vardan Lietuvos“ keliamas A. Širinskienės klausimas: R. Baškienė sako, kad niekas nenori kolegės20
Jau kurį laiką parlamento koridoriuose netilus kalboms apie tai, jog Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė ketina jungtis prie Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos, politinės jėgos lyderis Saulius Sk...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...