Europos Komisijai (EK) nepatinka žemės nuomos sąlygos ir valstybės parama Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalui, tad vis neturima žinių dėl objekto infrastruktūros dalinio finansavimo.
Pagrindiniai EK užstrigę klausimai dėl Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo yra žemės nuomos sutarties sąlygos ir žemės nuomininko parinkimo aplinkybės. Pagal galiojantį įstatymą yra numatyta 50 metų nuomos sutarties terminas, pirmadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".
"Jų netenkina žemės nuomos terminas. Pagal esančią praktiką, žemės nuomos sutartis turi būti ne ilgesnė nei operatoriaus investicijų atsipirkimo laikotarpis. EK nuomone, 20-30 metų yra pakankamas terminas", - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos finansų ir ekonomikos direktorius Martynas Armonaitis.
EK paprašė ir žemės nuomos mokesčio dydžio pagrindimo. Klaipėdos uoste žemės nuomos dydis yra patvirtintas Susisiekimo ministro įsakymu, o pagal EK principus yra du žemės nuomos nustatymo būdai - atviras konkursas arba žemės nuomos kainos įvertinimas nepriklausomo vertintojo.
Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo savininkai kol kas neturi vienareikšmiško sprendimo, ar sutiktų keisti žemės nuomos sąlygas ir sutrumpinti nuomos terminą. Jie norėtų aiškių garantijų dėl veiklos tęstinumo.
"Kad neišeitų taip, kad mes įdedame didžiules investicijas, praeina 10-15 metų ir jie sako - išplėtojot projektą, sudėliojote srautus, o dabar, būkit geri, eikite plėtoti kitą, o čia ateis kas nors kitas, nieko nedaręs. Jei šito išvengtume, būtų projekto tęstinumas, tas klausimas, mano supratimu, priimtinas ir diskutuotinas", - teigė koncerno "Achemos grupė" viceprezidentas Arūnas Laurinaitis.
Iš pradžių tikėtasi, kad Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybai bus gauta 85 proc. jo vertės parama, tačiau paaiškėjus, kad operatorius parinktas ne konkurso būdu, imta kalbėti apie galimą 50 proc. paramą.
Terminalo krantinių ir prieplaukos infrastruktūros projekto vertė nuo 170 mln. litų dėl teismų užsitęsusio konkurso metu nukrito iki 112 mln. litų. Kol neprasidės krantinių statyba, tol ir terminalo operatorius neketina pradėti keleivių aptarnavimo, kitų pastatų statybų, į kurias planuojamos 60-70 mln. litų investicijos.
Naujausi komentarai