Savivaldybė maršrutinių taksi bilietų kainos nemažins Pereiti į pagrindinį turinį

Savivaldybė maršrutinių taksi bilietų kainos nemažins

2010-08-20 20:45
Savivaldybė maršrutinių taksi bilietų kainos nemažins
Savivaldybė maršrutinių taksi bilietų kainos nemažins / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Uostamiesčio valdžia nepriims maršrutinių taksi pasiūlymo dėl kelionės kainos sumažinimo iki dviejų litų. Anot klerkų, atpiginti paslaugos neleidžia teismo sprendimas.

Siūloma kaina nepagrįsta

„Artimiausiu metu Klaipėdos viešojo transporto kainos nesikeis. Jei norėtume mažinti maršrutinių taksi bilieto kainas, iš karto turėtume peržiūrėti ir didžiųjų autobusų tarifus“, – tvirtino miesto mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė.

Anot vicemerės, tą numato teismo sprendimas. Pagal jį maršrutinių taksi bilieto kaina turi būti nemažiau kaip 30 proc. didesnė už didžiųjų autobusų. Anot J.Simonavičiūtės, pastarųjų bilietų kaina yra pagrįsta.

„Maršrutinių taksi siūloma kaina nėra pagrįsta. Keleivių srautai yra ženkliai sumažėję. Dėl to šių vežėjų padėtis yra dar blogesnė nei per pastaruosius dvejus metus. Ženklus kainos mažinimas yra visiškas absurdas. Tai blefavimas ir šantažas“, – dėstė J.Simonavičiūtė.

Pasak įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio, maršrutinių taksi vairuotojai nenurodė, ką suteiktų už du litus.

„Jei nevažiuotume nepelningais maršrutais, į miesto pakraščius, o tik centrinėmis miesto gatvėmis, mes galėtume vežti ir už pusantro lito“, – teigė įstaigos vadovas.

Nebus įgyvendintas ir kitas maršrutinių taksi prašymas – įvesti lengvatinį tarifą. G.Neniškio teigimu, to neleidžia padaryti įstatymas.

Pratęs sutartis dvejiems metams

Nuo rugsėjo 1-osios baigiasi miesto savivaldybės ir maršrutinių taksi sutartys, tačiau konkursas nebus skelbiamas. Bus pratęstos senosios sutartys.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Viačeslavo Karmanovo teigimu, praėjusią savaitę vyko susitikimai su kiekvieno maršruto vadovais. Jie pareiškė nuomonę, ar tenkina paruoštos sutartys. Nepriimtinas vežėjams pasirodė sutarties pratęsimo laikas – metai.

„Apsvarstėme pageidavimus, nekreipėme dėmesio ir į pažeidimus. Siūlysime administracijos direktoriui sutartis pratęsti ne metams, o dvejiems. Nuo pirmadienio kviesime maršrutinių taksi vežėjus ir siūlysime pasirašyti sutartis. Manome, kad spėsime tai padaryti iki rugsėjo 1-osios“, – teigė V.Karmanovas.

Pasirašius sutartis, maršrutiniai taksi dvejus metus važinės tais pačiais maršrutais kaip ir dabar. Konkursai bus skelbiami tik tuo atveju, jei bus numatyti nauji maršrutai.

Koncepciją kurs toliau

Tačiau, anot J.Simonavičiūtės, viešojo transporto koncepcija bus kuriama toliau, kol tenkins klaipėdiečius. Vicemerės teigimu, uostamiestyje daugiausia keleivių aptarnauja didieji autobusai – apie 32 mln. per metus. Maršrutiniai taksi perveža tik mažą jų dalį – 6 mln.

J.Simonavičiūtės teigimu, dėl pastarųjų sulaukiama daug nusiskundimų. Miesto pakraščių gyventojai nesulaukia maršrutinio taksi, nes tai nepelninga.

G.Neniškis pasakojo, kad, vykdant kontrolę, nustatyta, jog per penkiolika mėnesių vienintelis maršrutas, kuris laikėsi tvarkaraščių buvo 9. Visi kiti, net ir populiarūs maršrutai 8 ar 6, grafikų paisė ne visada. Būdavo atvejų, kai per valandą neišvažiavo nė vienas maršrutinis taksi.

„Sudėtingiausia situacija yra su į miesto pakraščius vedančiais maršrutais. Atšalus orams, problemų kyla su 4 maršrutiniu taksi. Per penkiolika mėnesių užfiksuota 16 pažeidimų, kai nukrypstama nuo tvarkaraščio. Panaši situacija ir 15, 3 maršrutiniais taksi“, – komentavo G.Neniškis.

Anot vadovo, per paskutinius dvejus metus tris maršrutus aptarnaujantys taksi yra atsisakė vežti keleivius pagal nustatytus maršrutus.

„Lengva kalbėti maršrutiniams taksi. Nubėga į savivaldybę, pameta raštą, kad nevažiuosime sekmadieniais, nes nuostolinga ir nevažiuoja. Didieji autobusai taip elgtis negali“, – teigė vadovas.

J.Simonavičiūtės teigimu, miesto pakraščiuose gyvenantys klaipėdiečiai turėtų išsakyti savo nuomonę dėl juos aptarnaujančio viešojo transporto.

„Kieno interesai svarbesni – 150 maršrutinių taksi ar klaipėdiečių?“, – klausė vicemerė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų