Lietuvių porą Anglijoje suvedė kalnai ir sportas

Kristė Šimanskytė ir Edvinas Jasionis – ekstremalių, bet dvasią praturtinančių kelionių gerbėjai. Anglijoje įsikūrusi pora aplinkinius stebina ištverme ir užsispyrimu. Lietuviai jau spėjo įkopti į ne vieną Didžiosios Britanijos kalną. Pasak keliautojų, kalnuose didžiausiu iššūkiu tampa ne oro sąlygos, bet akistata su savimi.

Atgaiva nuo rūpesčių

Aktyvų gyvenimą propaguojančią porą iš Lietuvos Anglijoje suvedė sportas. Kristė ir Edvinas susipažino rytinėse sekmadienio treniruotėse, kurias vedė merginos svainis. Bendrų interesų turintys lietuviai greitai vienas kitam pajuto šiltus jausmus ir ėmė puoselėti draugystę. Kadangi abu mėgsta keliauti, laisvos nuo darbo dienos buvo paskirtos kelionėms po įspūdingus Didžiosios Britanijos kampelius.

"Mus traukia kalnuotos vietovės, tad Kristė pasiūlė per šiuos metus aplankyti penkis kalnus. Jau įveikėme keturis! Žinoma, išvykstame ir į kuklesnes išvykas. Gyvename mažame Spoldingo miestelyje Linkolnšyro grafystėje, tad paturistaujame didesniuose Anglijos miestuose. Kur nors keliaujame beveik kiekvieną savaitę, visos mūsų laisvos dienos suplanuotos šiam tikslui", – pasakoja E.Jasionis.

Kelionės stiprina mūsų santykius, nes jų metu daug visko išsiaiškiname ir dar geriau pažįstame vienas kitą.

Pašnekovai džiaugiasi, kad kelionės į kalnus jiems padeda pailsėti ir išvalyti galvas nuo rūpesčių. Kopimas ir grožėjimasis nuostabiais kalnų vaizdais veikia it terapija. Įveikę sunkumus ir pasisėmę gamtos energijos, keliautojai namo grįžta tarsi visai kiti žmonės.

"Kopdami mėgstame padiskutuoti įvairiomis įdomiomis temomis, išspręsti mums rūpimus klausimus. Kelionės stiprina mūsų santykius, nes jų metu daug visko išsiaiškiname ir dar geriau pažįstame vienas kitą", – pastebi K.Šimanskytė.

Žinoma, išbandymų kupinas kelias taip pat leidžia geriau pažinti ir save. Anglijoje oro sąlygos nelepina – dažnai lyja, pučia gūsingi vėjai. Tad pašnekovams kelionėse ne kartą teko kovoti su gamtos išdaigomis. Iššūkių kelia ne tik jos. Pirmosios šiais metais kelionės į kalnus metu K.Šimanskytei koją pakišo per karantiną suprastėjusi fizinė forma.

Ekstremalu: keliautojai nesirenka žmonių numindžiotų takų ir susidaro savo maršrutą. / K. Šimanskytės asmeninio archyvo nuotr.

"Kopėme į Kinder Skauto kalną Derbišyro grafystėje įsikūrusiame Pik Distrikto nacionaliniame parke. Kalnas gana status, tad kopimas reikalauja nemažai jėgų. O ant pečių nešėmės sunkias kuprines su reikalingais daiktais. Tokiai kelionei nebuvau pakankamai fiziškai pasiruošusi. Nors karantino metu sportavau namie, užsidarius sporto salėms, aktyvumo trūko. Tad pradėjusi lipti pajutau, kad man nebeužtenka oro, – prisimena Kristė. – Atrodė, kad plaučiai tiesiog susitraukė. Bandant įkvėpti iš gerklės pasigirsdavo ūžesys. Sustojau ir stengiausi save nuraminti, tačiau prasidėjo panika. Edvinas paėmė mano kuprinę, kad galėčiau atsigauti, tad pamažu nurimau. Ši situacija buvo gera pamoka. Ne tik supratau, kad reikia labiau atsižvelgti į savo fizinį pasirengimą, bet ir išmokau nepasiduoti panikai."

Po kiekvienos kelionės į kalnus Kristė ir Edvinas pasidžiaugia įveikę visus iššūkius. Pašnekovai pastebi, kad kalnuose didžiausia kliūtimi neretai tampa pats keliautojas. Bekopiant tenka daug tartis su savimi, nepasiduoti nuovargiui ir baimei. Tačiau būtent kalnuose aplanko švariausios mintys ir žmogaus trapumo suvokimas.

Atokvėpis: E.Jasionis ir K.Šimanskytė surengė pikniką ant skardžio krašto. / K. Šimanskytės asmeninio archyvo nuotr.

Besigrožėdami nuostabia gamta – kriokliais, tyrais ežerais, žaliomis pievomis ir tvirtomis uolomis, E.Jasionis su K.Šimanskyte randa atsakymus į visus rūpimus klausimus, susikoncentruoja.

"Sustoję prie kalnų krioklių nutylame, nurimstame, pajuntame gamtos didybę. Staiga suvoki, koks iš tikrųjų esi mažas prieš daugybę amžių stūksančius kalnus", – dalijasi išgyvenimais E.Jasionis.

It Amazonės džiunglėse

Keliaudami po kalnus lietuviai renkasi įdomesnius ir ekstremalesnius maršrutus. Jiems nepatinka kitų keliautojų numinti takai, tad ieško žmonių dar nepastebėtų vietovių, įspūdingų gamtos vaizdų. Sportiškieji K.Šimanskytė ir E.Jasionis gali įveikti sudėtingesnius, statesnius kalnų ruožus, todėl specialiai įrengti takai jų nedomina.

Susidėlioti norimą maršrutą ir nepasiklysti kalnuose keliautojams padeda speciali programėlė, kuria galima naudotis ir neturint prieigos prie interneto. Joje kiti keliautojai pažymi kelią, ruožų sudėtingumą, vietoves, kurias verta pamatyti. Pasak kalnų entuziastų, Anglijos gamta yra be galo graži, o kalnai žavi įvairiais kraštovaizdžiais. Juose galima rasti ir lygių žalių pievų, ir ežerų bei stačių skardžių.

"Neseniai keliavau į kalnus su vyriška kompanija. Kopėme link penkių krioklių ruožo. Netikėtai bekopdami aptikome dar penkis krioklius. Tad kartais kalnuose jautiesi it Amazonės džiunglėse – čia nemažai žmonių dar neužeitų vietų. Nuostabus jausmas prieš savo akis išvysti tokį gamtos stebuklą", – atskleidžia E.Jasionis.

Stotelė: „Bekopiant svarbu nepamiršti sustoti ir pasigrožėti vaizdu“, – pataria E.Jasionis. / K. Šimanskytės asmeninio archyvo nuotr.

Vienos kelionės į kalnus metu keliautojai stebėjo upę. Taip jie atrado daugybę gražių ir labai skirtingų krioklių. "Užkopi į kalną ir tiesiog dairaisi: vienoje pusėje – žalia pieva, kitoje – masyvus ežeras ar tarpeklis. Tokiomis akimirkomis supranti, koks gražus yra pasaulis. O juk čia tik viena jo dalis", – mintimis dalijasi K.Šimanskytė.

Automobiliu nukeliauti iki kalnų lietuviams užtrunka apie keturias valandas, kopti – dar šešias. Kalnuose keliautojams yra tekę ir nakvoti, nes oro sąlygos neleido grįžti. Lauže pasiruošę vakarienę, E.Jasionis su K.Šimanskyte romantiškai praleido naktį miegmaišiuose, laukinėje gamtoje. Pasak pašnekovų, tokių patirčių neatstos jokia kita veikla.

Sustoję prie kalnų krioklių nutylame, nurimstame, pajuntame gamtos didybę. Staiga suvoki, koks iš tikrųjų esi mažas prieš daugybę amžių stūksančius kalnus.

"Ant kalno skardžio yra tekę surengti ir pikniką. Kas gali būti nuostabiau, nei užkandžiauti žvelgiant į nuostabią kalnų panoramą?" – šypsosi Kristė.

Neįvertino rizikos

Vis dėlto pašnekovai pripažįsta, kad būdami ekstremalių iššūkių entuziastais kartais deramai rizikos ir neįvertina. Daugiausia iššūkių porai sukėlė kelionė į Peilio ašmenimis vadinamą kalną, esantį šiaurės vakarų Velse, Snoudonijos nacionaliniame parke.

Kelionės metu labai smarkiai lijo, pūtė itin gūsingas vėjas. Matomumas siekė vos 10 m, vietomis ir mažiau. Gamtos išdaigų nebijantys lietuviai nusprendė kopimo neatidėti.

Rizika: pučiant vėjui ir lyjant lietui, keliauti stačiomis uolomis tampa pavojinga. / K. Šimanskytės asmeninio archyvo nuotr.

"Mano akiniai buvo aplyti, tad nemačiau, kur einu. Kopėme labai stačia uola, kurią pereiti reikia pačia viršūne. Nuėjus pusę kelio, ėmiau abejoti – ką aš čia darau? Kopėme be jokių virvių, tad atrodė, kad tuoj užsimušime. Nusiėmiau akinius, kad galėčiau juos nusivalyti ir bent ką nors matyti. Žiūriu – mano pėda laikosi ant akmenuko, kuriam nuskilus, nusiridenčiau žemyn, – prisimena ekstremalius potyrius K.Šimanskytė. – Pasiekus tikslą apėmė be galo geras jausmas. Dėl tokių akimirkų verta nepasiduoti savo baimėms. Tačiau pripažįstu, kad tąkart per daug rizikavome."

Keliautojai taip pat įkopė į aukščiausią Anglijos kalną Scalfell Pike, esantį Kambrijos grafystėje, bei kitas Didžiosios Britanijos viršukalnes, taip pat keliavo Septynių seserų kalvomis Rytų Sasekse. Ištvermės reikalaujančiose kelionėse jiems motyvacijos neretai suteikia sutikti žmonės. Anglijoje kopti į kalnus populiaru, tad čia galima išvysti įvairių keliautojų – nuo jaunų iki vyresnio amžiaus.

"Kai pamatai, kad į kalną užkopė kur kas vyresni ar sveikatos problemų turintys žmonės, supranti, kad skųstis negali. Žinoma, kiti keliautojai maršrutus renkasi pagal save, jie nekeliauja taip ekstremaliai kaip mes. Tačiau jų pasiryžimas įkvepia ir skatina judėti tolyn. Vietiniai žmonės taip pat retai atsižvelgia į oro sąlygas. Kadangi Anglijoje dažnai lyja, jie įpratę prie tokio klimato", – sako Kristė.

Svarbiausia – nepamiršti pasigrožėti

Aplankę ne vieną kalną keliautojai turi patarimų tiems, kurie dar tik mąsto apie tokią kelionę. Pasak pašnekovų, pirmaisiais kartais jie visada pasiimdavo per daug daiktų, ant nugaros tekdavo nešti nemenką nešulį. K.Šimanskytė pastebi, kad leidžiantis į kelionę norisi pasiruošti visiems atvejams, todėl keliautojai įsidėdavo ne vieną porą batų ir kelnių, daugybę marškinėlių.

"Tačiau kelionę vis vien baigdavome vilkėdami ta pačia apranga, su kuria ir atvykome, – juokiasi ji. – Vis dėlto, jei išvykstate ilgesniam laikui, su nakvyne, siūlau pasiimti papildomą porą patogių batų. Kad ir paprastų sportinių batelių. Jie puikiai tiks kojoms pailsinti nuo kalnų avalynės."

E.Jasionis priduria, kad kelionėje automobiliu pasirinkto kalno link jis mėgsta vairuoti avėdamas itin patogiais batais. Tai labai svarbu, nes kitaip dar nepradėjęs kopti gali jaustis pavargęs. Žinoma, specialūs kalnų batai būtini, nes kalnuose rasite visko: vandens, slidžios žolės ir akmenų. Nors šviečiant saulei gali būti išties karšta, kopti su trumpomis kelnėmis nepatartina, nes aukštos žolės gali subraižyti kojas.

"Tempti daug daiktų bus sunku, o 100 proc. visiems atvejams vis tiek nepasiruoši. Tad patarčiau tiesiog turėti lietpaltį, nuo vėjo saugančią striukę. Mes renkamės termodrabužius, kurie yra lengvi ir neužima daug vietos. Pastebiu, kad dažniausiai žmonės pernelyg storai apsirengia. Atrodo, kad kalnuose bus šalta, tačiau nereikėtų pamiršti, kad nuo judėjimo jūsų kūnas sušils. Net ir lėtai kopiant, jausitės it treniruotėje", – atkreipia dėmesį E.Jasionis.

Keliautojai pasiima ir maisto: energinių batonėlių, tuno, pakeliuose išvirtų ryžių, kuriuos belieka pasišildyti ant ugnies. Pašnekovai pataria įvertinti ir savo fizinį pasirengimą bei turimas traumas. Jei turite problemų dėl kelių sąnarių, verta kopti su specialiomis apsaugos priemonėmis, turėti šaldančio tepalo. Ypač didelę apkrovą keliai patiria leidžiantis nuo kalno. Maršrutą rinkitės pagal savo fizines galimybes – jei niekada nekopėte į kalną, pradėkite nuo nesudėtingo kelio. Nereikėtų pervertinti savo galimybių. Keliautojai pastebi, kad gamta gali palaužti kiekvieną, todėl atsargumas būtinas.

Pasak pašnekovų, svarbiausia yra nepamiršti vis apsidairyti ir pasigrožėti. "Pavargę žmonės dažniausiai ima žiūrėti tik sau po kojomis ir užmiršta, kad kraštovaizdis už jų nugaros vis keičiasi. Į kalnus pirmiausia važiuojame pabūti gamtoje ir pasigrožėti vaizdu. Todėl kas 10 minučių reikėtų stabtelėti ir įvertinti tai, ką matote. Gerkite į save gamtos grožį ir mėgaukitės patirtimi", – ragina E.Jasionis.

Planuose – Škotija

Anglijoje vilnietė K.Šimanskytė ir iš Dzūkijos kilęs E.Jasionis gyvena kelerius metus. Aktyvų gyvenimo būdą propaguojančių lietuvių profesijos šiuo metu nesusijusios su sportu, tačiau ateityje pašnekovai tikisi visa galva pasinerti į šią sritį.

Dar gyvendama Lietuvoje Kristė vedė zumbos užsiėmimus, vėliau tuo užsiėmė ir Anglijoje. Dabar mergina siekia tapti asmenine trenere, teliko gauti porą sertifikatų. Ji aktyviai sportuoja, su mylimuoju važinėja dviračiais, bėgioja.

E.Jasionis sporto salėje dirba su svoriais, taip pat praktikuoja muai tai kovos meną. Vyras neseniai pradėjo mokytis atlikti tailandietiškus masažus. Anksčiau jis praktikavo jogą, medituodavo.

Abu pašnekovai taip pat domisi sveika mityba. Nuo mažens sportavusi ir besilaikiusi subalansuotos mitybos principų, K.Šimanskytė labai džiaugiasi susipažinusi su E.Jasioniu.

Iššūkis: sportiški lietuviai nusprendė per šiuos metus įkopti į penkis kalnus. Jau įveikti keturi. / K. Šimanskytės asmeninio archyvo nuotr.

"Ironiška, bet sportuojantys vyrai neretai savo mitybos visai neprižiūri ir nuolat valgo picas bei kebabus. Tačiau Edvinas maitinasi dar sveikiau nei aš, todėl mums lengva būti kartu. Džiugu, kad sutampa mūsų gyvenimo būdas ir idėjos. Galima sakyti, kad gyvename tame pačiame burbule – pasakoja aktyvi mergina. – Rūpinamės ne tik savo kūnu, bet ir protu. Todėl skaitome knygas, stengiamės tobulėti dvasiškai."

Anglijoje lietuviai jau įleido šaknis, tad šioje šalyje ketina likti ilgesnį laiką. Tiesa, artimiausiuose planuose – persikraustymas iš vos 31 tūkst. gyventojų turinčio Spoldingo į kur kas didesnį Šefildą. Jauniems, idėjų kupiniems žmonėms šis mažas miestelis jau ėmė darytis per ankštas. Žinoma, ateityje lauks ir daugiau kelionių. Pora planuoja keliauti į Škotiją, kur stūkso didžiausias Jungtinės Karalystės kalnas Ben Nevis, ir jį įveikti.

"Sunku pasakyti, kur toliau mus nuneš gyvenimas. Tačiau galime patikinti, kad nenustosime daryti to, kas mums labiausiai patinka, – sportuoti ir keliauti", – šypsosi E.Jasionis.

NAUJAUSI KOMENTARAI

Idomu

Idomu portretas
Daug kas po kalnus keliauja, bet straipsniu apie save nesirasineja.

kalnas

kalnas portretas
cha cha , niežtintis klynas ir vienatvės , nepilnavertiškumo jausmas . o ne kažkas ale kažkas