Kauno valstybinis muzikinis teatras kviečia į premjerą – intriga, aistra ir aristokratiška prabanga alsuojančią austrų kompozitoriaus Leo Fallio operetę "Madam Pompadur".
"Jei ji bent per plauką būtų buvusi mažiau talentinga, vargu ar spektaklis neštų sėkmę."
Darbo dar negali vertinti
Kauno valstybinis muzikinis teatras (KVMT), ištaigingos dekoracijos, puošnios suknios ir scena, kurioje jau šiandien atgims karaliui Liudvikui XV galvą apsukusios ir ištikimais žmonėmis jį apsupusios favoritės markizės de Pompadur istorija. Kokia ji?
"Operetė "Madam Pompadur" – mano režisūrinis šio žanro debiutas. Dirbdama negalvojau, kad statau operetę. Pagrindinė mano užduotis – pastatyti spektaklį, kuriame būčiau ištikima sau ir savo kūrybos braižui", – paklausta, ar darbas Muzikinio teatro scenoje jai buvo išbandymas, atsakė operetės režisierė ir choreografė Anželika Cholina.
Prieš imdamasi šio kūrinio, ji sau nekėlė konkrečių tikslų: tikri menininkai esą to niekada nedaro. "Yra vizija, yra muzika, kurios negali pakeisti, yra pakankamai skurdus libretas. Operetę papildžiau kūriniais, kurie nebuvo užrašyti", – prasitarė A.Cholina.
Režisierės įkvėpėjas – laikas ir pati markizė Pompadour, kurios gyvenimas ir fatališka prigimtis leido spektaklį prisotinti prasmės ir grožio. Pats kūrybinis procesas, nepaisant beveik dvylika valandų per parą trukusių repeticijų, pasak A.Cholinos, buvo lengvas ir labai malonus.
"Dirbdama su trupe norėjau trijų dalykų: maksimaliai išnaudoti artistų galimybes, sužadinti juose norą nebijoti garsiai mylėti savo profesiją ir sukurti spektaklį, kurį jie pamiltų visa širdimi. Būsiu laiminga, jei man tai pavyko", – vylėsi režisierė.
Manantiesiems, kad spektaklyje bus gausu choreografinių elementų, teks nusivilti. A.Cholina patikino, kad žiūrovai jų matys tik tiek, kiek reikalavo pats siužetas. "Atlikėjus teko mokyti laikysenos. Aiškinti, kad kiekvienas žingsnis ar pasisukimas scenoje yra labai svarbus", – kalbėjo režisierė.
Paklausta, kaip vertina rezultatą, kurį dabar mato scenoje, ji negalėjo atsakyti. Apie tai esą bus galima kalbėti, kai praeis šiek tiek laiko.
Skirtingai nuo kitų operečių, šioje Madam Pompadur vaidmenį atliks trys solistės: Kristina Siurbytė, Nomeda Vilkanauskaitė ir Raimonda Tallat-Kelpšaitė. Kuri labiausiai tinka šiam vaidmeniui? "Manau, kad šiam vaidmeniui geriausiai tinku aš, – nusikvatojo A.Cholina. – Kodėl? Aš gyvenu jomis. Visos Pompadur skirtingos, tačiau tai nereiškia, kad viena geresnė, o kitos blogesnės."
Operetė skambės kitaip
Originalų Rudolfo Schanzero ir Ernsto Welischo operetės "Madam Pompadur" libretą išvertė Gintaras Patackas. Spektakliui scenografiją rengė Marijus Jacovskis. Kostiumų ir grimo dailininkas – vienas žinomiausių šalies dizainerių Juozas Statkevičius. Operetės muzikinė dalis – teatro dirigento Jono Janulevičiaus rankose.
Maestro tikino, kad ši operetė nebus panaši į jau matytas melodingąsias Imrės Kalmano ar Franzo Leharo vien todėl, kad L.Fallio operetės muzikai būdingas tam tikras ritmas. Be to, ir pačioje siužeto fabuloje intriga kiek kitokia, nei tradicinėse operetėse.
"Žiūrovui ši muzika bus netikėta, nes ji pirmą kartą skambės Lietuvos scenoje. Kodėl tik dabar? Muzikinė dramaturgija gana subtili", – tikino J.Janulevičius.
Teatro dirigentas džiaugėsi bendradarbiavimu su A.Cholina, kuri, pasak jo, iš libreto išspaudė viską, ką galėjo. "Jei ji bent per plauką būtų buvusi mažiau talentinga, vargu ar spektaklis neštų sėkmę. Dabar tuo nė kiek neabejoju", – komplimentų kolegei negailėjo J.Janulevičius.
Tiesa, vienas niuansas maestro visgi neduoda ramybės – instrumentuotė. "Norint visiško tobulumo, reikėtų kūrinį perinstrumentuoti. Neslėpsiu, yra vietų, kur norėčiau, kad orkestras skambėtų kiek kitaip", – prasitarė dirigentas.
Perrengs trys moterys
Beveik du mėnesius repetavę su kasdieniais drabužiais, šios savaitės pradžioje operetės "Madam Pompadur" choristai ir pagrindiniai solistai apsivilko prabangius apdarus. Moterys įsispraudė į nėriniais puoštas sukneles, vyrai – puošnius kostiumus.
"Pirmą kartą ją užsivilkau. Jaučiuosi kaip nesava", – taisydama dryžuotą suknelę, prie kurios kelias savaites plušo teatro siuvėjos, trečiadienio vakarą per repeticiją šyptelėjo viena iš trijų Madam Pompadur Nomeda Vilkanauskaitė.
Baltas perukas, blyškus veidas, raudonos lūpos, apgamėlis ant krūtinės, judesius varžantis korsetas – visos šios detalės, pasak N.Vilkanauskaitės, jai leido įsijausti į to meto nuotaiką ir supanašėti su karaliaus Liudviko XV favorite.
"Tik yra viena problema – laiko turime mažai, o persirengti labai sunku. Tik pažiūrėkite, kiek čia raštelių, sagučių ir kitų puošmenų", – prasitarė N.Vilkanauskaitė. Dėl to pagrindinius operetės atlikėjus vykstant spektakliui perrenginės ne viena, kaip įprastai, o trys padėjėjos.
Pirmoji šešias rankas už nugaros pajaus solistė K.Siurbytė – balandžio 9 d. ji į sceną žengs kaip Madam Pompadur. "Iki šiol man teko tik smulkesni vaidmenys. Madam Pompadur – didybė ir iššūkis. Tam reikėjo daug jėgų, tik nežinau, ar jų pakako", – kuklinosi atlikėja.
KAS: premjera "Madam Pompadur"
KUR: Kauno valstybiniame muzikiniame teatre (Laisvės al. 91)
KADA: balandžio 9, 10, 11 d. 18 val.
Naujausi komentarai