Vežėjai siekia permainų Pereiti į pagrindinį turinį

Vežėjai siekia permainų

2014-04-18 11:54

Į vežėjų asociacijos "Linava" prezidento postą kandidatuojantis Erlandas Mikėnas susitiko su Klaipėdos regiono vežėjais, kurie šiuo metu, kaip ir kiti jų kolegos visoje Lietuvoje, išgyvena sunkų laikotarpį dėl didėjančių mokesčių bei situacijos Rusijos rinkose.

Erlandas Mikėnas
Erlandas Mikėnas / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Į vežėjų asociacijos "Linava" prezidento postą kandidatuojantis Erlandas Mikėnas susitiko su Klaipėdos regiono vežėjais, kurie šiuo metu, kaip ir kiti jų kolegos visoje Lietuvoje, išgyvena sunkų laikotarpį dėl didėjančių mokesčių bei situacijos Rusijos rinkose.

E.Mikėnas vakar Klaipėdos rajone susitiko su kolegomis iš Vakarų Lietuvos, kad padiskutuotų apie vežėjų bėdas, nes ir pats turi pervežimo įmonę.

Klaipėdos regione yra 74 vežėjų kompanijos, priklausančios asociacijai "Linava", kuri vienija apie tūkstantį vežėjų, šie turi maždaug 20 tūkst. sunkvežimių. Visoje šalyje pervežimo verslu užsiima apie 4 tūkst. bendrovių.

"Paskaitęs spaudą, susidarau įspūdį, kad vežėjai važiuoja pilnais sunkvežimiais, atsiveža pigių rusiškų degalų, gerai gyvena, daug uždirba, perka naujus vilkikus. O iš tikrųjų mums valstybė, draudikai, bankai nuolatos kelia mokesčius. Štai nuo gegužės mėnesio išaugs kelių mokestis. O mes uždirbame vis mažiau, vairuotojų trūksta", – pabrėžė E.Mikėnas.

Pasak E.Mikėno, dar ne taip seniai jo įmonei 6 vilkikų draudimo įmoka kainavo 4 tūkst. litų, po to staiga ją pakėlė iki 7 tūkst. litų.

"Darbo nebėra. Kas bus toliau? Iš ko reikia gyventi? Siūlė nuvažiuoti į Daniją, paimti krovinį ir nuvežti į Baltarusiją už 1700 eurų. Vien keltas kiek kainuoja pirmyn atgal. Kai klientui pasakome, kad dirbti teks už savikainą, jis atrėžia, jog pelną reikia skaičiuoti rusiško kuro kainomis", – susitikime su asociacijos "Linava" prezidiumo nariu apmaudo neslėpė Klaipėdos regiono vežėjas.

Vežėjai pripažino, kad jie nebepajėgūs konkuruoti su lenkais, rumunais, bulgarais, kurie sugeba gauti kompensacijas už degalus.

"Čia ir turime diskutuoti, kad būtų grąžintas akcizas už kurą, nes mūsų versle iki 40 procentų visų sąnaudų sudaro išlaidos už kurą. Reikia įrodyti Vyriausybei, kad mes nebeturime daugiau resursų spaustis", – tvirtino E.Mikėnas.

Pasak į asociacijos "Linava" prezidento postą kandidatuojančio E.Mikėno, vežėjų verslas – labai svarbi Lietuvos ekonomikos dalis. Skaičiuojama, kad kiekviena darbo vieta transporto įmonėje sukuria penkias naujas darbo vietas – degalų pardavimo, serviso, banko paslaugų, draudimo ir kituose sektoriuose, o Lietuvoje iš viso yra net apie 25 tūkst. licencijuotų vilkikų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų