Klaipėdos apskrities architektams ekspertams pateiktas projektas priminė neišsipildžiusias miesto strategų viltis apie vadinamojo "auksinio trikampio" suklestėjimą.
Taip skambiai politikų pavadintos uostamiesčio prieigos (teritorija tarp Vilniaus plento ir Tilžės gatvės) turėjo tapti vienu investicijų traukos ir miesto ekonominio augimo centrų. Tačiau iki šiol ši teritorija apleista, o joje žemes valdantys verslininkai apie drąsius plėtros planus nebekalba.
LAS Klaipėdos apskrities organizacijos Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybai pateiktas svarstyti 18 ha žemės sklypo Vilniaus plente 5 detaliojo plano koncepcijos projektas numato šio sklypo skaidymą į mažesnius sklypus, jiems nustatoma komercinė paskirtis, užstatymo režimai. Pakilimo laikotarpiui procesas buvo atvirkštinis.
Sklypo savininkai tuomet jį didino ir planavo pagal konkretaus investuotojo poreikius. Dėl ekonominio sunkmečio šiandienos verslo konsultantai žemės savininkams jau pataria, jog rinkoje didesnę paklausą turi mažesnio ploto sklypai.
Koncepcijos projektą rengianti bendrovė prie pagrindinio įvažiavimo į miestą besišliejantį sklypą padalijo 6 dalis, nustatė galimas užstatymo ribas bei pastatų aukščius (iki 29,5 m), pateikė transporto organizavimo schemą.
Ekspertų tarybos nariams kilo klausimų, kodėl ribojamas numatomas pastatų aukštingumas, jei miesto aukštybinių pastatų schema šioje vietoje leidžia statyti iki 60 m aukščio pastatus. Aukščiausius statinius koncepcijos rengėjams rekomenduota planuoti palei Vilniaus plento liniją ir taip "įrėminti" šio transporto koridoriaus erdvę.
Daugiausiai diskusijų sukėlė koncepcijos projekto transporto sprendiniai. Su planuojamu sklypu besiribojančių teritorijų detaliuosiuose planuose ties sklypu numatyta magistralinė gatvė, jungianti Vilniaus plentą ir Tilžės gatvę bei viadukas po arba per Vilniaus plentą.
Koncepcijos rengėjai susisiekimui su naujai planuojama teritorija pasirinko kitą, laikiną variantą – transportą į sklypą nukreipti iš Vilniaus plento į "auksiniame trikampyje" suplanuotą Sudmantų gatvę. Laikinas transporto sprendinys sulaukė abejonių ir dėl eismo saugumo, ir dėl gatvės linijos pagrįstumo.
Ekspertų nuomone, sklypo savininkai ir projektuotojai dėmesį turėtų sutelkti į magistralinės gatvės ir viaduko projektą. Esą tai būtų ne tik svarbus žingsnis šios teritorijos plėtrai, bet didėtų ir planuojamo sklypo patrauklumas bei vertė.
Projektas artimiausiu metu bus teikiamas svarstyti miesto tarybos teritorijų planavimo komitetui.
Naujausi komentarai