Šiandien uostamiestyje startuoja ketvirtoji fotografijos ir paralelinių meno formų bienalė "Erozija. La(o)st Image".
Pirmojoje iš trijų bienalės parodų jaunas fotografas Julius Kuršys pristatys du projektus – "Fotopopierius" ir "Phos Graphis".
Iš pajūrio kilęs ir neseniai Vilniaus dailės akademiją baigęs autorius plėtoja įvairias raiškos formas, bet visada aiškiai artikuliuoja savo sprendimo problematiką ir aktualumą. Kaip pastebėjo bienalės parodų kuratorius Gytis Skudžinskas, savo projektuose "Fotopopierius" ir "Phos Graphis" J.Kuršys tarsi archeologas nagrinėja pačias prigimtines fotografijos duotybes – medžiagą ir šviesą.
Projekte "Fotopopierius" stebimas fotografinės medžiagos gebėjimas atvaizduoti realybę, ją supančią erdvę (šviesą) be joje "įkalinto" atvaizdo. Šį autoriaus sprendimą inspiravo konkrečiosios fotografijos teorija, aktualizuojanti pačios fotografinės medžiagos estetines savybes. Fotografinėje instaliacijoje "Phos Graphis", pasitelkęs šviesą ir veidrodį su atspaudu, menininkas susikoncentravo į šviesą ir galimybę ją valdyti bei perduoti informaciją. Juk graikų kalbos žodžiai photos (šviesa) ir graphé (teptukas) kartu reiškia piešimą šviesa.
Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus fotografijos galerijoje (Tomo g. 7) J.Kuršio projektai bus pristatyti šįvakar 18 val. Juos bus galima apžiūrėti nemokamai iki gruodžio 12 d. nuo pirmadienio iki penktadienio 11–17 val.
Po savaitės Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose "Erozijos" bienalę papildys dar dvi ekspozicijos: Šarūno Nako multimedijos instaliacijų paroda "100 istorijų: Nacionalinis muzikos legendų muziejus" bei grupinė tarptautinė paroda, kurioje dalyvaus 12 autorių iš viso pasaulio.
Klaipėdiečių menininkų sumanytą "Erozijos" bienalę šiemet remia Lietuvos kultūros rėmimo fondas ir Klaipėdos miesto savivaldybė.
Naujausi komentarai