Vykęs debiutas fotografijoje
Fotografijos Kęstutis Kvaraciejus nesimokė niekur, tik ilgai stebėjo, jaukinosi šį meną. Ir prisijaukino. Klaipėdos miesto savivaldybės viešosios bibliotekos Meno skyriuje pristatyta debiutinė jo fotografijų paroda „Intervalas“.
Su „Zenitu“ ant peties
Jos autorius – spalvinga asmenybė. Gimęs Dzūkijoje netikėtai šaknis įleido uostamiestyje, mokslus pradėjęs nuo autošaltkalvio amato perėjo prie teisės studijų, o dabar studijuoja dar ir strateginį valdymą.
Rimtai fotografuoti Kęstutis pradėjo prieš porą metų, sendaikčių turguje netikėtai aptikęs seną legendinį „Zenitą“. Pirmoji nuotrauka „Senoji gvardija“ padaryta būtent juo.
– Kodėl pradėjote nuo klasikos, juk yra lengvesnis kelias – skaitmeninė fotografija?
– Kad neįdomu, kai už tave viską padaro technika, nebelieka paslapties, o ir kūrybos procese patiriamos emocijos – skurdesnės. Fotografuodamas senutėliu juostiniu aparatu niekada nežinai, kokį rezultatą gausi, ką pamatysi užfiksuotame kadre. Tai nenusakomas malonumas nuo pradžios iki galo. Tikra pilnatvė.
– Betgi fotografuoti juostiniu aparatu turbūt kur kas sunkiau, nes jis neatleidžia klaidų?
– Baisu, žinoma, kad jokio kadro nebegalėsi pakartoti, padarei klaidą ir viską praradai, bet iš savo klaidų mokaisi, kantriai ieškai, ir koks nenusakomas malonumo pojūtis, kai kažką randi.
– Koks jūsų požiūris į naujų technologijų taikymą fotografijoje?
– Esu naujovių šalininkas. Senąjį retušavimą dabar pakeitė kompiuterinės programos, atliekančios šią funkciją, ir dar daugybę kitų, kodėl gi jų neišbandžius. Net juostiniu „Zenitu“ darytas nuotraukas kartais tobulinu: skanuoju ir žaidžiu. Tai irgi malonus užsiėmimas, kūryba.
Įrėminta laiko intervale
Tačiau debiutinėje parodoje vyrauja grynoji fotografija, gyvenimas be grimo, toks, koks yra – nepagražintas, tyras, kandus ir groteskiškas. Kęstučio fotografija įvairi: intervalas nuo konceptualios iki lyriškos, net poetiškos nuotraukos. Todėl ir parodos pavadinimas toks – [INTERVALAS]: nuo iki. Laiko intervalas – nuo jaunystės iki senatvės, nuo seno iki naujo, nuo pagonybės iki krikščionybės, nuo žydėjimo iki mirties ir t.t. Tarytum viskas įrėminta laike. K.Kvaraciejaus fotografijų gilumą parodoje padeda atskleisti Justino Marcinkevičiaus ir klaipėdietės Dalios Bielskytės eilėraščių fragmentai.
Parodos autorius labai savikritiškas ir reiklus sau. Tai nebūdinga jauniems menininkams, kurie jau po pirmosios parodos mano užkopę į Olimpą. Nuotraukas šiai parodai jis atrinko itin atsakingai, pirmiausia sulaukęs vertinimo rezultatų tokiuose tinklalapiuose kaip www.efoto.lt, www.fotokudra.lt, kur galima siųsti savo darbus ir tarsi pasitikrinti, ar jie ko nors verti.
Per vernisažą Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininkas Remigijus Treigys pastebėjo, kad K.Kvaraciejaus darbuose nestinga minties ir emocijos, platus jo kūrybinis diapozonas – nuo reportažo iki jausminių peizažų. Fotomenininkas Algirdas Darongauskas debiutanto nuotraukose įžvelgė žmogiškąjį gylį, jo nuomone, kaip jaunas žmogus, autorius – labai brandus.
Naujausi komentarai